Information Store Terugzetten ?

Pagina: 1
Acties:

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:52
Ik heb een beetje een groot probleem.
Een klant van ons zijn server is gecrashed.
Daar draaide Windows 2000 SBS op.
De backups werden gemaakt met veritas backup.
Ik heb inmiddels een andere server geinstalleerd maar wil nu de mailboxen terug zetten.
Wat ik ook doe en of probeer ik krijg de first storage groep niet van tape.
Elke keer zegt hij failed met de melding dat hij de information store niet kan vinden.
Kan wel kloppen natuurlijk want het is nu een nieuwe.
Kan ik die mailboxes nog terugkrijgen ?
Kan ik ze eventueel naar een andere exchange doos restoren ?
Iemand een idee?

Verwijderd

system state backup terugzetten?

• Dromer
system stat backup heb ik al geprobeerd.
Maar omdat het een andere server is met andere hardware boot tie dan niet meer.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

Eindelijk een PNS topic met een stukje pit *D

Je moet eerst die SBS server volledig herinstalleren met dezelfde config (zelfde AD naam, zelfde Exchange organisatie en zelfde install dirs). Daarna moet je de users en mailboxen terugzetten met een systemstate backup. Hierna kun je je individuele mailboxen restoren.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Er draait ook Exchange 2K op? van 5.5 weet ik wel hoe je moet restoren via veritas BackupExec...

• Arno

Arno

PF5A

Op zaterdag 20 april 2002 00:25 schreef WildCat het volgende:
Er draait ook Exchange 2K op? van 5.5 weet ik wel hoe je moet restoren via veritas BackupExec...
SBS 2000 is inderdaad met Exchange 2000

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dromer
Dus alles moet precies dezelfde naam e.d hebbben ?
Maar die System state wil dus niet lukken omdat het andere hardware is.
Ik kan nu die information store wel terugzetten ( denk ik ) maar dan moet ik een andere exchange server aangeven.
Die heb ik op zich wel maar als ik die dan selecteer zegt tie dat het geen exchange server is of dat de services niet lopen.

• Arno

Arno

PF5A

Op zaterdag 20 april 2002 00:31 schreef Dromer het volgende:
Ik kan nu die information store wel terugzetten ( denk ik ) maar dan moet ik een andere exchange server aangeven.
Die heb ik op zich wel maar als ik die dan selecteer zegt tie dat het geen exchange server is of dat de services niet lopen.
Daarom moet je Exchange ook opnieuw installeren. Er is een speciale optie voor, maar dan moet je maar even setup /? starten.

Als je de systemstate niet kunt terugzetten, moet je handmatig je user objecten in gaan kloppen

Jeremy Clarkson

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 17:05

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien is dit wel een document wat je interessant gaat vinden

http://www.microsoft.com/Exchange/techinfo/deployment/2000/E2Krecovery.asp (hoofdstuk 3 is op jouw van toepassing)

heb hier zelf wel veel aan gehad in ieder geval

A wise man's life is based around fuck you

• Dromer
Thxz ga het gelijk lezen :)

• Bezulba
  • Laatst online: 02-05 12:37

Bezulba

Formerly known as Eendje

[topic=206991/1/25]

kijk daar s :)

blup

• Zwelgje
Op zaterdag 20 april 2002 16:10 schreef eendje het volgende:
[topic=206991/1/25]

kijk daar s :)
dat gaat grotendeels over exchange 5.5, en is niet van toepassing hier

en dit links naar 'disaster recovery' zijn ook al achterhaald,

dat linkje van mij is een linkje naar een exchange 2000 versie van disaster recovery, daar heeft ie meer aan.

Verwijderd

Normaal gezien, kaal OS terug installeren, daarna drivers aanpassen, en dan de System State Date terugzetten (nog geen Exchange Data). Dan kan je voor Echange de setup /disasterrecovery starten. Is dit de enige server in het netwerk, of zijn er nog? Anders is het beter om opnieuw dcpromo te runnen en achteraf setup /disasterreovery. In ieder geval, ik heb nog niet echt goede ervaringen met het terugzetten van die System State Date, er was altijd wel iets mis, en dan was de hardware nog identiek.

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 15:18 schreef BartVO het volgende:
Normaal gezien, kaal OS terug installeren, daarna drivers aanpassen, en dan de System State Date terugzetten (nog geen Exchange Data). Dan kan je voor Echange de setup /disasterrecovery starten. Is dit de enige server in het netwerk, of zijn er nog? Anders is het beter om opnieuw dcpromo te runnen en achteraf setup /disasterreovery. In ieder geval, ik heb nog niet echt goede ervaringen met het terugzetten van die System State Date, er was altijd wel iets mis, en dan was de hardware nog identiek.
Werkt dit ook zonder problemen als je SP2 van Exchange erop had terwijl je install CD-tje geen servicepack heeft?

• Dromer
Het werkt hier iig ook niet helemaal fris
De system state heb ik inmiddels al terug.
Maar de exchange mailboxes niet...vrees ook dat het niet meer gaat lukken maar dat heeft weer andere redenen.
iig bedankt voor het meedenken :)

• Zwelgje
Op maandag 22 april 2002 23:45 schreef Felix het volgende:

[..]

Werkt dit ook zonder problemen als je SP2 van Exchange erop had terwijl je install CD-tje geen servicepack heeft?
nee dat werkt niet, je moet eerst je exchange upgraden (na installatie) met sp2

Pagina: 1