Compatibility SCSI LVD(U160) en Adaptec 2940UW

Pagina: 1
Acties:

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi,

is er iemand die deze configuratie heeft draaien ? Als ik de schaarse info mag geloven zijn U160 schijven backwards compatible met UltraScSI en dus ook UltraWide SCSI , zoals deze 2940UW van adaptec. Ik wil er een Atlas 10kII op aansluiten, maar dat is een LVD en ook niet terminated, dus ik vraag me af hoe dat dan samengaat. Op een andere PC heb ik een U2W met LVD en termination in de kabel, maar ik kan het helaas niet uitproberen.
Kun je dan ook een "oude" IBM UW schijf 7200rpm combi'en op dezelfde kabel met een LVD schijf, en ben je dan meteen van je termination af ?
Deze info is erg moeilijk te vinden , dus ik hoop dat iemand een een praktijk vb heeft ,
THANKS i.a. !!!!

Dennis

*-Specs-*

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 20:26

_nethack

We're all MAD here

Normaal gesproken kunnen LVD schijven terugschakelen naar SE scsi, danwel automatisch, danwel met een jumper.
Het enige verschil dat je dan hebt met een 'echte' SE schijf is dat de LVD schijf inderdaad geen terminator aan boord heeft.

Je kunt dan of een losse actieve terminator aan het einde van de kabel hangen, of na deze schijf een andere SE device aansluiten die wél termination heeft. (Zoals bijv. genoemde IBM UW schijf)

Aangezien de LVD schijf aan een UW controller als normaal SE device funcioneert (met de bijbehorende maximale snelheid van 40MB/sec aan een wide bus) kun je hem zonder problemen met andere SE apparaten aan dezelfde bus hangen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wat hierboven gemeld wordt klopt precies. Bij een LVD kabel zit vaak aan het einde een blok. Dat is de terminator.

Ik zie overigens niet in waarom je een 10k2 op een UW bus zou zetten. De schijf zal zo nimmer z'n maximale snelheid halen...

Een SCSI bus schakelt namelijk altijd terug naar de snelheid van het langzaamste apparaat. Vandaar dat al die multi-channel kaarten zo handig zijn.

Specs? Zie ondertitel...

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 13:52 schreef DaDaJoker het volgende:

Ik zie overigens niet in waarom je een 10k2 op een UW bus zou zetten. De schijf zal zo nimmer z'n maximale snelheid halen...

Een SCSI bus schakelt namelijk altijd terug naar de snelheid van het langzaamste apparaat. Vandaar dat al die multi-channel kaarten zo handig zijn.
degene voor wie het bedoeld is, wil geen ander kaart kopen, en tegenwordig is het allemaal LVD wat de klok slaat vandaar, wel jammer ....
thanks
D

*-Specs-*

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 08:27
kan gewoon op je UW kabel mits de HD ook Single Ended (SE) SCSI ondersteunt, maar dat doen ze vrijwel allemaal.
Tevens moet je een UW SCSI HD met terminatie aan aan het eind van de kabel of een losse terminator.