Toon posts:

Wat meer actief het niveau bewaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van deze thread:
[topic=473279]

en dan met name de opmerking van JvS:
Verder zou ik het op prijs stellen, dat je iemand in LA of even helpt, of op een FAQ wijst waar iets relevants in staat, of je er uit weghoudt. Dank U (mensen die dat niet doen, weten tegen wie ik het heb).
Ik voelde me hierdoor (ik denk terecht) aangesproken en wordt daar een beetje pissig van eerlijk gezegd.

Wat is het geval? We hebben een user die overduidelijk qua niveau NIET op got thuishoort (check z'n posts) en die ook nog eens duidelijk te kennen geeft dat HK toegang belangrijk voor 'm is. (ik heb net m'n 50e post gedaan, waanneer krijg ik nu toegang?)

Ik persoonlijk vind het NIET off-topic als deze feiten geconstateerd worden in een dergelijke thread en vind het verbazingwekkend dat ipv. er een beetje in meegaan er besloten wordt die users die dat doen een 'tik over de neus' te geven.

Helemaal als ik kijk naar een topic als deze waarin een soortgelijke user (die iig. nog vragen met niveau stelde) de kous over de kop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 15:36
tja, Ik vind het zowieso maar niks dat hele huiskamer gedoe. Het niveau straalt over naar de rest van het forum. De meest onzinnige dingen worden gevraagd, schelden vloeken enz is aan de orde van de dag (kijk maar eens naar een flat fee draad) echt triest
Wat er aan gedaan moet worden? tja dat is moeilijk. In ieder geval niet waarschuwingen uit gaan delen aan de mensen die hier iets van zeggen

p.s

toe maar wouter, zeg maar dat ik ongefundeerde kritiek lever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op zaterdag 20 april 2002 11:36 schreef xxxMaverick het volgende:
tja, Ik vind het zowieso maar niks dat hele huiskamer gedoe. Het niveau straalt over naar de rest van het forum. De meest onzinnige dingen worden gevraagd, schelden vloeken enz is aan de orde van de dag (kijk maar eens naar een flat fee draad) echt triest
Wat er aan gedaan moet worden? tja dat is moeilijk. In ieder geval niet waarschuwingen uit gaan delen aan de mensen die hier iets van zeggen

p.s

Ik wil je wel verklappen dat de kritiek die je leverd niet goed doordacht is.

Die huiskamer zorgt er namelijk juist voor dat alle trash daarheen geramd kan worden in plaats van in de techforums te blijven hangen. Volgens mij heb je dat nog niet helemaal door. :?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 11:36 schreef xxxMaverick het volgende:

Het is _niet_ nodig om bij elke reply van jou richting Wouter of een ander T.net crew te schoppen. We weten het nu wel van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 15:36
Op zaterdag 20 april 2002 11:47 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

Het is _niet_ nodig om bij elke reply van jou richting Wouter of een ander T.net crew te schoppen. We weten het nu wel van je.
jezus mag een geintje tegenwoordig ook al niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
Eigenlijk moet SP ook tot de General Chat fora gaan behoren, of iig tot de fora niet meetellen voor SG + HK access, want iedereen kan 50 posts maken over hoe geweldig Age of Empires wel niet is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 20 april 2002 12:25 schreef ddc het volgende:
Eigenlijk moet SP ook tot de General Chat fora gaan behoren, of iig tot de fora niet meetellen voor SG + HK access, want iedereen kan 50 posts maken over hoe geweldig Age of Empires wel niet is :O
Das een beetje twijfel geval. Problemen met installeren van spellen is wel weer tech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Op zaterdag 20 april 2002 12:33 schreef We Are Borg het volgende:
Das een beetje twijfel geval. Problemen met installeren van spellen is wel weer tech ;)
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/12
Beoordeel zelf :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 20 april 2002 12:35 schreef ddc het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/12
Beoordeel zelf :{
Ik kijk en ik ben het met je eens :{ Ik tel ongeveer 5 posts met een technisch probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens, evenals W&L overigens vind ik maar daar wordt elders ook al over gebabbeld meen ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 11:43

FCA

Op zaterdag 20 april 2002 12:40 schreef Courage het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, evenals W&L overigens vind ik maar daar wordt elders ook al over gebabbeld meen ik ;)
In W&L wordt juist wel actief gemod op niveau. Verder ken ik een aantal mensen met meer dan 1000 inhoudelijk goede posts die dan niet meer in de HK of SG zouden kunnen komen.....

Maar goed, dat iemand moest vragen hoe hij z'n cache kon legen was idd schokkend. Sommigen snapten het probleem niet eens :P Daar mag hij best netjes op gewezen worden. Maar niet door 5 mensen tegelijk op minder nette wijze...

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 12:43 schreef FCA het volgende:

[..]

In W&L wordt juist wel actief gemod op niveau. Verder ken ik een aantal mensen met meer dan 1000 inhoudelijk goede posts die dan niet meer in de HK of SG zouden kunnen komen.....
Ik zeg niet dat er niet actief gemod wordt, maar dat er een drempel zou moeten komen voor er toegang tot verkregen wordt, dat is heel wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21

Basszje

Reisvaap!]

Aan de andere kant wordt ik soms ook een beetje moe van de hyper correcte users die users op een 'mod' manier aanspreken.

Ik kan me voorstellen dat dat ook niet echt bevoordelijk is.

Het is een beetje tussen de grens tussen corrigeren en de wannebe mod uithangen .

En idd spielerij is wel van een laag 'techniveau'. ( van elk niveau imo trouwens, maar al dat geflame en ge-1337'ed de hele tijd.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Laatst online: 11:43

FCA

Op zaterdag 20 april 2002 12:48 schreef Courage het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er niet actief gemod wordt, maar dat er een drempel zou moeten komen voor er toegang tot verkregen wordt, dat is heel wat anders :P
Ah. Dan had ik je totaal verkeerd begrepen :P
Verder lijkt mij weinig mis met wannabe mod gedrag zoals jij het beschrijft (daarvoor zijn regulars zelfs bedacht, om dat te promoten) als het maar:
1.correct
2.vriendelijk
3.niet overdadig
gebeurt.
En dat vriendelijke en niet overdadige was een beetje zoek in die draad.

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
In Spielerij zitten sowieso de mensen met het laagste niveau van GoT. N00bthreads, searchvragen en warezshit komt daar het meeste voor.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 20 april 2002 13:53 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

In Spielerij zitten sowieso de mensen met het laagste niveau van GoT. N00bthreads, searchvragen en warezshit komt daar het meeste voor.
Hmm, beetje een slechte uitspraak :{ HK is het niveau het laagst, maar goed, daar mag het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nou ja van de techfora dan. ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 20 april 2002 13:54 schreef Captain Pervert het volgende:
Nou ja van de techfora dan. ;)
Ok, dan ben ik het wel met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giebels
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01-2022
Waar mag je hier discussiëren over het beleid t.a.v SPAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 14:25 schreef Giebels het volgende:
Het beleid over spam staat zo goed als ik weet gewoon vast en daar kan je weinig aan veranderen, wil je d'r over discusseren ga dan niet zomaar in een topic off-topic vragen hierover maar stuur een mailtje naar de GoT crew oid.. Het mail adres daarvan staat in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 20 april 2002 14:25 schreef Giebels het volgende:
Jij hebt je kans gehad en voor dit gemekker krijg je nu een officiele waarschuwing. Lees je eigen topics even door en zie wat we zeggen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giebels
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-01-2022
Ja sorry, maar ik weet bij god niet meer waar ik iets kan zeggen, Ik durf geen topic meer te openen, dus ik pak de meest "on topic"-achtige topic en vraag voorzichtig waar gediscussieerd mag worden. Er zullen toch dingen openbaar in topics worden besproken ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hezik:
Op vrijdag 19 april 2002 23:30 schreef hezik het volgende:
Sorry hoor, maar als je niet weet hoe je je cache moet legen in IE denk ik eigenlijk dat je je beter zult thuisvoelen op het CID forum, oid.
Ik wist voor die thread ook niet hoe ik m'n cache moest legen... Als je mij op het CID forum had gewezen, had ik het ook niet echt relaxed gevonden.

Je had 'm er best op mogen wijzen dat het gewaardeerd wordt als je zelf even in de opties van een programma kijkt om te zien hoe dat gaat/werkt. Dan even zoekt, of zoiets niet al 1000x gevraagd is, en dan de vraag stelt. (wat in dit geval na het zelf zoeken niet nodig was geweest).

Dat had je van mij best mogen zeggen, maar in die thread was het echt zo van "jeeeeeeezus, als je niet weet waar je cache moet trashen ben je echt een loser!", dat is volgens mij niet eens goed voor het niveau, die gast weet NOG niet wat-ie moet doen (ja, naar CID forum gaan, maar dat wil-ie toch niet) en hij vindt sommige users wel hele extreme zeikerts.

Dan schiet "niveau verhogen" wat mij betreft z'n doel voorbij.

Leg of rustig uit, hoe je zoiets WEL moet aanpakken, of doe niets.. Dat was mijn eerste ingeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Op zaterdag 20 april 2002 11:26 schreef hezik het volgende:
[topic=473279]

[..]

Ik voelde me hierdoor (ik denk terecht) aangesproken en wordt daar een beetje pissig van eerlijk gezegd.

Wat is het geval? We hebben een user die overduidelijk qua niveau NIET op got thuishoort (check z'n posts) en die ook nog eens duidelijk te kennen geeft dat HK toegang belangrijk voor 'm is. (ik heb net m'n 50e post gedaan, waanneer krijg ik nu toegang?)

Ik persoonlijk vind het NIET off-topic als deze feiten geconstateerd worden in een dergelijke thread en vind het verbazingwekkend dat ipv. er een beetje in meegaan er besloten wordt die users die dat doen een 'tik over de neus' te geven.

Helemaal als ik kijk naar een topic als deze waarin een soortgelijke user (die iig. nog vragen met niveau stelde) de kous over de kop krijgt.
ik denk meer dat het een sfeer was doordat veel mensen dat gingen roepen, ik denk dat 1 post die dat zegt zoals jouwe niet negatief is.

edit: ow blijkbaar niet :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 20 april 2002 14:34 schreef Justice het volgende:

[..]

ik denk meer dat het een sfeer was doordat veel mensen dat gingen roepen, ik denk dat 1 post die dat zegt zoals jouwe niet negatief is.

edit: ow blijkbaar niet :)
Jawel, het is de groep van reply's, de totale sfeer die me er toe leidde om dat te tikken.

Ik pik nu Hezik's post er uit omdat hij het topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 april 2002 14:31 schreef Giebels het volgende:
Ja sorry, maar ik weet bij god niet meer waar ik iets kan zeggen, Ik durf geen topic meer te openen, dus ik pak de meest "on topic"-achtige topic en vraag voorzichtig waar gediscussieerd mag worden. Er zullen toch dingen openbaar in topics worden besproken ergens?
Je gelijk halen heeft in dit geval absoluut GEEN zin. Take it or leave it.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist voor die thread ook niet hoe ik m'n cache moest legen...
Ah, speciaal voor jou dan:
http://forum.computeridee.nl/

Veel plezier :P
Dat had je van mij best mogen zeggen, maar in die thread was het echt zo van "jeeeeeeezus, als je niet weet waar je cache moet trashen ben je echt een loser!", dat is volgens mij niet eens goed voor het niveau, die gast weet NOG niet wat-ie moet doen (ja, naar CID forum gaan, maar dat wil-ie toch niet) en hij vindt sommige users wel hele extreme zeikerts.
Ok, an sich zie ik dit punt best. e.e.a had door mij best tactischer gebracht kunnen worden, dat zal ik niet ontkennen.

Punt is dat er de laatste tijd genoeg gediscusseerd is over het niveau van GoT en dat daarbij duidelijk het standpunt van de crew naar voren kwam dat dit type users (weinig computerkennis en GC/HK belangrijk vinden) geweerd zou moeten worden. Dat zie je ook terug in de andere door mij gegeven thread. Als er dan zo'n user post in LA (ook nog met een vraag die zeker 100 keer in de search te vinden is) vind ik het niet raar dat er ook users zullen zijn die geirriteerd reageren (ik was er een van). Als mod moet je imo hier wel wat van zeggen maar de manier waarop dat hier gebeurd is imo gewoon verkeerd. Zeker ook omdat er voor de rest niet ingegaan wordt op het punt dat deze user te nOOn is en de search had moeten gebruiken.

Sterker nog, de vraag van topicstarter wordt uiterst netjes beantwoord zonder enig punt van kritiek en de 'geirriteerde user' krijgt een veeg uit de pan.

Daar struikelde ik een beetje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op zaterdag 20 april 2002 14:56 schreef hezik het volgende:
[...]
Sterker nog, de vraag van topicstarter wordt uiterst netjes beantwoord zonder enig punt van kritiek en de 'geirriteerde user' krijgt een veeg uit de pan.
[...]
Hezik, begrip voor je reactie is zeker op te brengen. Maar vóór jou reactie kan ik eigenlijk niet ontdekken waar de user geholpen wordt.

Je reactie kan overigens een voedingsbodem zijn voor flamewar's, of met z'n allen tegen één constructies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Iemand van het MT was het gisteren wel een beetje met me eens wat betreft het niveau in SP.

Dat het naar General Chat moet was wel een beetje overdreven, maar verder vind hij ook wel een beetje dat SP posts iig niet moeten meetellen voor de SG + HK access. Maargoed, ik wil wel even een reactie van Kaj. zien hierover :).

Dus bij deze heb ik hem ff een icq-tje gestuurd naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 20 april 2002 11:45 schreef Floris het volgende:

[..]

Ik wil je wel verklappen dat de kritiek die je leverd niet goed doordacht is.

Die huiskamer zorgt er namelijk juist voor dat alle trash daarheen geramd kan worden in plaats van in de techforums te blijven hangen. Volgens mij heb je dat nog niet helemaal door. :?
Dat klinkt wel aardig maar is ook slecht doordacht. Behalve dat je een stortplaats hebt betekend het wel dat je van elke nieuwe bezoeker eerst 50 zemel-posts krijgt in de diverse techfora. Was de HK er niet dan had je die posts ook niet. De HK is nou juist de reden dat je mensen aan trekt die niet op het forum thuis horen. En die mensen die moeten nog wel eerst post-eis halen om zichzelf te verlagen tot een compleet kansloze HK. Dit alles IMHO.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Dan kun je net zo goed de hele zachte waren forum general chat maken, aangezien er genoeg software problemen tussen zitten en naar mijn mening hoort ook het "vast zitten in spellen" problemen d'r ook bij... ik tel minstens 15 probleem gerelateerde topics in spielerij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 13:12 schreef White Dust het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed de hele zachte waren forum general chat maken, aangezien er genoeg software problemen tussen zitten en naar mijn mening hoort ook het "vast zitten in spellen" problemen d'r ook bij... ik tel minstens 15 probleem gerelateerde topics in spielerij...
Als NOS maar niet naar GC gaat >:) :+ ;)
Op zondag 21 april 2002 09:30 schreef ddc het volgende:
Iemand van het MT was het gisteren wel een beetje met me eens wat betreft het niveau in SP.

Dat het naar General Chat moet was wel een beetje overdreven, maar verder vind hij ook wel een beetje dat SP posts iig niet moeten meetellen voor de SG + HK access. Maargoed, ik wil wel even een reactie van Kaj. zien hierover :).

Dus bij deze heb ik hem ff een icq-tje gestuurd naar dit topic.
Mjah, ik weet niet wat die eerste regel erin doet. Ook al _zou_ het gezegd zijn door iemand van het MT wat schiet je er dan mee op om het hier te noemen, buiten interesssant doen?

Hezik: ik zelf zou niet zo'n problemen hebben met mensen die dergelijke replies zouden geven in NOS; wat ik wel vervelend vind is dat het soms voorkomt, dat je 10 gelijksoortige opvoedende replies onder elkaar in een topic ziet. Dan schiet je het doel voorbij en zul je de aangesprokene(n) alleen maar pissig maken. Tot een goede 3 reacties is nog acceptabel, maar als erover doorgehamerd (zou) wordt(en) dan is het niet meer wenselijk natuurlijk. Daarnaast is de toon van dergelijke mededelingen natuurlijk ook enorm belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Kan IceStorm in een keer de HK niet meer in >:) :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 20 april 2002 11:26 schreef hezik het volgende:
[topic=473279]

[..]

eerlijk gezegd een enorm lastig probleem, (een beetje overdekt door een hardnekkig offtopic-virus dat door deze draad waart)

je opmerking over het niveau van de user is waarschijnlijk terecht, zeer laag en een mogelijke neiging tot chat-gedrag, echter dat is een veroordeling op oppervlakkige kenmerken.

wat ook opvalt is dat de user wel een duidelijke poging doet zijn probleem goed onder woorden te brengen, zn beginpost is allerminst gek en ook de bewuste keuze om iets in SA en niet in LA te posten, hij geeft in zijn antwoorden aan wel degelijk de FAQ's en andere te lezen draadjes gelezen te hebben.

wat op dat moment overblijft is een user met een (te) laag niveau echter met een mogelijkheid wel in niveau te stijgen.
jouw (en die van anderen) flame (stevig woord, maar het was wel een aanval op de user) met de doelstelling hem naar computertotaal danwel beginnersweb te verwijzen is pijnlijk, het lijkt tevens een methode om GoT te laten wegzakken naar een niveau van knorrige pro-users zonder vragen.
tegen die tijd vermoed ik dat ik dan ook liever op beginnersweb ga zitten.

ik denk dat JvS heeft willen wijzen op het feit dat werkelijk niemand in die thread de moeite nam het antwoord te geven, enkel dat er een hoog 'beter-wetende-oldie'-stemming in die draad hing, waarbij ook opviel dat veel van die 'regulars' ook de vraag slecht gelezen hadden, alvorens beter-wetende opmerkingen te maken.

het is goed betrokken te zijn bij het niveau van discussieren, andere users aanspreken op hun gedrag; maar anderzijds is het dom en kortzichtig om al te snel users te veroordelen wegens een te vroeg uitgesproken mening over te hoog en te laag niveau.
aanwas van users is ook voor GoT van belang, juist anwas van teveel verkeerde users heeft slechte invloed, maar ik durf niet te zeggen dat de user van dat topic nu ook enkel een HK-gastje is, hij lijkt me evenzeer in staat wel degelijk zich als een waardevolle user te kunnen ontwikkelen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1