Ik heb net m'n Abit KT7 gemonteerd en er een duron 700 op gezet. Maar als ik van een bootflop probeer te booten, geeft hij I/O en No OS installed errors. De HDD formatteren lukt ook niet, dan geeft hij Media in drive C corrupted ofzo, de HDD formatteren in een andere pc werkt wel, en ik heb al 2 floppy drives geprobeerd, en ook verschillende kabels. Dus ik denk dat het mobo kaduuk is. Weet iemand misschien of het iets anders kan zijn, of ben ik nou echt goed de lul?
please people help me, ik wil het echt zeker weten voordat ik hem terugstuur
lijkt me sterk, komt zo uit de doos, bios moet goed staan
Probeer anders eens je bios te upgraden naar de laatste versie, kijk eens op de kbels wel goed aangesloten zitten en probeer ze anders eens aan de onboard controller te hangen als dat niet het geval is. En als je al in Windows kan komen, probeer dan eens de VIA 4 in 1 drivers te installen.
ik heb ook KT7-raid en zag mijn FDD wel maar las niks van diskette. 2 FDD's (uit bestaande en werkende PC's) en 2 kabels geprobeerd.
Daarna nieuwere FDD geprobeerd die op werk lag en die deed het wel.
Erg vreemd !?!, maar ik ben blij dat ie het doet.
Daarna nieuwere FDD geprobeerd die op werk lag en die deed het wel.
Erg vreemd !?!, maar ik ben blij dat ie het doet.
Verwijderd
die FDD controller op de KT7 is volgens mij niet helemaal ok. Heb er zelf ook last van gelukkig gebruik ik dat ding haast niet, maar hij werkt wel. Ik dacht zelf dat ik te weinig power ervoor had. 230 watt met 2 extra fans, maar nu denk ik dat die FDD controller gewoon een beetje braak. Hij pakt je floppy's wel moet alleen een par keer op enter gaan lopen klieren zodat ie het opnieuw probeert.
zozo, ik heb die floppydrive eruit geragd, bij een andere pc die hd bootable gemaakt, en winme dutch erop gepleurd. Maar, me pc is nu zo traag als dike stront, als ik ergens op klik duurt het MINIMAAL 5 seconden voordat er wat gebeurt en m'n muis beweegt met hele grote schokken, en ook bij het booten na het bericht "verifying DMI pool data' wacht hij 10 sec voordat winme geboot wordt, dus ik denk dat er iets met die HD is. GHet is een samsung 4.3GB en hij hangt aan IDE1 samen met m'n cdrom speler. Hij staat in LBA mode maar als ik in me BIOS de mode op auto zet, dan zet hij hem op CHS mode, maar kan ik dit nu gewon saven op CHS mode, of moet ik dan weer formatteren, of kan ik dit doen zonder dat er data verloren gaat? Ik heb al de via 4 in 1 drivers erop maar dit boeit niks.
HELP ME PLEASE
HELP ME PLEASE
Verwijderd
nee ligt niet aan je voeding, ik heb ook en kt7-raid + duron700, en heb een 230W voeding, en alles draait perfect op 1Ghz, kan zelfs noghoger volgnes mij.
grtz,
AHL
grtz,
AHL
bedankt, maar wat is het dan wel???? het is echt niet normaal hoe traag hij gaat
Duron 700@850 35 graden
196MB ram
Geforce DDR
op IDE1 -- 32x cdrom en 4.3GB hd op LBA
op IDE2 -- oude 1.1GB backup drive van Quantum
waarom is het zo traag???
Duron 700@850 35 graden
196MB ram
Geforce DDR
op IDE1 -- 32x cdrom en 4.3GB hd op LBA
op IDE2 -- oude 1.1GB backup drive van Quantum
waarom is het zo traag???
Verwijderd
druk tijdens het opstarten eens de insert toets in, dan laadt 'ie de fail save bios settings.
Zelfde mobo, zelfde voeding, Duron 600. Inderdaad problemen met floppen. Ff upgraden naar de nieuwe bios (hier bij tweakers beschikbaar tweakers.net -> nieuws -> bios).
Het begint er akelig op te lijken dat het hier een productiefout betreft mensen
Kunnen we actie ondernemen?
Het begint er akelig op te lijken dat het hier een productiefout betreft mensen
Kunnen we actie ondernemen?
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Bios al geupdate tis namelijk zo dat als je jij bios niet update werkt de de cpu niet. Want deafult voltage is opgevoerd naar 1.6 en de bios staat ingesteld op 1.5. Waar staat je hd aan vast highpoint of via controller mocht het op de highpoint zitten zou ik maar op de via zetten. Anyway je KT7 is niet kaduuk
fixt die nieuwe bios het?? ik heb hem namelijk wel, mag ik ff vragen wat de naam v.d bin file is?
die hd zit gewoon aan zo'n ide kabel op de ide1 aansluiting. het is wel een hele 'fijne' kabel met veel kabeltjes naast elkaar zeg maar
ney dat klopt.. ik weet niet precies hoe het zit (heb het mobo zelf nog maar 3 dagen) maar er is een tooltje voor in de bios of zo of met een aparte bijgeleverde disk of zo. Anyway, dat tooltje moet je starten, daarna de disk met de .bin erin, de naam opgeven en gaan.
Weet iemand waar dat tooltje zit?
Weet iemand waar dat tooltje zit?
Bloed, zweet & koffie
ik heb gewoon een bootflop met darop een bin file en awdflash.exe
maar daar kna ik dus niet van booten
maar daar kna ik dus niet van booten
Verwijderd
misschien domme opmerking maar weet je zeker dat je flopkabel goed zit. Die zit nl echt wel "verkeerd" om. (lijkt dus zo) bios instellen dat hij eerst van flop leest!
als die kabel verkeerd om zit meot het ledje constant branden en dat doet hij niet
Wat hier gezegd wordt over problemen met de floppy controller, ik heb een Abit KT7 raid, maar m'n floppy doet ut perfect. Is een oude floppydrive uit een 486, maar hij doet ut goed.
Waar ik een beetje een probleem mee heb is de afwijking van voltages (ligt grotendeels ook aan voeding.)
Wanneer ik de cpu op 1,7 volt zet, komt ie op 1,78 volt te staan. Ik had een Inwin kastje met 250 watt voeding gekocht, maar ik heb 'm maar weer snel terug gebracht. M'n 235 watt voeding wijkt een stuk minder af. Maar ja, toch maar eens een kastje kopen met 300 watt voeding.
Waar ik een beetje een probleem mee heb is de afwijking van voltages (ligt grotendeels ook aan voeding.)
Wanneer ik de cpu op 1,7 volt zet, komt ie op 1,78 volt te staan. Ik had een Inwin kastje met 250 watt voeding gekocht, maar ik heb 'm maar weer snel terug gebracht. M'n 235 watt voeding wijkt een stuk minder af. Maar ja, toch maar eens een kastje kopen met 300 watt voeding.
pleur die cdrom er eens af
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
maar hoe kan het dan dat die hd zo verschrikkelijk traag is?
en wat is die highpoint of via controller?
en maakt het uit of hij op LBA draait? en kan ik dit changen in me bios zonder dat er data verloren gaat?
en wat is die highpoint of via controller?
en maakt het uit of hij op LBA draait? en kan ik dit changen in me bios zonder dat er data verloren gaat?
Verwijderd
De abit kt7 (zonder raid) heeft bij mij ook een enorm trage hd.
Tevens gaat win 98 se steevast op z'n bek zodra ik een opengl/direct3d toepassing wil openen.
Het installeren van de via 4 in 1 drivers zou moeten helpen bij de hd increase en de videokaart maar het enige resultaat wat die dingen hebben is dat mijn systeempje steeds vastloopt en spontaan reboot.
Ik ga zo win2k maar eens proberen en anders toch maar eens kijken naar een asus a7v.
Tevens gaat win 98 se steevast op z'n bek zodra ik een opengl/direct3d toepassing wil openen.
Het installeren van de via 4 in 1 drivers zou moeten helpen bij de hd increase en de videokaart maar het enige resultaat wat die dingen hebben is dat mijn systeempje steeds vastloopt en spontaan reboot.
Ik ga zo win2k maar eens proberen en anders toch maar eens kijken naar een asus a7v.
nou mensen, bedankt voor alle hulp maar na ff met abit en venemacomputers aan de lijn gehangen te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat het mobo fucked up is en ik krijg nu een nieuwe. Dus dat duurt weer minstens een week
Pagina: 1