Netwerk trafic bekijken

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Heb met een aantal gasten in mijn appartementen complex een internet verbinding via ASDL en we betalen allen samen het abbo. Maar maximale download is 50 gig, en al er eentje meer aan het downen is, boven die 50 gig, dan moeten we bij betalen. Hoe kunnen wij (per ip bijvoorbeeld, eigenlijk een vereiste) nagaan wie hoeveel heeft binnen gehaald. Maakt niet uit hoe we dat kunnen loggen, maar als we dat kunnen loggen.....wij hebben niets kunnen vinden om dat voor elkaar te krijen..

Verwijderd

ik weet niet wat er op je server draait. Maar onder linux kun je denken aan iptraf of mrtg (kewl grafiekjes)

Verwijderd

Ik geloof dat er een programma bestaat wat de max down/upload afknijpt tot een bepaalde hoogte. Ik zal is kijken of ik het kan vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
welk os draai je op je server (ik neem aan dat je een server hebt die je netwerkverkeer verdeeld?)

A wise man's life is based around fuck you

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ligt eraan hoe ik het kan zien en hoe het mogelijk is om het aantal embees per ip kan bijhouden/zien. Installen van server of iets dergelijks is geen probleem. We zitten met 5 man op een supersnelle ASDL verbinding van Cistron maar over de 50 gig moeten we bijbetalen en dat willen we dus afrekenen met diegene wie over de schreef is gegaan.