voedingprob?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik heb een lastig probleem nl. telkens als ik m'n pc wil opzetten valt ie uit, dit kan gebeuren na 3 seconden/gaande tot 3 minuten na opstarten!
Eens hij 'warmgedraaid' is, blijft ie wel aan voor de rest van de tijd. Ook wanneer ik hem afzet en erna terug opzet zolang er geen te grote tijd is tussengeweest...
De enigste oplossing om hem terug aan de gang te krijgen is dan achteraan aan het schakelaartje van de voeding eerst op 0 te zetten en dan even wachten en terug op 1 zetten dan doet hij het terug.

Is dit nu typisch een voedingsprobleem of kan het vb. ook aan het geheugen liggen? Ik dacht aan de voeding (normaal voldoende 300 watt voor m'n pc spec zie onder) omwille van misschien die temperatuurschommelingen dat er een zekering gesprongen is ofsow...

System Specs!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het zou best kunnen dat dit door de voeding komt hoor, dat is ook het meest voor de hand liggende voor zoiets.

Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt, dan doet hij meestal niet zo vaag en krijg je in de meeste gevallen piepjes uit de PC-Speaker te horen die het signaal zijn van brak geheugen.

Probeer eens een andere voedig zou ik zeggen, een voeding waarvan je zeker weet dat hij goed werkt.

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Wilde ik ook eens proberen, zou een 235 watt'er genoeg zijn (zie sig) aangezien ik die enkel op overschot heb...

System Specs!

Verwijderd

ik draai hier een 1000@1400 met en 250 watt voeding en ge ge_force 2 mx 400.
als ik hoger klock is de voeding te zwak en gaat ie steeds rebooten.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 12:30 schreef The.Force het volgende:
Wilde ik ook eens proberen, zou een 235 watt'er genoeg zijn (zie sig) aangezien ik die enkel op overschot heb...
Volgens mij trekt hij dat niet hoor, hooguit als je even die GeKracht2 vervangt met een simpel S3 PCI kaartje en je videokaart d'r uit haalt (en nog evt. je cdromspeler/fikker).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 20 april 2002 12:30 schreef The.Force het volgende:
dat moet wel genoeg zijn, tenminste, om het even te testen.
Pagina: 1