Toon posts:

[CM] Wie kan dit maken voor me Of helpen met maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK wil zoiets

Afbeeldingslocatie: http://dadata1.netfirms.com/1.jpg

of zoiets

Afbeeldingslocatie: http://dadata1.netfirms.com/2.jpg

gaan maken maar ik heb de ballen verstand van elektronica.
Iemand ?

Dit is Btw een rheobus :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Kijk ff hiero:

[topic=441366/1/25]

:)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Ik heb ook niet zoveel verstand van electronica maar dit schema is toch niet moeilijk!

Je koopt gewoon alle onderdelen die er op staan en je soldeert het zooitje in elkaar :)

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 23:47 schreef Bart_Banaan het volgende:
Kijk ff hiero:

[topic=441366/1/25]

:)
En dat moet ik snappen ? :?

Verwijderd

uhm als je er geen verstand van heb.. hoe kom je dan aan die tekeningen.. ik zou zeggen gewoon doen zoals ze op de tekening staan.. zou ik doen tenminste, ziet er namelijk wel flex uit

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 23:49 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

En dat moet ik snappen ? :?
Tja , kep de ballen er het verstand niet van...ik vraag het wel bij Display ofzo.. is zoeits duur? Iemand een idee? het is voor 4 fans..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 23:50 schreef _Q_comet het volgende:
uhm als je er geen verstand van heb.. hoe kom je dan aan die tekeningen.. ik zou zeggen gewoon doen zoals ze op de tekening staan.. zou ik doen tenminste, ziet er namelijk wel flex uit
ik heb die plaatjes van een site af gehaald , daar stond bij waar ze voor diende..maargoed , ik probeer het zelf wel...
Allen bedankt voor de snelle reacties..

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Op vrijdag 19 april 2002 23:50 schreef TweakMaster het volgende:
Tja , kep de ballen er het verstand niet van...ik vraag het wel bij Display ofzo.. is zoeits duur? Iemand een idee? het is voor 4 fans..
Mwoah, valt mee. Het 1e schema is natuurlijk het goedkoopst. Een gewoon rood/groen ledje kost bijna niks (€0,30). Potmeters (je moet lineaire potmeters hebben, misschien extra zwaren, omdat sommige fans veel stroom trekken) zijn ook redelijk goedkoop. En die knopjes zijn de goedkoopste soort zo ongeveer.

Die tweede is allemaal iets duurder, maar veel zal het niet zijn.

Ga gewoon idd eens vragen bij de lokale elektroboer, die helpt je graag.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

eerste schema maak je voor een paar euro, tweedde (leuk) is iets duurder (minder) vanwege de meerpolige schakelaartjes. Ook drie kleuren leds zijn wat duuder. Verder moet dit niet moeilijk in elkaar te prakken zijn. Heb je wel soldeer/bak ervaring?

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Kwil best het maken voor je
Uiteraard tegen een vergoeding :) (bier mag ook)
En uiteraard moet je hier langs komen :)
Ow jah, je mag ook zelf de onderdelen kopen :)

Verwijderd

gewoon beginnen is net puzzelen :)

Verwijderd

Je maakt eerst 1 sectie, controleert em, is ie goed dan maak je de rest.

• -FuBaR-
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

wat ook wel s wil helpen, als je weet welke waardes die weerstanden moeten hebben enzo..... ;)
potmeter kun je wel een 10K exemplaar voor nemen denk ik zo. Weerstand afhankelijk van Led

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Voor een normale voedingsfan 12V 120 mA gebruik je een potmeter van 100 Ohm om hem te regelen tussen 6 en 12 Volt.
Beneden de 6V vind ik geen zin hebben.

• Mr.Wop
  • Laatst online: 14-07 13:17
Let ook wel ff op het vermogen van de potmeters!!! Als die te klein is gaan ze roken >:)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Je gaat naar een plaatselijke elektroboer en vraagt wat je voor dit schema allemaal nodig hebt. Die zullen je vast wel helpen. Wat je dan nog nodig hebt is een soldeerbout+tin+werkplek+stopcontact (:+) en een printplaatje en dan ga je alles aan elkaar vastmaken volgens het schema.

Suc6 :Y)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/mod/fanbus1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/mod/fanbus0.jpg
Ik zou deze zo kunnen ombouwen met die pop metertjes. Ik heb ze nu zo dat ik ze alleen aan of uit kan zetten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Dat is wel een mooi schema maar moet dat niet gewoon een Bicollour led zijn en mag ik effe vragen hoeveel ohm regelbare weerstand dat moet zijn dan ga ik hem ook meteen bouwen zo moeilijk is dat niet ik heb er zelf ook een gemaakt alleen dan niet met regelbare weerstand en 2 ledjes.

Maar euhm als je weet hoeveel ohm weerstand er tussen moet maak je gewoon een boodschappen lijstje en laat je die vent het uitzoeken voor jou hoeveel je van alles nodig hebt. Btw let wel op wat plus en min is bij de weerstandjes en ledjes ik had dat per ongeluk eerst verkeerd gedaan veel suc6.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 15:38 schreef The_Greater het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Ik zou deze zo kunnen ombouwen met die pop metertjes. Ik heb ze nu zo dat ik ze alleen aan of uit kan zetten.
Waarvoor dienen die ledjes in je removable hdd??

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Op maandag 22 april 2002 15:46 schreef Xavier het volgende:
[..]Waarvoor dienen die ledjes in je removable hdd??
Nergens, die zijn puur voor de sier. Maar het was de bedoeling dat z'n een X vormen. Maar dat wouw niet. Dus heb ik ze er zo ingezet. Ik kan ze zo in/uitschakelen door de master/slave schakeleaars :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 15:49 schreef The_Greater het volgende:

[..]

Nergens, die zijn puur voor de sier. Maar het was de bedoeling dat z'n een X vormen. Maar dat wouw niet. Dus heb ik ze er zo ingezet. Ik kan ze zo in/uitschakelen door de master/slave schakeleaars :)
Bewegen ze dan? Of blijven ze stil staan.

topicstarter:
Koop de onderdelen en sluit het aan zoals op de tekening. Leg het ook zo neer. Werkt het? bouw het in en klaar
Pagina: 1