Download beperken op PC

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Jullie moeten me helpen jongens, ik word er gek van!

We hebben 2 pc's thuis, op allebei zit Win2000 Pro. Deze zijn aangesloten op een switch, en die weer op een Alcatel modem, waar via wij internet krijgen. Het is via BBNed, dus alletwee pc's hebben een ip, en kunnen de volledige brandbreedte gebruiken 64kb/s down en 32kb/s up.

Maar mijn vader is er verslaafd aan geraakt, en downloadt allemaal zooi. Dit is niet zo'n probleem, maar hij doet dat met 54kb/s, waardoor er dus niks overblijft voor poor moi, die surfen nog net kan (op het niveau van een 28.8k), maar online spelen al helemaal niet.

Is er geen progje voor Win2k Pro die ik op zijn pc kan installeren zodat ie maar max 44kb/s kan downloaden? Zoiets als QOS van XP, maar dan voor Win2k. Het liefste wil ik oplossingen in de trant van software, dus geen extra Freesco routertje, of packetshaper.

Help mij, ik word er gek van! :'(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Wil niemand mij dan helpen? :'(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

het beste waar je even kan kijken denk ik is www.download.com, veder zou ik het niet weten sorry.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Ik heb er een linux bak tussen zitten,

ik merk er totaal niets van als mijn andere pc een file staat binnen te trekken op full speed.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
als jullie allebei zoveel online zijn,...
dan word kabel of zelfs schotel toch veel interessanter???
of twee lijnen met twinner? isdn?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Op zaterdag 20 april 2002 10:46 schreef OliverBB het volgende:
als jullie allebei zoveel online zijn,...
dan word kabel of zelfs schotel toch veel interessanter???
of twee lijnen met twinner? isdn?
Ze hebben kabel.

Kan wel gebruik de search even

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 10:47 schreef peterzwet het volgende:

[..]

Ze hebben kabel.

Kan wel gebruik de search even
Ze hebben ADSL bedoel je.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als ik mij niet vergis zit er al QoS ingebouwd in win2k (kijk maar bij services), hoe je die moet instellen weet ik niet.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 11:01 schreef Duracell het volgende:
Als ik mij niet vergis zit er al QoS ingebouwd in win2k (kijk maar bij services), hoe je die moet instellen weet ik niet.
Humm. Ik heb dit gevonden voor QoS
QoS RSVP
This feature provides network signaling and local traffic control setup functionality for QoS-aware programs & control applets. A home user can set this to Manual.
Hij werkt dus alleen voor QoS-aware stuff. Ik zoek iets voor de totale systeem.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op zaterdag 20 april 2002 10:53 schreef 1Nismo1 het volgende:
Ze hebben ADSL bedoel je.
mmm ik heb er een gewoon hubje tussen zitten (kabel, 2 ip-adressen)en ik merk er echt nix van als de andere pc aan het downloaden is ofzo.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 12:36 schreef OliverBB het volgende:

[..]

mmm ik heb er een gewoon hubje tussen zitten (kabel, 2 ip-adressen)en ik merk er echt nix van als de andere pc aan het downloaden is ofzo.
Volgens mij merk je er echt wat van als de andere pc de VOLLEDIGE bandbreedte gebruikt.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Niemand een idee meer? QoS is wel goed, maar alleen voor Datacenter/Server/Advanced Server. Voor Professional werkt het niet echt.

Verwijderd

Ok als ik het goed begrijp wil je dus de pc van je vader in bandbreete knijpen?

is het een cowboy? (heeft hij er verstand van?)
ik bedoel mag het proggie zichtbaar voor hem zijn?, in de task-list bijvoorbeeld?
of op de taakbalk?

nha ik hoor het wel ga ondertussen wel ff voor je opzoek.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
met getright kan je je downloadz dichtknijpen
en als je uit de nieuwsgroepen download is newspro een uitvinding voor jou (www.usenetopia.com)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Het mag volkomen zichtbaar zijn. We zijn het gewoon samen eens (hij en ik), dat we een beetje sociaal moeten zijn, en de andere wat bandbreedte over moeten laten. Als de andere pc dan uistaat, dan kan ie van mij de volledige bandbreedte gebruiken.

Mijn vader downloadt erg vaak van http of ftp.

Alleen vergeet ie altijd / of weet niet hoe je snelheid kan beperken (ftp s dan makkelijk, maar http lukt me niet), daarom is een centraal programma het beste.

Maar dank je wel MM_zork :)

Verwijderd

zoals hierboven ook al staat... zet een download manager op zijn pc, zoals reget, getright etc
En beperk daarin zijn max download snelheid en aantal gelijktijdige downloads.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 20 april 2002 12:36 schreef OliverBB het volgende:
Als een andere pc met 300k/sec zit te downloaden, en op mijn pc zet ik ook een download aan, dan gaan ze vervolgens allebei met 150k/sec per stuk door.

Ik zou het raar vinden als de pc van je pa prioriteit heeft over de jouwe (of andersom).

Siditamentis astuentis pactum.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 10:50 schreef MartijnO het volgende:

zoals hierboven ook al staat... zet een download manager op zijn pc, zoals reget, getright etc

En beperk daarin zijn max download snelheid en aantal gelijktijdige downloads.
Dat kan. Maar hoe doe je dat met HTTP downloads? Of als je 3 ftp clients aan hebt staan (waarom ie dat doet, weet ik niet :? ) moet je ze allemaal apart instellen. Daarom dacht ik aan een centraal managment proggie, die dat voor je zou doen.
Op maandag 22 april 2002 10:51 schreef Varienaja het volgende:

Als een andere pc met 300k/sec zit te downloaden, en op mijn pc zet ik ook een download aan, dan gaan ze vervolgens allebei met 150k/sec per stuk door.

Ik zou het raar vinden als de pc van je pa prioriteit heeft over de jouwe (of andersom).
Ja. Maar kan je dan nog normaal spelen, of een beetje online spelen? Want ik krijg dan pings van 2000-3000 en timeouts overal. Of doet ie het (bij jou, op de kabel), wel alles mooi??

Edit: layout was verneukt door de beta opera op solaris :)

Pagina: 1