Toon posts:

na upgrade nogsteeds haperingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn pc ge-upgrade, en nog steeds happert het wanneer ik Warrior Kings speel (misschien moet ik dit onder spielerij posten). 700 MHz was recommenden met 16 MB videokaart.
Ik heb sinds kort een P4 1,6 met 256 DRam met een misschien wat oude videokaart, Hercules 3d Prophet II MX, maar daar kan het toch niet aan liggen? Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd? Bovendien doet Windows (XP Home) het ook een stuk trager dan toen ik nog Win '98 gebruikte met mijn Celeron 700. Mijn mobo is de Asus P4TE, en ik heb geprobeerd in de BIOS de AGP te versnellen, maar een simpele multiplier kan ik niet vinden, terwijl het wel op een of andere manier mogelijk moet zijn. Ook geeft ie bij het opstarten aan dat de snelheid van het geheugen 400 is, maar DRam is toch 800? Of gaat het daar om de FSB (waarom staat er dan 'memory'?) Ik ben een beetje huiverig om allerlij stunten te gaan uithalen in de bios, want het doet het nu tenminste, maar misschien komt dit iemand bekend voor en kan ik er wat simpels aan doen.

Verwijderd

Op welke resolutie, beeldkwaliteit etc probeer je Warrior Kings trouwens te spelen??
En hapert ie constant of alleen bij veel eenheden in beeld...?
En welke driver versie van je videokaart gebruik je nu?

Verwijderd

Topicstarter
resolutie 1024x768
alles 'off' behalve texture compression en V-Sync
texture detail zo laag mogelijk
texture quality en bit depth op 16bit
ik heb de nieuwste patch geinstalleerd, v 1.2

driver van mij videokaart vandaag van de hercules site afgeplukt, v. 21.81.

kortom, alles nieuw (als het goed is) en graphics zo laag mogelijk behalve de resolutie, die ook nog best mee moet vallen qua prestaties. Tja...?

Hij hapert met name bij veel units, maar ook al irritant veel als er nog maar relatief weinig units zijn. Maar hoe dan ook, hij moet het toch gewoon kunnen trekken?

Verwijderd

Probeer het eens in 800*600 te spelen. Je videokaart is natuurlijk niet echt snel en in de meeste spellen kan je er nog wel mee in 1024*768 spelen, maar warrior kings is vrij veel eisend geloof ik.
En heb je er met andere spellen geen last van??? Zo niet, dan is het zeker je videokaart en kan je of upgraden (altijd fijn) of een lagere resolutie gaan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen. In ieder geval bedankt!