Toon posts:

Netwerk loopt vast als ADSL niet werkt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een configuratie van 16 computers en een adsl aansluiting die via switches met elkaar verbonden zijn. we krijgen onze Ip adressen via de DHCP server van de provider toegewezen. Op het moment dat de modem het niet doet, loopt het netwerk vast :'( . Ik denk dat het komt omdat de compu's geen ip adressen meer hebben. Is hier iets aan te doen???

Karel

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kun je het niet uitproberen met een eigen DHCP server :?

Verwijderd

overal handmatig ip's instellen :?

(dus: 192.168.0.x waar x=1 tot 16 en dan subnet mask: 255.255.255.0)

Verwijderd

krijg je van je provider "echte" ip nummers? Of zijn het klasse c nummers?

Ik zou de nummers er gewoon handmatig inzetten. (Of krijg je 16 dynamische ip nummers van je provider?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg 16 dynamische ip nummers. Maar ik heb er nog een probleempje bij.... Op sommige dagen, vooral als de zon schijnt en de lammetjes in de wei lopen :?, kan je wel zoeken naar computers op het netwerk, maar je kan niet het hele netwerk zien. Ik krijg de melding: "Het neetwerk is niet toegankelijk". Miscchien heeft dit met elkaar te maken.

ps als ik iedereen vaste ip adressen geef dan doet het netwerk het wel, maar internet natruurlijk niet.

KArel
Op zaterdag 20 april 2002 13:42 schreef martijntje het volgende:
krijg je van je provider "echte" ip nummers? Of zijn het klasse c nummers?

Ik zou de nummers er gewoon handmatig inzetten. (Of krijg je 16 dynamische ip nummers van je provider?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:32 schreef karel93 het volgende:
Ik krijg 16 dynamische ip nummers. Maar ik heb er nog een probleempje bij.... Op sommige dagen, vooral als de zon schijnt en de lammetjes in de wei lopen :?, kan je wel zoeken naar computers op het netwerk, maar je kan niet het hele netwerk zien. Ik krijg de melding: "Het neetwerk is niet toegankelijk". Miscchien heeft dit met elkaar te maken.

ps als ik iedereen vaste ip adressen geef dan doet het netwerk het wel, maar internet natruurlijk niet.
kun je niet gewoon 1 computer internet laten delen dan? dat kan toch wel.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, maar niemand heeft zin om zijn compu dag en nacht aan te laten staan....... iedereen wil blijkbaar :Z

Verwijderd

zitten die ip's wel in het zelfde subnet? Anders heb je dikke kans dat hier het probleem zit.
Pagina: 1