Radeon ViVo en Audigy vechten

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
'k Zit hier al een heeeeele lange tijd mee te klooien, maar kom er niet uit.

'k dus een ViVo (zie sig.) en een SB Audigy. Sinds ik die Audigy erin heb zitten kan ik op geen enkele manier meer de Video In van de ViVo gebruiken: Het 'Video In'-proggie van ATi MultiMedia Center (7.0, 7.1 of 7.6) crasht bij initialisatie. Als ik bij apparaatbeheer de Audigy uitschakel loopt 'Video In' weer OK (maar kan ik dus geen video met bijbehorend geluid capturen).

'k Heb de Audigy in álle PCI-sloten gehad.

Wie kan me helpen?
Tips voor BIOS-instellingen ofzo??

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

misschien dat hier iets nuttigs tussen staat?
kan je anders geen ander capture proggie gebruiken?

• guillaume
Met VirtualDub kom ik ook niet bepaald verder:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.nuijen/Data/ViVo/WinMelding.png

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.nuijen/Data/ViVo/WinMelding2.png

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Probeer eens je PC als Non-ACPI machine te installeren en dan handmatig IRQ`s enzo toe te wijzen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

welk OS ?

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

De screenies van Virtualdub doen mij ernstig aan WinXP denken... :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• guillaume
FF for the record: ik heb ATi MultiMedia Center 7.0 en 7.1 in W98SE geprobeerd (7.6 'Video In' krijg ik helemaal nie aan de gang in W98).
In WinXP heb ik v7.2 en v7.6 geprobeerd.
Op zaterdag 20 april 2002 13:03 schreef Willybubba het volgende:
Probeer eens je PC als Non-ACPI machine te installeren en dan handmatig IRQ`s enzo toe te wijzen.
In de BIOS kan ik ACPI niet uitzetten. Dan kan het alleen door F5 bij WinXP setup te gebruiken, toch?

Maar hoe zit het dan in Win98SE?? Die gebruikt toch helemaal geen ACPI? Dan zou het daar toch in moeten werken??

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met het installeren van W ME, een vivo icm een SB live!, NIET werkend te krijgen.

Het zal toch een conflict zijn op 1 of andere manier, heb je niet een ander geluidskaartje ter test?

• guillaume
Ik heb voorheen de Guillemot Maxi Sound Fortissimo gehad. Daarmee werkte het als een zonnetje.

• guillaume
'k Heb net WinXP (zonder ACPI) geïnstalleerd. Hij geeft de 'netwerkverbinding' TV-in weer tot het moment dat de Audigy drivers zijn geïnstalleerd. Daarna is de video capture niet meer bereikbaar...

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hee, dit zelfde probleem heb ik ook. Had alleen nog niet bedacht dat het met m'n oude terratec xfire wel werkte...

Had me al wel af zitten vragen waar die tv netwerklink gebleven was. Dat Ati programma gaat in ieder geval keihard plat bij het initialiseren. Ik ben er een week mee aan het klooien geweest en heb het toen maar opgegeven.

Als iemand een oplossing weet, graag. Eventueel een andere soundkaart kopen zou ik ook niet echt erg vinden aangezien eax via koptelefoon nog altijd brak klinkt in vergelijking met a3d 2.0

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• guillaume
Op maandag 22 april 2002 00:37 schreef Vorlon het volgende:
Hee, dit zelfde probleem heb ik ook. Had alleen nog niet bedacht dat het met m'n oude terratec xfire wel werkte...

Had me al wel af zitten vragen waar die tv netwerklink gebleven was. Dat Ati programma gaat in ieder geval keihard plat bij het initialiseren. Ik ben er een week mee aan het klooien geweest en heb het toen maar opgegeven.

Als iemand een oplossing weet, graag. Eventueel een andere soundkaart kopen zou ik ook niet echt erg vinden aangezien eax via koptelefoon nog altijd brak klinkt in vergelijking met a3d 2.0
Dan is bij jou de keuze gemakkelijk: gewoon een andere soundcard kopen. Ik daarentegen heb naast de Audigy ook nog een extra Hoontech SBII bracket gekocht (Live!/Audigy-only) en ik vind dat alles een te duur grapje om zomaar weg te flikkeren en een andere kaart aan te schaffen...

• guillaume
Ik heb het deels voor elkaar. Op het forum van Creative stond dat je de mixer van de Audigy uit moet zetten. In Windows 98 lukt dit (Multimedia - Apparaten - Mixer...), maar als ik hetzelfde in WinXP doe, wordt de hele Audigy gedisabled! Welke andere manier bestaat er om de mixer uit te zetten in WinXP?

• guillaume
Shit, ik was te vroeg met juichen: het geluid werkt in Win98SE wel met de mixer uitgeschakeld, maar de Video In van ATi herkent de geluidskaart niet. Kan ik nog alleen maar capturen zonder geluid... :'(

• guillaume
Nou, ik heb een voorlopige oplossing, zo te zien. Ik gebruik voor de Audigy nu de alternatieve driver van het kx Project. Heeft iemand hier ervaring mee? Is iig de geluidskwaliteit gelijk?
Pagina: 1