Hoe kan ik zien welke geluidskaart ik heb?

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51239

Topicstarter
Hoe kan ik zien welke geluidskaart ik heb? Als ik Hallmark kaarten of National Geographic filmpjes bekijk (Flashplayer 6) stoort het geluid vreselijk. Om de twee seconden valt er steeds een kwart seconde weg van het geluid waardoor het klinkt alsof je een vinylplaat draait met allemaal krassen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14976

In apperaatbeheer of anders ff de pc openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
of met pcinfo
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Op het doosje kijken? ;)

Rechtermuisklik op 'Deze computer/My Computer' dan 'Eigenschappen/Properties' en dan naar de Device Manager.
Als ie er niet bijstaat, idd ff je pc openschroeven

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[welke-audio-kaart-heb-ik-faq]
M'n neme een schroevendraaier, m'n vijze het zijpaneel van de pc (of tracht toch op één of andere manier in de pc te geraken). Neem een bureaulamp of zoiets in die aard en licht op de audio-kaart, daar staat dan het merk, serie-nummer etc ..

edit:

Wat voor een pc heb je ? Flash eist namelijk vrij veel van je pc, ik dacht dat een 133mhz bv een flash-filpje niet kon trekken en daardoor kan je wel eens slecht geluid krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Is het niet je internetconnectie die de datastroom niet kan bijhouden? Of heb je het ook bij mp3 of wav-files? Dus off-line media (DVD, CD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 11:32 schreef Taco het volgende:
Is het niet je internetconnectie die de datastroom niet kan bijhouden? Of heb je het ook bij mp3 of wav-files? Dus off-line media (DVD, CD)
Ik heb een Pentium 3 128 MB RAM en ADSL internet. Snel zat, toch? Ik heb het niet bij mp3 en wav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik kon vinden is dit: ALS 120 logical device.

Is dat klote? Het werkt wel bij mp3 en wav (hoewel hij niet erg hard kan, mijn speakers zijn nieuw en goed, veel power), maar niet bij Flashgeluid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welk os draai je ?
In win2k/xp en linux kan je het cpu gebruik op een vrij eenvoudige manier controleren. Kan je toch ff controleren of het flash-filmpje niet volleig je pc op eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43736

START --> UITVOEREN --> typ in: dxdiag [ENTER] --> klik op tabblad GELUID --> ziedaar bij naam de naam van de geluidskaart :7
Pagina: 1