Audiocompressie

Pagina: 1
Acties:

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ik heb al het een en ander uitgezocht om een wave-bestand te comprimeren op een zodanige manier dat een bestand van 90minuten past op een cd van 700mb. (Hiervoor zou je bv. naar 22khz en mono moeten comprimeren.)
Heeft iemand een idee/advies hoe ik dit het beste zou kunnen doen? Het bestand moet wave blijven en uiteindelijk wel op de audio-cdspeler afgespeeld kunnen worden. En welke progs ik ervoor kan gebruiken? Voor zowel opnemen als comprimeren. (Ik heb ook gehoord van CoolEdit, wat kan ik daarmee?)

Thanx i.a.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

volgens mij kan dat niet?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Audio CD is 44.1Khz, dus als je zo'n bestand comprimeert en er alsnog een Audio CD van maakt wordt het toch als 44.1Khz op de CD gebrand, maar is de kwaliteit veel slechter.

Verwijderd

idd. dat kan niet.
Een audio-cd heeft altijd dezelfde indeling.
Dat wat jij wil is vergelijkbaar met DivX op een standalone dvd-speler afspelen. Het kan gewoon niet.

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
ok nee kan idd niet zoals ik het heb geformuleerd |:( :)
mijn probleem is dat ik 1.5 uur op en 700mb cd wil hebben en deze moet afspeelbaar blijven op audio CD-speler.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gaat niet lukken helaas. Kan gewoon niet.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 14:04 schreef Altaphista het volgende:
ok nee kan idd niet zoals ik het heb geformuleerd |:( :)
mijn probleem is dat ik 1.5 uur op en 700mb cd wil hebben en deze moet afspeelbaar blijven op audio CD-speler.
'

Dat kan dus niet :) (Er staat niet voor niets op zo'n CD dat er 80 MINUTEN muziek op kan he) }:O

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 14:07 schreef _Trinity_ het volgende:

[..]

Dat kan dus niet :) (Er staat niet voor niets op zo'n CD dat er 80 MINUTEN muziek op kan he) }:O
jep :)
worden gewoon 2 cd's dus ;(

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 14:10 schreef Altaphista het volgende:

[..]

jep :)
worden gewoon 2 cd's dus ;(
DVDR dan maar misschien? :)

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

tja.. dan kan je niet in een normale cd-speler afspelen...

Verwijderd

Koop 90 Minuten CD's en een brander die ze aankan. Dan lukt het wel.

Verwijderd

Misschien kun je met cooledit of een ander geluidsbewerkingsprogramma de 90 minuten splitsen in 2x 45 minuten.
Vervolgens het linker kanaal en het rechter kanaal elk met 45 minuten mono vullen. Dit bestand weer opslaan en vervolgens branden.
Bij het afspelen dan de balans op je versterker geheel naar links of naar rechts draaien.
Het is geen handige oplossing, maar iets anders kan ik niet bedenken.

Verwijderd

Je kunt aan het wave bestand op je PC sleutelen wat je wilt, maar volgens de cd audio specs (en zo wordt een audio CD ook gelezen door een 'normale' cd speler) is het geluid altijd 16 bit 44.1KHz stereo. Ongeveer 10MB per minuut dus.

Dus wat voor wave bestand je ook aanlevert, het wordt er altijd opgebrand als 16bit 44.1KHz stereo. Helaas :'(

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 22:20 schreef magyarock het volgende:
Misschien kun je met cooledit of een ander geluidsbewerkingsprogramma de 90 minuten splitsen in 2x 45 minuten.
Vervolgens het linker kanaal en het rechter kanaal elk met 45 minuten mono vullen. Dit bestand weer opslaan en vervolgens branden.
Bij het afspelen dan de balans op je versterker geheel naar links of naar rechts draaien.
Het is geen handige oplossing, maar iets anders kan ik niet bedenken.
Dit is eigenlijk wel een verrekte goed idee van jou. Een echt EI van columbus ;).
Voor spraak-opnames zoals cabaret is dit natuurlijk erg goed te doen. Je zou zo ook cassette bandjes kunnen maken met 2x zoveel audio erop als normaal.

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 01:52 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk wel een verrekte goed idee van jou. Een echt EI van columbus ;).
Voor spraak-opnames zoals cabaret is dit natuurlijk erg goed te doen. Je zou zo ook cassette bandjes kunnen maken met 2x zoveel audio erop als normaal.
Totdat je een afspeler tegenkomt zonder een balansknop. En die zijn tegenwoordig nogal in de meerderheid.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 19:17
[forum=10] >> [forum=9]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon het bestand met Cooledit in 2'en splitsen en op 2 cd's writen. Die 70 eurocent voor een cd valt toch te verwaarlozen? What's the deal.
Pagina: 1