Wat voor een MOBO is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ff een vraag, ik kon het nergens anders vinden, niet op Google.com of teoma.com.

het gaat om de volgende:

ik wil hem(de P75) wat overclocken, dus heb wat nodig over FSB en Multiplier (van het MOBO)

het is het volgende:

een P75 nu nog @ 90 Mhz.

het mobo:
Intel chipset uit '94 (SB82437FX
Tussen de 4 ISA sloten staat:
PBA 632635 en Made in Ireland.

Intel de fabrikant???? gaf mij geen informatie over dit bord

weten jullie het misschien, ja ik weet het, het is een heel oud bordje, maar mijn RedHat server moet er mee draaien

Verwijderd

Je geeft te weinig info.
Hoe kom je er trouwens bij dat het een intel-mobo is??

Wat je moet doen is je pc aanzetten en de string die bij het bootscherm van de BIOS komt te staan (o.a. met een datum erin) ff op een papiertje noteren.
Dan ga je naar www.wimsbios.com en check je welke fabrikant jou mobo heeft gemaakt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, ik had ook een soortgelijk probleem. Met wat creatief googlen en inderdaad je Bios-string kan je een heel end komen.
Mijn mobo vond ik toen op een of ander obscure Koreaanse site, maar toen ik wist welk merk het was, toen was het easy-peasy.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 13:12 schreef RolfLobker het volgende:
Je geeft te weinig info.
Hoe kom je er trouwens bij dat het een intel-mobo is??

Wat je moet doen is je pc aanzetten en de string die bij het bootscherm van de BIOS komt te staan (o.a. met een datum erin) ff op een papiertje noteren.
Dan ga je naar www.wimsbios.com en check je welke fabrikant jou mobo heeft gemaakt.
Die 'made in Ireland' is voor mij iig een heel sterke aanwijzing dat dit werkelijk een Intel plank is, en de 'PBA 632635' geeft me in Google welgeteld 1 hit, de Intel Advanced/ZP mobo.

Is het deze: :?

Afbeeldingslocatie: http://x86.ddj.com/ftp/intel.doc/zappa.gif

Tja, en als dat het is- welke info heb je voor Red Hat nodig?

Hier zijn de specs (in .pdf vorm), maar ff kort samengevat:

Baby-AT
i430FX chipset
So5 (dus max multiplier=2, oftewel P133 non-MMX)
4 SIMMs (slikt FP of EDO, liever niet mixen, max 128MB)
256KB cache
En verder wat ISA en PCI sloten, 2 IDE, 1 FDD, 2 COM en 1 LPT header.
Gewoon een bagger-standaard reference i430FX/So5 design dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Waarschijnlijk niet over te klokken is een 75/90 bord als ik het goed heb, maar bij p75 moet je je fsb vergroten je multiplier heb niet zoveel zin, de hoogst behaalbare setting voor P75 is 75X2 maar dat raad ik niet aan doe 66x1,5 gaar vaak goed en die multiplier laten zitten gaat de pro aleem maar kapot van

Groetz Como

Ps in de bios staat nix over overklokken bij P1 aleen dipjes en jumpertjes

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Die heb ik volgens mij ook gehad, zat ook een "made in ireland" plakker op, heel fijn bordje ;).
Waarschijnlijk zit er een blokje op met 8 jumpertjes waarmee je de cpu speed kan instellen.

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedzp/

En hier staat hoe je hem op 133 Mhz zet (mijn P75 heeft toen ik dat bord had btw 120 Mhz gehaald >:)) : http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedzp/zp_confg.htm

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 20 april 2002 13:31 schreef Sibering het volgende:
Waarschijnlijk niet over te klokken is een 75/90 bord als ik het goed heb, maar bij p75 moet je je fsb vergroten je multiplier heb niet zoveel zin, de hoogst behaalbare setting voor P75 is 75X2 maar dat raad ik niet aan doe 66x1,5 gaar vaak goed en die multiplier laten zitten gaat de pro aleem maar kapot van

Groetz Como

Ps in de bios staat nix over overklokken bij P1 aleen dipjes en jumpertjes
Dat board ondersteund nog geen 75 Mhz hoor...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 13:39 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Die heb ik volgens mij ook gehad, zat ook een "made in ireland" plakker op, heel fijn bordje ;).
Waarschijnlijk zit er een blokje op met 8 jumpertjes waarmee je de cpu speed kan instellen.

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedzp/

En hier staat hoe je hem op 133 Mhz zet (mijn P75 heeft toen ik dat bord had btw 120 Mhz gehaald >:)) : http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedzp/zp_confg.htm
Dan had je goed geluk met je P75! (maar volgens mij heb ik in een andere thread me al eens lopen beklagen over de minderwaardigheid van mijn P75jes tov die van jou :+ )

Maar goed, standaard So5/7 OC procedure lijkt me aan de orde- eerst FSB naar 66 (100MHz instellen dus), dan kijken of de multiplier naar 2 kan (133MHz, maar daar heb ik dus een hard hoofd in).
120MHz zou ik afraden- voor een router is I/O performance essentieel en met 120 zit je aan een PCI bus van 30MHz vast, dus dan heb je meer aan 100 met 33MHz PCI.

Maarja, voor een router is stabiliteit ook een sine qua non, liever dus P75@75 (PCI@25 :'( ) en stabiel dan een P75@100 en constante vastlopers waardoor niemand het net op kan.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 20 april 2002 13:51 schreef dion_b het volgende:

[..]

Dan had je goed geluk met je P75! (maar volgens mij heb ik in een andere thread me al eens lopen beklagen over de minderwaardigheid van mijn P75jes tov die van jou :+ )
Inderdaad :+. Ik had alleen wel wat meer stabiliteitstesten moeten runnen, ik weet zo alleen maar dat ie idle stabiel was, maar dat is natuurlijk zinloos... Op full-load was ie ook wel stabiel maar daar heb ik geen urendurende testen mee gedraait... Misschien moet ik maar weer eens een P75je kopen en kijken hoever ik die krijg...
Die P75@120 destijds was waarschijnlijk toch wel op z'n bek gegaan als ik hem lang full-load had laten draaien, met een soort 486 cooler ;(.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thankx, dit was wat ik nodig had

die link is oke!! thankx Dion

sluit maar :D
Pagina: 1