Toon posts:

PAL8045 + Zalman ZM-NB32J op MSI K7T Turbo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat een Alpha PAL8045 op een MSI K7T Turbo past is me duidelijk, maar ik wil ook nog een Zalman ZM-NB32J heatsink op de nortbridge zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/nb32j1.gif

Deze is precies even breed als het heatsinkje wat er al opzit, maar wel een stuk hoger dus moet ik zeker weten of die PAL8045 der niet overheen hangt... eventueel kan ik dat Zalman koelblokje ook nog 45 graden draaien zodat hij recht komt te zitten, maar dan nog is het erg krap zo te zien. Kan iemand met de combinatie PAL8045 en K7T Turbo dus eens kijken of de PAL8045 over de northbridge heengaat?

Verwijderd

ik heb die combinatie, maar wat bedoel je precies met
'of de PAL8045 eroverheen gaat' ??

als die northbridge sink alleen in de hoogte meer is
dan de oude, is er toch nix aan de hand?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Waarom zou je zo'n gigantische heatsink op dat ding zetten als simpele passieve koeling prima is voor onder de 30'C :?

Een K7T Turbo heeft het écht niet nodig hoor.

Verwijderd

bij mij komt de alphaa er wel overheen

dus dan moet je er een stukje vanaf zagen :( (ik bedoel van die zalman)

en heb jij de msi k7t turbo2 want dan snap ik waarom jij er een ander koelblokje opzet want als ik een tijdje een spel speel bijv.CS dan is dat blokje zo 45/47 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 02:07 schreef CrovaX_ het volgende:
ik heb die combinatie, maar wat bedoel je precies met
'of de PAL8045 eroverheen gaat' ??
Die PAL8045 is een stuk breder dan de socket, hij komt dus ook gedeeltelijk boven een aantal dingen naast de socket terecht. En aangezien die northbridge erg dicht in de buurt van de socket komt vraag ik me af of hij daar ook niet overheen komt. Met het normale heatsinkje is dat namelijk geen probleem, maar met dat hoge geval wel.
Op zaterdag 20 april 2002 06:12 schreef SONiCB00M het volgende:
Waarom zou je zo'n gigantische heatsink op dat ding zetten als simpele passieve koeling prima is voor onder de 30'C :?

Een K7T Turbo heeft het écht niet nodig hoor.
Omdat ik m'n vingers aan dat heatsinkje brand.
Moet dus toch wel iets van 60 graden zijn.

En ik heb wel es van iemand gehoord dat hij een heleboel stabiliteitsproblemen met z'n niet-overgeklokte K7T Turbo had totdat hij die loeihete northbridge eens wat beter ging koelen. Nou heb ik geen stabiliteitsproblemen, maar ik ga wel de eerste zomer met dit mobo tegemoet en hij is al teringheet :{
Op zaterdag 20 april 2002 10:03 schreef garnage het volgende:
bij mij komt de alphaa er wel overheen

dus dan moet je er een stukje vanaf zagen :( (ik bedoel van die zalman)
ik heb helaas een gewone K7T Turbo
toch bedankt voor het kijken :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 13:32 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Die PAL8045 is een stuk breder dan de socket, hij komt dus ook gedeeltelijk boven een aantal dingen naast de socket terecht. En aangezien die northbridge erg dicht in de buurt van de socket komt vraag ik me af of hij daar ook niet overheen gaat. Met het normale heatsinkje is dat namelijk geen probleem, maar met dat hoge geval wel.
[..]

Omdat ik m'n vingers aan dat heatsinkje brand.
Moet dus toch wel iets van 60 graden zijn.

En ik heb wel es van iemand gehoord dat hij een heleboel stabiliteitsproblemen met z'n niet-overgeklokte K7T Turbo had totdat hij die loeihete northbridge eens wat beter ging koelen. Nou heb ik geen stabiliteitsproblemen, maar ik ga wel de eerste zomer met dit mobo tegemoet en hij is al teringheet :{
[..]

ik heb helaas een gewone K7T Turbo
toch bedankt voor het kijken :)
hé maar mijn broer(mister16v)heeft de gewone turbo

en die moest er ook een stukje vanaf zagen dus je weet wat je moet doen dan

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 13:40 schreef garnage het volgende:

[..]

hé maar mijn broer(mister16v)heeft de gewone turbo

en die moest er ook een stukje vanaf zagen dus je weet wat je moet doen dan
hm, okay... dan weet ik genoeg
nogmaals bedankt :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 14:23 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

hm, okay... dan weet ik genoeg
nogmaals bedankt :)
geen dank

Verwijderd

Topicstarter
nog even een kleine toevoeging:
ik heb 'm toch maar gekocht met in het achterhoofd dat ik er dan maar een stukje af moest zagen, maar het pastte prima! Ze komen op een millimeter na niet tegen elkaar aan...

wel erg fijn ding trouwes die pal8045...
papst8412NGL @ 5 volt erop en m'n athlon 1ghz is nog maar 54 graden :)
Pagina: 1