Letters verschuiven

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier mijn probleem:
Ik heb een NEC Multisync XP21, soms (en ik vermoed als er hogere resoluties dan 1024x768 worden gedraaid) begint het beeld te verschuiven (heel snel en kleine bewegingen van links naar rechts) en weg te vallen tot een zwart scherm en daarna weer terugkomend. Dit zowel bij spellen als in Windows zelf.
De monitor doet dit zowel op een Geforce 2 als op een Geforce 4 dus aan de pc of videokaart ligt het al niet.
Refreshrate is 85 mhz en draait onder XP. XP kent de monitor en die is goed geinstalleerd.

Het vreemde is dat dit na enige tijd weer stopt als ik 1024 x 768 draai.

Voordat ik'm naar NEC breng graag even jullie mening/advies, en niet van donder maar in de prullenbak ;) ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als ik jou was zou ik de monitor even aan een andere pc hangen (als je die hebt). Dit klinkt echt als een deffect aan de monitor en geen driver probleem. Het kan heel misschien aan de videokaart liggen, maar dat sluit je uit als je het even bij een andere pc porbeert. Daar ook het probleem met je monitor, dan 0800-NEC :+ bellen en hopen dat je garantie nog niet verlopen is :)

• riesg
Het wil nog niet zeggen dat als ie dit op 2 verschillende videokaarten doet dat ik de pc uitsluit?

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op zaterdag 20 april 2002 13:17 schreef riesg het volgende:
Het wil nog niet zeggen dat als ie dit op 2 verschillende videokaarten doet dat ik de pc uitsluit?
Hm, het zou aan XP kunnen liggen, probeer eens op een Win98 pc als je die hebt anders opsturen :)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Hmmz, ik had hetzelfde probleem en heb de monitor terug naar de fabriek gestuurd. Ik krijg een nieuwe over een paar dagen. Als dit een software probleem was heb ik mezelf gekloot want er waren nogal wat problemen met die firma. :(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 20 april 2002 13:17 schreef riesg het volgende:
Nee, maar de kans wordt wel kleiner. En anders sluit je het op 10 pc's aan, maar goed, ik gok dat je er geen 10 hebt ;). Maar ik denk toch echt dat het je monitor is die kapot is

• riesg
Volgens mij werkt het proberen van een andere monitor ook, en mijn oude 17" heeft nergens last van op 1240x1024.
Dit wordt dus NEC bellen maar of kent iemand dit probleem en kan het voor me oplossen (eventueel tegen vergoeding natuurlijk)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Verschuift het beeld ook in 75hz?

Niet?
[Specs]

• riesg
Oei dat heb ik niet geprobeerd, heb het alleen maar op 85 hz staan, dit kon volgens NEC makkelijk.

Zou het daar aan kunnen liggen? De monitor heeft toch een tijd zonder problemen op 85 hz gedraaid.

• riesg
Het ziet er naar uit dat dit inderdaad de oplossing is, een lagere refreshrate (70hz). Ik heb de monitor nu al een avond aanstaan en nog geen problemen.
Ben benieuwd...

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

het probleem wat je verteld heb ik ook wel eens meegemaakt.
Voornamelijk alleen in win98.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dit een monitor probleem is.

Zou kunnen zijn dat dit een driver probleem is of dat je een virus hebt.

Klopt het ook dat je systeem iets trager is dan normaal?

Als dat zo is dan is het zeker geen monitor probleem.

• riesg
systeem is niet trager, dat loopt allemaal goed. Ik heb wel de monitor op 1280x1024 op 85hz laten draaien, wellicht is dat iets te zwaar geweest.
Sinds vanochtend doet ie overigens helemaal niets meer, het apparaat zoemde een paar keer toen ie aanstond en toen ik de monitor uit had gezet en even later weer aan wilde zetten deed ie niets, dus dat wordt in de reparatie.
Pagina: 1