Sony CRX140E CD writer overklokken

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 09:58
ik was op zoek naar nieuwe firmware voor mijn Sony CRX140E, en vond tot mijn verbazing een artikel waarin werd beschreven hoe je de 8x brander op 10x kan later brander door de firmware van HP erin te flashen.

zoals bekend is het binnenwerk van de brander van HP. ik heb het geprobeerd, en internaat, het werkt! ik heb nu een HP CD-Writer 9300 10x brander...

http://www.cdrinfo.com/tips/sony_oc.shtml :P

lees uiteraard het artikel wel goed door. tis op eigen risico (maar je kunt weer terug flashen naar Sony firmware, volgens het artikel)

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
Cool, ik heb wel 8 Speed, maar dan van LG, das wel jammer!

Verwijderd

Aha!
Ik heb zo'n Sony!
Maar ik zou het wel heel vervelend vinden als het mislukt.

Je vraagt je ook af waarom Sony dit niet officiëel uitbrengt. Misschien werkt ie ook wel op 12x of 16x: één regeltje in de software aanpassen? Maar dan verkoopt Sony geen 12x of 16x spelers.

Verwijderd

Ik heb een hele tijd geleden ook al zoiets gelezen.
Toen kon ik mijn 4x op 6x zetten, maar er stonden wel waarschuwingen bij dat alles op eigen risico was.
Ik vond het een te groot risico... Helemaal omdat mijn brander toen nog 500 piek koste!
En dat is een LiteOn, het kan met alle merken.. Alleen moet iemand die veel verstand heeft van software schrijven, met name firmware, de firmware aanpassen voordat je hem in je brander flashed...

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 09:58
Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef tlobker het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden ook al zoiets gelezen.
Toen kon ik mijn 4x op 6x zetten, maar er stonden wel waarschuwingen bij dat alles op eigen risico was.
Ik vond het een te groot risico... Helemaal omdat mijn brander toen nog 500 piek koste!
En dat is een LiteOn, het kan met alle merken.. Alleen moet iemand die veel verstand heeft van software schrijven, met name firmware, de firmware aanpassen voordat je hem in je brander flashed...
het is GEEN aangepaste firmware. het is de firmware van een HP. die werkt gewoon, omdat de SonyCRX140e en de HP9300 van binnen identiek zijn (alleen HP heeft 2 ledjes). vandaar, geen tweaks of zelfgemodificeerde firmware.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Ja in jouw geval heb je gewoon een andere firmware.. Maar je kunt elke firmware aanpassen (aangezien de firmware zegt wat je brander moet doen zal elke brander op die manier zijn over te klokken)

Kijk ook maar eens hier: http://web.ukonline.co.uk/justcdrsite/firmware.htm#Rename%20your%20IOMEGA/TDK/..%20121032%20CDR-W%20drive%20to%20Plextor%20one:

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

weten jullie ook sites voor de hp 8100 + ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Epsilon

Op zaterdag 20 april 2002 13:30 schreef chaozz het volgende:
ik was op zoek naar nieuwe firmware voor mijn Sony CRX140E, en vond tot mijn verbazing een artikel waarin werd beschreven hoe je de 8x brander op 10x kan later brander door de firmware van HP erin te flashen.

zoals bekend is het binnenwerk van de brander van HP. ik heb het geprobeerd, en internaat, het werkt! ik heb nu een HP CD-Writer 9300 10x brander...

http://www.cdrinfo.com/tips/sony_oc.shtml :P

lees uiteraard het artikel wel goed door. tis op eigen risico (maar je kunt weer terug flashen naar Sony firmware, volgens het artikel)
nijz!!
die heb ik namelijk ook :D

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Ziet er interessant uit. Maar hoeveel sneller is het nou eigenlijk werkelijk? Een cd op 8x branden duurt zo'n 10 min, maar hoe lang op 10x?
En heb jij verder geen problemen op 10x? Onderaan dat artikel las ik namelijk dat sommige andere mensen wel probleempjes kregen en andere weer helemaal niet:
- Writing at 2x, 4x, 8x and 10x is working, the drive can't write at 6x (ok, the "original" sony does the same before flashing).
- At 10x I can't write track-at-once, every time it failed with an mysterious error. all other speeds are working with track-at-one.
- At disc-at-once there are no limitations, full sucessfull writing at 10x and slower. no coasters produced at all.
- Overburning is not supported, but it can write 80min medias. The "original" Sony does the same.
- The LED isn't working correctly anymore. That's because the HP9300 gots two leds and the sony only has one. If you put a media in the HP it shows with one led (like plextor) that there is a media inserted. the other led for writing action isn't available at the sony device.
- It works fine however, read speeds are about 10x and it takes 3 times as long to detect and spin up a cd in the drive.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k herinner me de ouwe Yamaha 2x fikkers, daar hoefde je alleen intern een brugje te mollen en hij ging op 4x, wel ff koelen ;) Hadden beide zelfde binnenwerk ook, alleen 2x had een soort begrenzer *D

New pc under construction...

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Op woensdag 15 mei 2002 15:30 schreef Morpheus_ het volgende:
Ziet er interessant uit. Maar hoeveel sneller is het nou eigenlijk werkelijk? Een cd op 8x branden duurt zo'n 10 min, maar hoe lang op 10x?
Ong. 8 minuten... uitgaand van een volle 80min cd (dit begrip mag vrij letterlijk worden opgevat dus 8-))

New pc under construction...

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
Op zaterdag 20 april 2002 19:55 schreef enriqueeeee het volgende:
weten jullie ook sites voor de hp 8100 + ?
* MadMod wilt hetzelfde weten ;)

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 10:06
Ik had voor mijn lite-on een hp 9100 of zoiets( was hetzelfde als de Sony crx 140). Komt allemaal uit dezelfde fabriek. Ik ad toen van mijn 8 een 10 speed gemaakt, dit ging opzich goed maar de brander crashte redelijk vaak. Ik heb hem toen weer terug gezet.

Dussss als je het doet zorg dat je ook je oude firmware heb zodat je het weer terug kan zetten
Pagina: 1