Toon posts:

[vb6] VB verbouwt toetsenbordindeling na tijdje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen,

Nou weet ik niet of dit nou hier thuishoort, of onder de 'gewone software' oid, maargoed.

Als ik een tijdje vrolijk aan het proggen ben geweest (de ene keer gebeurt het na een half uur, dan weer twee uur), dan opeens schuiven alle 'speciale' tekens van hun plaats! Als ik dan shift-0 doe, dan zou ie dus ")" moeten geven, maar dan krijg ik "-". Ik moet dan shift-9 ("(") doen om ")" te krijgen. Ook tekens als [ ] " ; ? doen vaag, ze zitten gewoon niet meer op hun plek! Bug in VB6? (In andere programma's heb ik het nog nooit gehad, en in VB6 gebeurt het al ruim een kwart jaar!) Ik heb volgensmij de laatste Servicepack geinstalleerd! Hellup!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Klinkt eerder als een virusje, of misschien switch je per ongeluk tussen NL en EN keyboard layout?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Virusje? Onmogelijk. McAfee draait (geupdated) constant op de achtergrond, en in m'n linux emailserver (voor windows clients) zit een virusscanner (mcafee, constant geupdated).

De toetsenbordlayout zit in de Windows XP instellingen, dus dan zouden andere programma's ook raar moeten gaan doen. En dat is niet zo. Als VB6 raar gaat doen, doen programma's als Opera, Word en Outlook het nog wel goed. Als ik dan VB6 restart, dan is alles opeens weer goed!

Verwijderd

Heb ik ook wel eens last van ja, weet ook niet hoe het komt, ik heb het in iig in meerdere programma's (niet tegelijk weliswaar)
Ik hoop dat er een oplossing voor is, want het is best irri inderdaad

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Weird. Ik gebruik toch al een aardig tijdje VB (vanaf VB4) en heb echt nog nooit zoiets mee gemaakt. De enigste keer wanneer ik ruzie heb met m'n keyboard-layout (:P) is als ik achter een machine zit met een andere taalinstelling :) Erg raar dit.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik heb ook wel eens gehad dat m'n enter key niks meer deed :(. Da's ook behoorlijk irritant!

Maar het enige wat ik kan bedenken is het opnieuw installeren van VB en/of windows ;(

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb het ook en ken ook iemand die het ook heeft. We hebben allebei Windows XP en Office XP.

Nederlander in België

Verwijderd

Met de toetscombi "left-alt & shift" wissel je van toetsenbord indeling in windows XP.
Dat zou het kunnen zijn.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 10:30 schreef elefino het volgende:
Met de toetscombi "left-alt & shift" wissel je van toetsenbord indeling in windows XP.
Dat zou het kunnen zijn.
Sterker nog, dat is het...

Ik had er ook last van, je moet even snuffelen bij de regional settings en zorgen dat al die snelkoppelingen verdwijnen. Tenzij je het leuk vindt natuurlijk :P

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54

Sponge

Serious Game Developer

ik irriteer me mateloss aan die dingen, waarom staan ze nu aan bij installatie? Heb liever dat het andersom is.

Dan hebben we ook nog de "stickykeys" enzo van Win2k..paar keer shift indrukken als je nadenkt..en dan beep beep beep...venstertje over de "xxx feature"
Pagina: 1