printer drukt niet goed af

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs een Canon S450 printer gekocht. Tijdens de eerste afdruk vroeg hij erom of ik de printer wilde uitlijnen, daar heb ik dus maar braaf op "jah" geklikt.
Maar als ik nu afdruk zien de plaatjes er niet uit, en zien de teksten er niet netjes uit, omdat de verschillende kleuren die eigenlijk opelkaar zoude moete komen, er net iets naast zitten. Dus als ik zwarte tekst afdruk zie ik er vaag in het blauw dezelfde letters staan alsof het een soort schaduw is. En met plaatjes is dat ook, de kleuren worden naast elkaar afgedrukt lijkt het, en daardoor zien ze er niet uit. Iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik eraan kan doen? of is de printer stuk, of ergens een instelling of andere fout?
Hij heeft het nooit goed gedaan, heb em al paar maanden

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ga es expermenteren met verschillende (afdrukkwaliteits-)instellingen van je printer. Of ga hem nog een keer uitlijnen... Als dat niet helpt, zou ik rap naar de winkel teruggaan, want dit klinkt echt niet goed.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• robbertb
  • Niet online
hmm kan me eigen post niet meer editten omdat hij is aangepast door een mod? vaag.
Ik heb al geexperimenteerd met afdruk instellingen, helpt niet echt. Owja lijkt vooral het geval te zijn bij webpages. gewone bmp bestanden lijkt beter te gaan. Hieronder een website die ik heb afgedrukt en vervolgens weer gescanned. Plaatje links ziet er niet uit, en tekst is vrij onleesbaar door die "schaduw"
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robbertb/printsel.jpg

Verwijderd

Ik heb ook wel eens geziek met mijn printer gehad exact het zelfde, alleen na een aantal x opnieuw instellen van de printer en die uitlijn blaadjes printen deed hij het weer. Gewoon die codes nog eens goed bekijken op dat blaadje. Suc6

• robbertb
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 12:14 schreef White-Fox het volgende:
Ik heb ook wel eens geziek met mijn printer gehad exact het zelfde, alleen na een aantal x opnieuw instellen van de printer en die uitlijn blaadjes printen deed hij het weer. Gewoon die codes nog eens goed bekijken op dat blaadje. Suc6
hoe opnieuw installeren?
in windows de printer deinstalleren en weer installere? heb ik ook al gedaan en uitlijnen, maar dat helpt toch niet en is dan wel zonde van inkt :S

Verwijderd

lijkt me een probleem van de printkop

zet dat groene bakje (printkop) zonder inkttankjes een tijdje op een vochtige doek.
mischien zit er wat opgedroogde inkt in waardoor hij doet doet

hoe heb je hem aangesloten paralel of usb?
misschien een communicatie probleem
printerpoort moet zowieso op epp staan

• robbertb
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 16:59 schreef enigma het volgende:
lijkt me een probleem van de printkop

zet dat groene bakje (printkop) zonder inkttankjes een tijdje op een vochtige doek.
mischien zit er wat opgedroogde inkt in waardoor hij doet doet

hoe heb je hem aangesloten paralel of usb?
misschien een communicatie probleem
printerpoort moet zowieso op epp staan
USB
en hij is nieuw tis nooit goed geweest. is toch raar als ik dan meteen met natte doek moet werke, voor een nieuwe printer

Verwijderd

Terug brengen!!! Ik heb het met een HP gehad, en toen ik HP belde kon ik hem gelijk terug brengen naar de winkel! Bleek dat de printplaten in dat dingen niet goed waren, tenminste dat zei die kerel van HP, en die zullen het weten!?!! Succes ermee
Pagina: 1