Toon posts:

Hp959C, Epson SColor 980, Epson SPhoto 870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke van deze printers zou ik het beste kunnen aanschaffen:

HP959C: €149
Epson Stylus Color 980: €165
Epson Stylus Photo 810: €149
Epson Stylus Photo 870: €149

Het is bedoeld voor text, maar vooral plaatjes (ik studeer multimedia en moet regelmatig wat afdrukken maken van eigen werk in ps6.0, 3dmax4.2 etc.
Ik heb nu de 840C die zijn beste tijd gehad heeft. Ik wil er qua afdruk kwaliteit natuurlijk wel een stuk op voorruit gaan.

Het gaat mij met name om kwaliteit, maar verder zijn duurzaamheid en inktprijs ook erg belangrijk.

Wie kan me helpen? Andere adviezen zijn altijd welkom, maar wel in de prijsklasse van rond de €150

Verwijderd

photo 870, hier hoor ik de meeste positieve reacties over, geen ervarig echter.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik zou zonder meer voor de HP gaan.
De cartridges zijn wat duurder dan die van Epson en Canon, maar in de cartridge van HP zit veel meer inkt zodat de inktprijs eigenlijk gelijk blijft.

Zelf heb ik de HP 980cxi, zelfde als 959, alleen dan wat sneller en meer functies.
Ik krijg perfecte afdrukkwaliteit, perfect ook met foto's. Dit is de beste printer die ik ooit heb gehad.

Bij mij in de winkel hadden we altijd 3 merken.
Canon
HP
Epson.

Met Canon heb ik geen goede ervaringen. Vooral de bovenpapierlader wil nog wel eens problemen geven.
Met Epson zijn we gestopt omdat die enorm slechte service geven,
en met HP nog enorm weinig klachten gehoord en perfecte service,

Dus kortom, volgens mij maar 1 mogelijkheid:

Kies de HP !!!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die 959C wel aanzienlijk beter in afdruk kwaliteit dan de 840c?

Naar mijn weten heeft de 959C een 2 keer zo hoge resolutie en PhotoREt III ipv PhotoREt II.

(ik kan me vergissen, aangezien de hp site geen info heeft over de 840C)

edit:

En zijn die HP vullingen nou voor de helft gevuld of is dat niet bij alle modellen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ervaring heeft met de 840C en de 959C (beide)?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Pas de foldertjes van de epson810 en de hp959c gezien. In beide zat een originele testafdruk van beide printers. De HP kan (kwa kwaliteit dan) ABSOLUUT NIET tippen aan de epson. (en ik neem aan dat ze die test-foto's in de hoogste kwaliteit afdrukken)

Ik ben voor de rest ook heel positief over epson omdat ik gewoon kwaliteit wil. Over service/prijs/e.d. kan ik eigenlijk weinig uitspraken doen.
Pagina: 1