[OC] Asus CUSL2 automatisch naar 100 Mhz RAM speed

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
(jarig!)
Ik begin nu net es te experimenteren en mijn systeem te overklokken.
Als ik in de BIOS mijn Mhz verhoog, dan zet die de de SDRAM speed automatisch naar 100 Mhz. Enkel de FSB en PCI worden verhoogd. In de help wordt vermeld dat dit zou de beste instelling zijn bij het overklokken.
Als ik manueel aan deze instelling pruts, dan kan ik mijn ram wel verhogen naar 150 Mhz en meer.

Waarom is dit? 100 Mhz zou toch een bottleneck zijn voor mijn geheugen??

Oh ja, iemand slechte ervaringen met een Thermaltake Golden Orb? Ik denk me morgen die aan te schaffen. Nu werk ik nog met de standaard cooler.

Verwijderd

je hebt een 800 eb?
die draaid dan op 133 mhz tog?

Verwijderd

Laat die golden Orb in godsnaam liggen, dat is toch zowat de meest crappy cooler wat ik ooit gehad heb! :(

Geef dan wat meer uit voor een fatsoenlijke cooler...

Verwijderd

Modbreak: topictitel veranderd.

kijk hier voor de richtlijnen.

• freeco
(jarig!)
Ja, standaard werkt mijn ram op 133 Mhz, dus verlagen naar 100 Mhz zou toch een verlies in performantie zijn...

Nu zit ik met een ElanVital cooler (onbekend type, staat er niet op). Ik vind geen reviews van die bewuste cooler.
Ik weet dat een Golden Orb niet de beste zijn die er te vinden is, maar kheb toch nog niet zoveel slechte recenties gevonden. De meeste zijn zeer lovend. En voor die prijs...

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 19:02

Crazy-

Best life ever

je zegt het zelf al, standaard 133mhz....naar de 100mhz gaat hij dus langzaam werken (nu: 6x133 = 800, dan: 6x100 = 600mhz)

beetje zonde, niet?

Weet niet precies wat je van plan bent, maar als je niet gaat oc'en, laat de standaard cooler erop, ga je oc'en? neem dan een goede Spire cooler oid ;)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• freeco
(jarig!)
Ik begin het systeem van Asus door te hebben:
Als je ratio 133:100:33 gebruikt kan je de FSB en PCI overclocken terwijl je je ram naar 133 mhz kunt brengen.
Probleem is dat mijn FSB zo hoog niet mag staan of de pc wil niet meer booten.
Kheb em nu op 133:133:33 laten staan (standaard) en de FSB:SDRAM:PCI op 150:150:37 gezet => 900 Mhz ipv 800 :)

Overklok je best via de BIOS of met de DipSwitchen op het moederbord? Of maakt het niet uit?

Khoop dat ik geen vragen stel die in de FAQ staan. Die heb ik al bekeken hoor *D
Pagina: 1