Als ik nou wat laat invoeren uit Hongkong, zeg voor $157,-, moet ik daar dan iets van invoerrechten over betalen ofzo? Ik heb het al eens eerder gedaan, en toen heb ik er niets van gehoord, maar ik las hier net zo'n verhaal dat er nog behoorlijk wat kosten bij kunnen komen. En weet iemand hoeveel dat dan is/kan zijn?
invoerrechten zijn de 19% b.t.w. en die moet je idd betalen voor alles van buiten de EUOp zaterdag 20 april 2002 11:03 schreef Bandiet het volgende:
Als ik nou wat laat invoeren uit Hongkong, zeg voor $157,-, moet ik daar dan iets van invoerrechten over betalen ofzo? Ik heb het al eens eerder gedaan, en toen heb ik er niets van gehoord, maar ik las hier net zo'n verhaal dat er nog behoorlijk wat kosten bij kunnen komen. En weet iemand hoeveel dat dan is/kan zijn?
Cogito Ergo Credo
Anoniem: 37615
Merkte je toen niet iets van, goh 90,- meer, ach, zal wel goed zijnheb het al eens eerder gedaan, en toen heb ik er niets van gehoord
Maar je moet idd voor alles wat buiten EU is, invoerrechten dokken.
ligt er ook aan wat je gaat je kaufen.
Me moederzij dat als je losse onderdelen verscheept (post) dan moet je minder invoerrechten betalen.
Me moe is declarant bij de EMS. Als je zegt wat ut is kan ik ff voor je vragen wat er exact bij komt.
Me moederzij dat als je losse onderdelen verscheept (post) dan moet je minder invoerrechten betalen.
Me moe is declarant bij de EMS. Als je zegt wat ut is kan ik ff voor je vragen wat er exact bij komt.
Anoniem: 30005
.. 19 % btw. is toch gewoon de belasting op toegevoegde waarde. In de EU moet is dit idd het enigste wat je extra aan een product moet dokken.
maar uit japan , moet je nog meer invoerechten betalen hoor, ik dacht zelfs iets van bijna 30 %.
doet de EU express om de concurentie aan te kunnen.met japan en amerika
maar uit japan , moet je nog meer invoerechten betalen hoor, ik dacht zelfs iets van bijna 30 %.
doet de EU express om de concurentie aan te kunnen.met japan en amerika
ik d8 dat je onder de 175 euro geen invoerrechten hoefde te betalen
maar ik betaal toch ook al de btw van het land waar ik het bestel 
De laatste keer dat ik liet importeren uit Hongkong (fl 350,-) is er helemaal niets boven opgekomen! Ik krijg de indruk dat ze lang niet alle pakketjes controleren..
MasterM misschien dat je ma me uit kan leggen hoe het precies zit
?
De laatste keer dat ik liet importeren uit Hongkong (fl 350,-) is er helemaal niets boven opgekomen! Ik krijg de indruk dat ze lang niet alle pakketjes controleren..
MasterM misschien dat je ma me uit kan leggen hoe het precies zit
Dat is alleen het geval als je het zelf meeneemt vanuit het buitenland, dus bv. als ik onderdelen in de VS koop als ik daar op vakantie ben en ze daarna mee terug neem naar Nederland.Op zaterdag 20 april 2002 11:15 schreef OcNewB het volgende:
ik d8 dat je onder de 175 euro geen invoerrechten hoefde te betalen
De belastingdienst heeft op hun website een speciale sectie over eventuele kosten bij het kopen via internet: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Anoniem: 37615
ja, volgens mij klopt het dat je onder de 175 E's niets hoeft te dokken.Op zaterdag 20 april 2002 11:23 schreef Bandiet het volgende:
maar ik betaal toch ook al de btw van het land waar ik het bestel
MasterM misschien dat je ma me uit kan leggen hoe het precies zit?
BTW betaal je wel, ook voor japan, maar dat zit al in de prijs eh
maar dat zou dus ook betekenen dat ik beter 3 pakketjes kan laten versturen dan 1 keer een grote 
Zeker als nu ik het verhaal van die link heb gelezen
Zeker als nu ik het verhaal van die link heb gelezen
Ik heb een paar maanden geleden mn flash advance laten importeren uit Japan, en heb er geen invoerrechten over hoeven betalen... Ze hadden er een sticker opgeplakt met 'Toy Sample' of 'Gift' ofzo en een waarde van max. $15.. Dan kijken ze er niet naar en hoef je nix te betalen 
Wel via airmail trouwens, UPS heb je veel grotere kans dat je moet betalen.. Denk dat je de vorige keer gewoon geluk gehad hebt..
Wel via airmail trouwens, UPS heb je veel grotere kans dat je moet betalen.. Denk dat je de vorige keer gewoon geluk gehad hebt..
Uhm tis een Flash 256M kaartje voor Flash Advance LinkerOp zaterdag 20 april 2002 11:11 schreef MasterM het volgende:
ligt er ook aan wat je gaat je kaufen.
Waar had jij m bestelt, en hoe snel had je m binnen (airmail 7 dagen tot een maandOp zaterdag 20 april 2002 11:35 schreef devv05 het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden mn flash advance laten importeren uit Japan, en heb er geen invoerrechten over hoeven betalen... Ze hadden er een sticker opgeplakt met 'Toy Sample' of 'Gift' ofzo en een waarde van max. $15.. Dan kijken ze er niet naar en hoef je nix te betalen
Zie mijn post hiervoor.. Ik heb 'm bij cd64.com besteld (dezelfde), en als je de instructies volgt zoals ik het gedaan heb (ff mailtje naar ze sturen) moet het waarschijnlijk wel goed komen.. Dus toy sample of gift erop, en waarde van max $15.. en met airmail versturen..Op zaterdag 20 april 2002 11:38 schreef Bandiet het volgende:
[..]
Uhm tis een Flash 256M kaartje voor Flash Advance Linker
Ik had m binnen een weekje voor bijelkaar iets meer als 400 gulden..
ik weet alleen van die 22 euro dat je daar geen invoerrechten over hoeft te betalen.
Maar mijn moe laat geen pakkets door met daarop 'gift' o.i.d.
Er zijn daarintegen ook meerdere postmaatschapijen in NL. Die pakketjes uit het buitenland ontvangen, dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer. En me moe zegt dat je voor de 350 piek wel invoerrechten (het nu blijkbaar Douane rechten) moet betalen.
Maar ik denk dat dat met dat 'gift' e.d. verschilt per koerier
Ik weet ook geen andere verklaring.
Me moe wist niet uit der hoofd waar ze je 'Flash 256M kaartje' moest plaatsen (onder wat voor product het valt, ik heb nog geprobeert uit te leggen wat ut was maarja).
Hier word je dus ook niet veel wijzer van
Er zijn daarintegen ook meerdere postmaatschapijen in NL. Die pakketjes uit het buitenland ontvangen, dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer. En me moe zegt dat je voor de 350 piek wel invoerrechten (het nu blijkbaar Douane rechten) moet betalen.
Maar ik denk dat dat met dat 'gift' e.d. verschilt per koerier
Me moe wist niet uit der hoofd waar ze je 'Flash 256M kaartje' moest plaatsen (onder wat voor product het valt, ik heb nog geprobeert uit te leggen wat ut was maarja).
wel op een latop van fl. 5000,- moest ik in het verleden 17.5% b.t.w. dokken en dat waren behalve het verzenden de enige kosten...
Cogito Ergo Credo
Zie mijn post.. Met toy sample oid erop en een bedrag onder de $15 hoef je met airmail (bijna zeker) geen importkosten te betalen.. Heb het zelf ook zo gedaan en ook meerdere GoT'ers.. Heb toen dat advies van mn vader gehad en het werkte dus...Op zaterdag 20 april 2002 11:48 schreef MasterM het volgende:
ik weet alleen van die 22 euro dat je daar geen invoerrechten over hoeft te betalen.
Maar ik denk dat dat met dat 'gift' e.d. verschilt per koerierIk weet ook geen andere verklaring.
De link die Linchpin poste verduidelijkt wel het een en ander. Je moet over alle produkten duurder dan €22,- die je importeert btw betalen. Hoeveel % btw verschilt per produkt. Bij sommige produkten moet je ook nog eens douanerechten (geldwolvenOp zaterdag 20 april 2002 11:55 schreef jopiek het volgende:
wel op een latop van fl. 5000,- moest ik in het verleden 17.5% b.t.w. dokken en dat waren behalve het verzenden de enige kosten...
Ik vermoed dat zo'n flashkaartje onder 'Computerapparatuur' valt waarover je 19% btw betaalt, maar geen douanerechten. Dat zou betekenen dat je ineens een hoop extra centjes moet neertellen
Maar goed, ik denk eigenlijk niet dat ze echt alle pakketjes kunnen controleren. En misschien met die manier van Devv05 succes gegarandeerd
Wat ik op maak uit de link (http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm) is dat je voor meeste hardware geen duanerechten hoeft te betalen maar enkel btw, dus 19%. Dat staat onderaan, in de tabel. Dus dan lijkt mij dat je alleen de portokosten + btw moet betalen....
i7 - GTX760 - triple boot
Maar als je het goed doet hoef je dus helemaal geen importkosten/btw te betalen..Op zaterdag 20 april 2002 12:18 schreef Wbdsgnr het volgende:
Wat ik op maak uit de link (http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm) is dat je voor meeste hardware geen duanerechten hoeft te betalen maar enkel btw, dus 19%. Dat staat onderaan, in de tabel. Dus dan lijkt mij dat je alleen de portokosten + btw moet betalen....
Kijk dit topic anders even, vooral de laatste pagina's gaan over het versturen en met douane enzo:
[topic=172404/4/50]
Zou idd goed moeten werkenOp zaterdag 20 april 2002 12:03 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zie mijn post.. Met toy sample oid erop en een bedrag onder de $15 hoef je met airmail (bijna zeker) geen importkosten te betalen.. Heb het zelf ook zo gedaan en ook meerdere GoT'ers.. Heb toen dat advies van mn vader gehad en het werkte dus...
En ze controleren idd echt niet alle pakketjes. Ze gaan vaak gewoon uit van wat er op het papiertje staat. Vertrouwen ze dat niet. Dan maken ze het pakketje gewoon open. Simpel as that. Ik denk idd dat die manier van die toy sample onder de 15 dollar mot werken
Ook al maken ze het open. Dus echt niet dat ze dat ding herkennen ofzo
Hmm net ff stukje doorgelezen van deze thread, geen EMS voor Bandiet dus
.
Gast z'n pakje werd opengemaakt moest facturen opsturen belasting betalen enzo vet genaaid dus
// edit
Nu ik erover nadenk begrijp ik t niet helemaal. Die problemen met belasting enz. ontstaan toch aan de douane, aan de grens? Daar komt toch alles langs, van alle verzendmaatschappijen? Wat maakt t dan nog uit welke je kiest?
Gast z'n pakje werd opengemaakt moest facturen opsturen belasting betalen enzo vet genaaid dus
// edit
Nu ik erover nadenk begrijp ik t niet helemaal. Die problemen met belasting enz. ontstaan toch aan de douane, aan de grens? Daar komt toch alles langs, van alle verzendmaatschappijen? Wat maakt t dan nog uit welke je kiest?
Anoniem: 34818
search helpt ook wel
heb al tig keer op zoiets gereageerd
boven de 50 us dollar, moet je invoerrechten betalen. daaronder niks. en het is niet de 19% btw. is gewoon een berekening die wordt gedaan door de douane.
Heb het al diverse malen besteld i het buitenland. Weet je wat je moet doen. Hun vragen of ze op de factuur gewoon een bedrag zetten van lager dan 50 us dollar. dan hoef je geen invoerkosten te betalen. Meeste bedrijfen willen dat wel doen. Behalve AMAZON.com die vertikken het. En de douane doet bijna nooit de doos open, om te checken wat er in zit. En als ze het wel gedaan hebben kun je het aan de douane plakband die over de originele heen zit geplakt zien.
thats it
boven de 50 us dollar, moet je invoerrechten betalen. daaronder niks. en het is niet de 19% btw. is gewoon een berekening die wordt gedaan door de douane.
Heb het al diverse malen besteld i het buitenland. Weet je wat je moet doen. Hun vragen of ze op de factuur gewoon een bedrag zetten van lager dan 50 us dollar. dan hoef je geen invoerkosten te betalen. Meeste bedrijfen willen dat wel doen. Behalve AMAZON.com die vertikken het. En de douane doet bijna nooit de doos open, om te checken wat er in zit. En als ze het wel gedaan hebben kun je het aan de douane plakband die over de originele heen zit geplakt zien.
thats it
Dat van die $50,- staat niet op de belastingsite hoorOp zaterdag 20 april 2002 14:40 schreef mightyspawn het volgende:
search helpt ook wel
thats it
Anoniem: 42196
Is het niet zo dat die verzenders aansprakelijk worden gesteld voor dat stickertje met dat lage bedrag erop, in geval DAT het wordt gecontrolleert? Mischien doet Amazone daarom hier niet aan mee?
volgens mij is dat lastig... Amazon heft niets met de Nederlandse douane te maken...Op zaterdag 20 april 2002 20:28 schreef Nillfist het volgende:
Is het niet zo dat die verzenders aansprakelijk worden gesteld voor dat stickertje met dat lage bedrag erop, in geval DAT het wordt gecontrolleert? Mischien doet Amazone daarom hier niet aan mee?
Alleen jij hebt dat, Amazon heeft alleen met de Amerikaanse belastign te maken...
Cogito Ergo Credo
Pagina: 1