MSIK7266RU doet niks

Pagina: 1
Acties:

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 18:54
Ik heb een MSIk7266RU samen met een Athlon xp 1700+
echter vind ie de processor niet
er gaan 3 rooie lichies branden de 1e 2 zijn rood daarna 1 groen en daarna weer 1 rood en soms zijn ze zelfs alle 4 rood.
de processor doet het wel in andere systemen en het moederbord is net nieuw uit doos.
er piep ook niks en de vorige keer toen er wat met het geheugen was piepte die wel ook voor de videokaart piept ie niet.

als ik echter de videokart er uit haal gaat ie wel piepen dus met de speakers in de kast is niks aan de hand.

alle draadjes zijn volgens het boekje aangesloten.

weet iemand hiier raad mee??

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Alle kaarten al een keer losgehaald en totaal in opnieuw in elkaar gezet :?

Mijn AMD werkte eerst ook een paar keer niet en daarna wel :)

• Batcompu
ja bij mijn vorig moederbord deed ie het ook al (MSIk7pro2 266a) en die heeft het 3 weken gedaan en is er toen mee opgehouden.
en dit moederbord deed het meteen al niet.

Verwijderd

Mobo probleem? Misschien omruilen voor de K3T Aru die is net iets verbeterd dan de 266RU. Prijs verschil is niet al te hoog en als je toch je plankje moet ruilen :)

• Batcompu
ik heb de 266a ingeruild voor de 266RU en heb voor de problemen dus die 40,- Euro duurdere mobo voor dezelfde prijs gekregen op zich een goede service dacht ik zo en het moet werken volgens de manual. dus die garantie help ook niet meer dacht ik

• Batcompu
Ook heeft een klasgenoot hetzelfde moederbord en kon hem perfect er mee draaien.
ik heb mijn processor aan hem uitgeleeend

• Batcompu
kheb nu alle kaarten er uit maar geeft nog geen klein piepje alleen die lampjes blijven branden
en hij voorziet alles wel van stroom.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Ik heb het ook wel vaak met msi borden en dan switch ik wat met cpu'tjes en dan is het probleem opgelost.

Zoals ik zou zeggen allemaal tolerantie problemen :)

Verwijderd

huh ik snap niet wat je nou bedoelt in je uitleg hij piept dus wel als iets er niet goed in zit alleen bij je videokaart niet?
andere videokaart geprobeert?
of ander geheugen

• Batcompu
hij piepte inderdaad soms wel
maar nu doet ie dat ook al niet meer.

• Batcompu
zelfs als ik de processor er uit haal is er geen verschil

Verwijderd

Het volgende probleem is bij mij opgetreden:
Het moederbord en de 1.8 GHz proc. willen op een of andere manier niet helemaal soepel samenwerken. Hetvolgende is het probleem:

Opstarten en detecteren van alle gegevens (incl. kloksnelheden) gaat goed. Hierna loopt de pc vast als ie gaat booten van de, cd-rom, floppydrive of hdd.

Weten jullie hier een oplossing voor!?

Verder ligt mijn proc. rond de 50 gra. is dit normaal!?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 21 april 2002 11:31 schreef Web-Ma het volgende:
Het volgende probleem is bij mij opgetreden:
Verder ligt mijn proc. rond de 50 gra. is dit normaal!?
Hartstikke normaal

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 13:04 schreef Batcompu het volgende:
..
weet iemand hiier raad mee??
heb waarschijnlijk wel de oplossing.
had nl pcies het zelfde probleeem..
denk je dat alles goed hebt nagekeken en vastgeschroefd; doe je de bak aan; gaat ie piepen.
ja ik baalde ook.

je moet je DDR(s ; ik had er een) uit de socket halen en, of in een ander proppen (goed aandrukken), of goed terug drukken.
je kan eventueel op die D-Bracket zien, die lichjes vergelijken met het boekje..
volgens mij is die code de DDRSDRAM

• Batcompu
Ik heb de 1e 2 sloten al gehad en probeer liever de 3e ook niet bij het vorig moederbord vlogen er toen namelijk de vonken uit. Hij deed het inderdaad later toen wel maar na 3 weken gaf ie het weer op.

en het moederbord begint nog niet eens te piepen en de volgorde van die ledjes zo als ze bij mij staan staat nergens in de manual beschreven. wel over 3 rooie ledjes maar de volgorde klopt niet.

Verwijderd

Naar aanleiding van een nieuwe PC gekocht te hebben zit ik nu met hetvolgende probleem:
Ik heb een MSI K7T266 Pro 2 moederbord met hierop een XP 1.8 GHZ. Vanmiddag laatste bios versie gedownload en geinstalleerd, ivm het niet goed herkennen van processor. blijft op 1150 mhz haken.

Nu nieuwste versie erop staat kan ik wel gewoon booten, maar hierna blijft het systeem hangen bij een willekeurige installatie: win 2000 in dit geval. Dos geeft ook fouten zogauw de pc op zijn volledige toerental draait.

Weten jullie de oplossing?!

• Batcompu
bedankt mensen hij doet het weer
nadat ik voor de 100ste keer met de RAM had gewissled begon die te piepen en daarna nog 5 keer en nu doet ie het weer

bedankt voor de moeite.

oh en dat probleem van dat die processor niet op volle snelheid wil draaien ligt aan de mobo tenminste mijn vorige wou dat ook niet maar deze nieuwe heeft daar geen problemen mee ik zou er mee terug gaan als ik jouw was.

Verwijderd

Okez, nice advies. Maar dan moet ik hem weer terug opsturen. Eerst eens even kijken of er andere manieren zijn. Heb er tot zover 1 gevonden, nu maar hopen dat hij werkt. :?

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 23:15 schreef Web-Ma het volgende:
Okez, nice advies. Maar dan moet ik hem weer terug opsturen. Eerst eens even kijken of er andere manieren zijn. Heb er tot zover 1 gevonden, nu maar hopen dat hij werkt. :?
gewoon met de oude bios de winsetup draaien.
daarna pas je bios flashen met 3.5 van AMI
Als die er niet al standaard op zit.. (dat was bij mij)

• Batcompu
Hij heeft het weer +/- 5 uur gedaan maar nu doet alweer hetzelfde als eerst.:'9\(

• Batcompu
Ik denk dat er een contactje iets niet goed doorgeeft want soms als je er wat mee heen en weer schud doet ie het ff
totdat het contactje weer breekt en dan is het weer gebeurd.

kan het zo zijn dat 1 draadje kapot is zodat alle randapparatuur zoals cd-rom enz. wel stroom krijgt maar dat de processor of het RAM geheugen niet?

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
Hmmm, raar probleem, maar probeer eerst eens zonder randappartuur op te starten, dus geen floppy, harddisk en cd-rom/rewriter. Start hij dan wel op is het goed mogelijk dat één van je randapparaten niet helemaal fris is. Start hij nog niet op, trek dan de aansluitkabels van je harddiskled e.d. los, maar laat de kabel van de powerswitch aangesloten. Start hij nu wel op, dan zit daar iets niet helemaal lekker, bijvoorbeeld een reset switch die niet goed in de kast zit en tegen het drukknopje aan duwt.

Bijde problemen heb ik zelf al eens keer meegemaakt en heeft mij diverse keren tot wanhoop gedreven, de oplossingen waren relatief simpel, als je tenminste weet waar je het moet zoeken.

Succes.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Batcompu
Ik heb het geprobeerd maar het help allemaal niets.

kan ik mischien ook een oude voeding van een 486 of van een ander oud systeem met dezelfde stekkers proberen
of zit dat weer anders met volts enz.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
Je kunt best wel een andere voeding proberen, als dat op zijn minst een ATX voeding is (zie je wel aan de connector, die moet hetzzelfde zijn als je huidige voeding). Wel kans dat je systeem niet echt stabiel is omdat een oudere voeding meestal niet voldoende vermogen heeft. Mar het is in ieder geval goed genoeg om te testen of je huidige voeding defect is.

Succes.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Batcompu
Ik heb een andere voeding geprobeerd met hetzelfde resultaat
maar toen ik de oude er weer op zette deed ie het weer voor 2 uurtjes en gaf ie het weer op.
Pagina: 1