[CM]80 MM Fan in windows hangen, hoe gat maken??

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:21

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Tjah, ik wil dus in mijn window een gat gaan maken en daar een 80 MM fan in hangen. Nu hang mijn window al in mijn kast, en is dat beschermende plastic er al af.

Hoe kan ik dit nu het beste doen??

Ik heb een decoupeerzaag en een dremel, waar welke tooltjes kan ik daar het beste voor gebruiken??

Ik weet dus dat decouperen het plexiglas heel snel doet breken, en de bocht om met zon ding werkt ook niet echt goed.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen??

- edit -

Leuke fout in topic titel |:(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Rondje tekenen, gaatjes boren op de omtrek, tussenstukjes doorvijlen, geheel afwerken.
Zo zou ik het doen.
Misschien wil het ook wel met een zevengatenzaag in de boormachine.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Bedenk nu net dat een Gatezaag ook wel zou kunnen, maar die kan ik alleen voor hout regelen, zon ding heeft me opa wel, iemand daar ervaring mee??

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Plak eerst heel je glas af. Teken dan met een passer met 2 punten (dus punt ipv potlood de boel af. Maak dan BINNEN die lijn een gat met je dremel en vijl daarna het gat rond. Dat zou moeten werken! (en zonder gesmolten zooi er aan).
Suc6

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 12:51 schreef exter het volgende:
Rondje tekenen, gaatjes boren op de omtrek, tussenstukjes doorvijlen, geheel afwerken.
Zo zou ik het doen.
Misschien wil het ook wel met een zevengatenzaag in de boormachine.
is idd ook een oplossing, maar wel wat meer werk.

Kan ik iig dit doen, als ik niks beterzz kan verzinnen

Verwijderd

gatenzaag werkt prima, heb ik al mijn fan-holes mee geboord.

Verwijderd

Ik denk dat het plexiglas aan elkaar smelt als je 7-gatenzaag gebruikt, denk dat met dremel op lage toeren beter gaat.

Verwijderd

Zoals ik al zei,... "7" gaten boor gaat prima.. heb er 4 gaten mee in 5 mm plexiglas geboord...

Je moet natuurlijk niet als een idioot tekeer gaan, maar als je het rustig doet werkt het prima. Dremel zou ik niet doen, wordt nooit perfect rond... met gatenboor wel
Pagina: 1