Toon posts:

krakende MP3 bij alspelen en branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een duron 1000 waarvan de mp3 en alle andere gecomprimeerde audio kraakt, het ligt niet aan de geluidskaart want er zijn al 3 andere ingeweest, het video gedeelte doet het goed maar weer alle spelen met de Q3 ingene lopen vast met geluid.
Ik heb het volgende systeem

Duron 1000 (1 maand oud)
abit Kt7 Raid
256 MB Sdram
als400 geluidskaart (sbcomp heeft er ook in gezeten)
14k4 modem
30 gb hd
Tysol 1,9 kooler
350 wat voeding

Met dit systeem mag het dus niet gebeuren dus. er heeft al een andere 1000 in gezeten maar dit hielp niet na 2 dagen goed was het weer het zelfde. dus kan het maat een van de volgende dingen zijn
1. Prosesor heeft een mmx/mx/3d fout in zich (alle2)
2. moederbord ondersteunt de prosesor niet goed
3. Geheugen is niet goed.
4. de moederbord verziekt de prosessor
heb alle mogelijke bios instellingen ook al geprobeerd, videokaart veranderd, kaal systeem van gemaakt, het probleem blijft, maar kan ookn niet die winkel vragen steeds iedere 2 dagen de prosessor te ruilen

degene die het weet mag et zeggen Plz,

Greatingz Como

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm ,klinkt niet zo best.

Bekende issue met de 686B southbridge (o.a. op de KT7) is de Soundblaster bug, maar dat was redelijk specifiek, omdat Creative het een beetje erg ruim genomen had met de PCI spec en VIA het weer net iets te nauw had gedaan.

Dit zou natuurlijk een of andere IRQ conflict kunnen zijn, heb je de soundcards in een andere slot geprobeerd (en wat doet in hemelsnaam een 14k4 modem in een dergelijk systeem :? ) Daarnaast- kijk ff in je OS (welke, trouwens?) naar de IRQ allocaties.

Maar dat van alleen spellen met de Q3 engine en gecomprimeerde audio...

Het klinkt mij iig niet als een CPU fout, en slechte ondersteuning van de Morgan lijkt me ook sterk, geheugenfouten leiden meestal tot vastlopers, niet gekraak. Optie 4 is van die van jou het meest waarschijnlijk, alleen is het niet mobo verziekt de CPU maar mobo verziekt de sound op een of andere manier.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zal effe een toelichting geven op het geluid alle normale audio doet het wel goed mpg/wav/mid alles doet het goed maar mp3(alle formaten), divx, (en trouwens wel beeld van asf, maar daar heb ik nog niet goed op getest) kraakt meer als priep. het 14k4 modem gebruik ik aleen voor girotel en faxen. En omdat een 56k modem niet goed werkte (ook deze maand) aangezien dat dit ook geluid is (en een softmoden cpu gebruikt dus dus daarom waarschijnlijk ook niet werkte) heb ik hem ingeruild voor een safeway 5.1 geluidskaart met zo'n standaard chip van C-Media. Om de proef op de som te nemen dat het de geluidskaart niet was heb ik aan cd gebrand met mp3, daar zat het zelfde geluid in. Ik heb ook al met de codecs lopen rommellen, toen dat niet werkte win98 opnieuw geinstaleerd

Ik geloof dat dat wel alle info is die ik heb.

Thx for the help helpers :p

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Eerst ff een correctie, de KT7 heeft een 686a southbridge.

Waarschijnlijk ligt de oplossing in je BIOS. 't 'Luistert' klaarblijkelijk erg nauw op dat bordje. Ik heb em zelf namelijk ook.

Zet eerst je PCI Delay Transaction en PCI Master Read Caching op Disabled en PCI master time out op 0.

Voor verdere tips: http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqsound.html

Verwijderd

Topicstarter
Sorrie maar het hielp niet. Heb de opties van abit bekeken en gedaan maar hielp nix, Geluidskaart heeft eigen irq (3), voor legecy device en vrij irq (5), dus geen conflikten what so ever.

heb de opties van abit uitgeproberd helaas

wie nog goeie iedeen heeft mag het zeggen

Verwijderd

Nou,
misschien helpt dit.. ? ;)

Nieuwste BIOS 7N van http://go.to/kt7faq nemen, en GEEN VCOOL of CPUCOOL gebruiken. Oudere biossen en die cool progjes zetten een bitje aan in de chipset voor CPU koeling, maar dat veroorzaakt gekraak.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik heb hetzelfde gehad, met een Creative geluidskaart op een Asus a7v266. Alles geprobeerd->bios flashen, nieuwe driver audiokaart. Op gegeven moment nieuwe audio kaart gekocht ook niet.

Toen kreeg ik een kaart van een gozer uit mijn klas een Aureal ofzo, die werkt als een trein. Heeeeeeel wazig

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Op zaterdag 20 april 2002 12:34 schreef Sibering het volgende:
Ik ben een duron 1000 waarvan de mp3 en alle andere gecomprimeerde audio kraakt
Misschien moet je dan maar geholpen worden >:)

-

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 11:23 schreef Juicy het volgende:

[..]

Misschien moet je dan maar geholpen worden >:)
Noooooooobz

wil graag oplossingengen geen spam

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
't Blijft vreemd dat 't alleen bij gecomprimeerd geluid is. 't Enige verschil is dan dat 't de CPU een beetje meer belast :?

Wat je verder nog kan proberen, de laatste 4in1 drivers installeren, 4.38 dacht ik 4in1438(2).exe, en de PCI latency patch rpp1.02.zip Als laatste nog recente Highpoint drivers voor je RAID, als je die gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook dit was niet de oplossing, verder wel allemaal bedankt voor de tips, denk dat moederbord gewoon stuk is
|:( , gebeuren allemaal rare dingen eigenlijk, reboot me te vaak spontaan bij opstart, Dat modem wat het niet deed (dynalink 56k), maar vin het wel vreemd problemen zijn begonnen toen ik cpu's verwisselde van 750duron naar 1000. maar helaas.
:(

Verwijderd

misschien dat ik het fout heb hor. maar er is een tijje geweest dat mp3 krakerig werden, ( door wat weet ik niet )

maar er is op download.com bijvoorbeeld wel een mp3cleaner. die het geluid weer helder maakt. en zo goed als nieuw.

correct me if i'm wrong

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik denk dat de morgan pas ondersteund werd door versie 1.3 van het abit plankje, als je een oudere versie hebt zal je je oudere duron terug in moeten gooien.
/edit/
Als upgrade zou je dan nog voor een appel en ei en Tbird 1.4GHz kunnen kopen, als je ze nog vind tenminste

Verwijderd

de moederbord is niet stuk

wat is het probleem dan ??

de via chip heeft een langzamen pci bus
en daar zit jouw geluidskaart mee aan gesloten

er is hier een patch voor bij via zelf

het staat ook ergens tussen de

bios\drivers update bij de front pagina van tweakers
het staat beneden aan

ik hoop dat ik je hier mee van dienst ben geweest
en ik hoop dat je hier meld of het hier mee is op gelost

oja kijk even of je audio kable van de cdrom speler niet vlak bij de koeler zit hier door kan er wel krakende geluiden optreden

als je een hele snelle hardisk heb en je oudi kabel
zit daar ook in de buurt dan kraakt hij ook

kijk ook even of je line in op mute staat en kan zijn dat hij hier ook door kraakt

probeer ook even een anderen software voor je mp3's

zet ook je snelhijd van je geheugen wat lager

de nieuwe amd duron gaat beter om met je geheugen dan de oude

en dan het laatste

heb je windows er wel op nieuw op gezet ??

de nieuwe duron heeft namelijk sse van intel er in zitten en die is niet actief als je windows er niet op nieuw op zet
kan dus zijn dat hier door een slechte aan sturing is tussen software die sse van je proc wel ziet en dat windows het niet toe laat

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op maandag 22 april 2002 00:34 schreef Sibering het volgende:

[..]

Noooooooobz

wil graag oplossingengen geen spam
Jaja... leer eerst eens Nederlands voordat je iemand voor n00b uitmaakt ;)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op dinsdag 23 april 2002 23:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
de moederbord is niet stuk

wat is het probleem dan ??

de via chip heeft een langzamen pci bus
en daar zit jouw geluidskaart mee aan gesloten

er is hier een patch voor bij via zelf

het staat ook ergens tussen de

bios\drivers update bij de front pagina van tweakers
het staat beneden aan

ik hoop dat ik je hier mee van dienst ben geweest
en ik hoop dat je hier meld of het hier mee is op gelost

oja kijk even of je audio kable van de cdrom speler niet vlak bij de koeler zit hier door kan er wel krakende geluiden optreden

als je een hele snelle hardisk heb en je oudi kabel
zit daar ook in de buurt dan kraakt hij ook

kijk ook even of je line in op mute staat en kan zijn dat hij hier ook door kraakt

probeer ook even een anderen software voor je mp3's

zet ook je snelhijd van je geheugen wat lager

de nieuwe amd duron gaat beter om met je geheugen dan de oude

en dan het laatste

heb je windows er wel op nieuw op gezet ??

de nieuwe duron heeft namelijk sse van intel er in zitten en die is niet actief als je windows er niet op nieuw op zet
kan dus zijn dat hier door een slechte aan sturing is tussen software die sse van je proc wel ziet en dat windows het niet toe laat
code:
1
 alleen basis school gehad

goede hulp >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 23:36 schreef corpseflayer het volgende:
Ik denk dat de morgan pas ondersteund werd door versie 1.3 van het abit plankje, als je een oudere versie hebt zal je je oudere duron terug in moeten gooien.
Als upgrade zou je dan nog voor een appel en ei en Tbird 1.4GHz kunnen kopen, als je ze nog vind tenminste
Dit lijkt me eigenlijk nog wel de meest plausibele verklaring, alles ging goed totdatde 1000 er in ging deze kon wel eens niet goed overweg kunnen met het bord/chipset aandezien deze ook maar 100Mhz bus, ata66 ondersteund etc.

iig bedankt ga dat van die pro en Mobo zeker proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 23:51 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

Jaja... leer eerst eens Nederlands voordat je iemand voor n00b uitmaakt ;)
Is dat wel een goede zin ?????
Pagina: 1