Ik heb Mandrake Linux 8.2 gedownload en wou het installeren. Alles ging goed en hebt alle drie de CD's gebruikt. Het installeren ging goed en toen kwam de vraag naar mijn monitor. Wat voor merk monitor ik heb. Ik heb een (merkloze) monitor want ik kan het merk niet vinden in het boekje. Het komt overigens uit Zweden. Ik wou dus dan een standaard monitor instellen. maar er stond geen standaard in het lijstje. ook geen superVGA ofzo. Alleen maar merken en type's. Als ik een merk probeer zie ik gelijk dubbel. Alles werkt goed behalve mijn monitor, wat moet ik doen???
Ik heb de topic afgezocht maar zag niks over monitoren.
Je hebt vergeten te kijken onder 'Generic'.Op vrijdag 19 april 2002 23:30 schreef WJ19 het volgende:
overigens uit Zweden. Ik wou dus dan een standaard monitor instellen. maar er stond geen standaard in het lijstje. ook geen superVGA ofzo. Alleen maar merken en type's. Als ik een
Verwijderd
is standaartOp zaterdag 20 april 2002 10:41 schreef WJ19 het volgende:
Is 'Generic' een merk of is dat een soort standaard monitor? heb er trouwens nooit van gehoord.
en nu installen
want een nieuwe *nix user erbij is goed
Zoek in het boekje naar de horizontale en verticale refreshrate, vul dat in en klaar. De monitoren die in Mandrake zitten zijn niet meer dan een verzameling refreshrate waarden. Je vult de ranges in die bij jou monitor passen (voor mijn S900MT1 zou dat zijn Hor. 30-95kHz en Ver. 50-160Hz). Meer hoeft dat proggie niet te weten
Pagina: 1