Toon posts:

moeilijke vraag over gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win2k server draaien, en SQL server 2000. SQL server draait met Integrated sequrity. Op de server zijn een stuk of 30 accounts aangemaakt.

Nu heb ik een tweede server met de zelfde configuratie, en wil ik de gebruikers van de ene naar de andere server hebben. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen, en of het uberhaupt mogelijk is???

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Wil je dat via de Active Directory?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Gatsie wat een moeilijke vraag.
Ik ga altijd wel naar active directory om mijn gebruikers aan te maken, en vervolgens voeg ik ze in SQL server toe.
Maar ik weet eigenlijk niet precies wat active directory nou precies is, en wat de functie is.

maarrre laten we zeggen ja, doe maar via active directory:)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 00:25 schreef Glupke het volgende:
he he die bedoelde ik...
Gebruik even de bekijk bericht knop voortaan, die is ideaal in dit soort situaties :7

Verwijderd

Topicstarter
waar zit die knop :?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 00:28 schreef Glupke het volgende:
waar zit die knop :?
Grapje ?

Naast de verstuur knop :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal geen grapje.
Bij mij zit ie er dan dus echt niet.
Onder alle gezichtjes zit der versuur knop
en daaronder wachtwoord opslaan?
en daaronder new topic en post reply
endaar onder powered by en nog wat letters
en daaronder mijn toetsenbord

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wordt dringend offtopic hier...

Als je SQL gebruikt met Integrated Security (dwz. accounts in SQL mappen naar NT Accounts) kun je users niet overzetten. Jammer, maar zo is het nou eenmaal.

Als je een andere security mode gebruikt (kan er ff niet opkomen) worden er user accounts aangemaakt aan de hand van je NT accounts, en dat kan dus ook op een andere server op dezelfde manier.

greetz

Nothing is a problem once you've debugged the code

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

aangezien je gebruik maakt van AD lijkt het me dat je ook een domein hebt ? Maak op de 2e server dus een verwijzing naar de trusting domein om je user info te gebruiken.
Dus als je domein bv.heet: acme met user piet
moet je op de 2e server verwijzen naar domein acme en user piet als: piet@acme (of in oude notatie: acme\piet)

suc6
(hoop dat ik het een beetje goed heb :+)

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt meneer DaRealRenzel dat je op mijn vraag ingaat. Voor de duidelijkheid: ik gebruik dus wel windows-integrated sequrity, dus gewoon de windows accounts. Als een gebruiker inlogt in de database hoeft deze niet een gebruikersnaam en wachtwoord te geven, omdat SQL server controleert met welk account de gebruiker op zijn eigen PC is ingelogt.

meneer loquitos, ik begrijp de manier niet helemaal, maar met een verzijzing worden gebruikers toch niet overgezet? In mijn geval wil ik dat als de eerste server uitvalt, ik de tweede server aan kan zetten, en floeps de mensen kunnen weer verder, maar volgens mij zitten er nogal wat haken en ogen aan. SQL server zal wel met een of andere identifier naar de users verwijzen, die dan op de tweede server misschien wel weer het zelfde moeten zijn. Ik weet het niet. Weet iemand hoe ik hier meer over te weten kan komen?
:? :? :?
Pagina: 1