Ik wil een semi-flightcase gaan maken uit MDF, weet iemand hier de precieze afmetingen van een 19'' rack?
Anoniem: 8083
Ik heb pas nog een rack gemaakt voor mijn 19" randapparatuur (2 x 19" breed en 4 HE hoog).
Je kunt van die 19" rails kopen (15 euro per 2 meter ofzo), die moet je iig hebben.
Je moet zorgen dat je 49 cm ruimte tussen de binnenzijden van het hout hebt. Als je die rail tegen het hout aanschroeft hou je zo een paar mm speling over zodat je apparaten niet klem komen te zitten.
Voor 4HE hoog heb ik 18cm (binnenmaat) genomen. Hier heb ik weer mooi rekening gehouden met een paar mm speling.
Succes !
Je kunt van die 19" rails kopen (15 euro per 2 meter ofzo), die moet je iig hebben.
Je moet zorgen dat je 49 cm ruimte tussen de binnenzijden van het hout hebt. Als je die rail tegen het hout aanschroeft hou je zo een paar mm speling over zodat je apparaten niet klem komen te zitten.
Voor 4HE hoog heb ik 18cm (binnenmaat) genomen. Hier heb ik weer mooi rekening gehouden met een paar mm speling.
Succes !
Een 19" rack is inderdaad 49cm binnenwerks breed, en de hoogte binnenwerks wordt uitgedrukt in 'HE' of 'u'.
1 HE is 1,75", oftewel 44 mm.
Een 4HE (of 4u) rack is dus 176mm (+ een paar mm speling) hoog.
De profielen liggen een paar cm verzonken in de case, om zodoende de knoppen te beschermen.
Een rack voor computers heeft doorgaans voor en achter profielen, met een afstand van 70cm, en is in totaal 80cm diep. Een rack voor audio-apparatuur heeft geen standaard diepte, maar wordt vaak vierkant uitgevoerd, zodat de diepte ongeveer 50 cm is.
1 HE is 1,75", oftewel 44 mm.
Een 4HE (of 4u) rack is dus 176mm (+ een paar mm speling) hoog.
De profielen liggen een paar cm verzonken in de case, om zodoende de knoppen te beschermen.
Een rack voor computers heeft doorgaans voor en achter profielen, met een afstand van 70cm, en is in totaal 80cm diep. Een rack voor audio-apparatuur heeft geen standaard diepte, maar wordt vaak vierkant uitgevoerd, zodat de diepte ongeveer 50 cm is.
Specs? Zie ondertitel...
Harstikke bedankt
Hier heb ik veel aan
Weten jullie misschien ook nog een site waar ook workshops te vinden zijn e.d.? Ik heb heel wat rondgesurft op sites van fabrikanten en verkopers van flightcases en racks maar heb nooit een site gezien waar je een workshop kon vinden of iets dergelijks.
Waar kan je die 19" rails kopen?
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Nou het is heus niet zo moeilijk hoor. Zie het als een bouwpakket.
Je hebt hoekprofielen voor... De hoeken
Je hebt sluitprofielen voor... de deksels
Je hebt beukenmultiplex (met HPE toplaag) voor de wanden
Je hebt speciale popnagels
En samen met wat vlindersluitingen, balhoeken en wat ander klein ijzerspul heb je dan in no time een flightcase.
Gewoon goed naar een bestaande kist kijken, en nabouwen die hap.
In de PA wereld doen ze het vaak toch net iets anders.
Daar heb je stolpkisten, en binnenracks, waarbij de stolpkist dus een binnenrack bevat waarin de apparatuur zit. De Stolpkisten hebben allemaal een standaard maat, zodat stapelen en uitwisselen heel eenvoudig is.
De rest zit allemaal in speciaal op maat gemaakte kisten, waarvoor dus geen standaard maten bestaan.
Je hebt hoekprofielen voor... De hoeken
Je hebt sluitprofielen voor... de deksels
Je hebt beukenmultiplex (met HPE toplaag) voor de wanden
Je hebt speciale popnagels
En samen met wat vlindersluitingen, balhoeken en wat ander klein ijzerspul heb je dan in no time een flightcase.
Gewoon goed naar een bestaande kist kijken, en nabouwen die hap.
In de PA wereld doen ze het vaak toch net iets anders.
Daar heb je stolpkisten, en binnenracks, waarbij de stolpkist dus een binnenrack bevat waarin de apparatuur zit. De Stolpkisten hebben allemaal een standaard maat, zodat stapelen en uitwisselen heel eenvoudig is.
De rest zit allemaal in speciaal op maat gemaakte kisten, waarvoor dus geen standaard maten bestaan.
Specs? Zie ondertitel...
http://www.licht-geluid.nl/flightcases/default.htm , als voorbeeldje
Specs? Zie ondertitel...
Pagina: 1