Toon posts:

Is de hel exotherm of endotherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende stuk tekst is een vraag die werkelijk is gesteld tijdens een McGill Universiteit examen. Is de hel exotherm of endotherm.

Ik kreeg die vraag laatst op gestuurt en vroeg mij af wat anderen hier van denken.

De meeste studenten schreven bewijsvoeringen waarin de Wet van Boyle centraal stond: Gas koelt af als het uitzet en wordt warmer als het wordt samengedrukt.

volgens mij moet de hel wel exotherm zijn om verschillende redenen:
1 Als je meerdere zielen (gas vorm) in een ruimte stopt wort het er warmer of zet de ruimte uit. Er word altijd gezegd dat de hel onder de grond zit dus kan de hel niet erg snel en lang groeien voor dat de beschikbare ruimte op is.
2 Ik heb begrepen dat lucifer van warmte houd dus produceert hij of enorm veel warmte om de hel constant te verwarmen of dit gaat vanzelf door een steeds hogere druk. (er van uit gaande dat er geen zielen uit de hel komen.)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01 13:29

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Waarom ga je der van uit dat een ziel gasvormig is?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
komt goed uit want anders gaat de gehele vraag niet op en hoe kan je ziel uit niets bestaan :?

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 12:02

FCA

Dit is een oude grap, zeg dan niet dat je het antwoord zelf bedacht hebt.

Verder hoort het hier niet echt thuis lijkt mij, tenzij je een discussie wil starten over de bruikbaarheid of waarheid van de stelling van Boyle...

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 23:29 schreef knunkel het volgende:
Het volgende stuk tekst is een vraag die werkelijk is gesteld tijdens een McGill Universiteit examen. Is de hel exotherm of endotherm.
uit gaande dat er geen zielen uit de hel komen.)
Uit het feit dat de hel eeuwig durend is, volgt het feit dat de hel noch endotherm noch exotherm kan zijn. (wet van behoud van energie)

Zouden zieltjes daarentegen een energetische waarde hebben, dan zou de hel endotherm zijn, mits ook de aanvoer van zieltjes eeuwigdurend is.

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Zucht... die hebben we nog niet eerder gezien. Stamt overigens uit de jaren 70,

http://www.snopes2.com/college/exam/hell.htm

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit is nou niet echt van het niveau dat wij graag zien in W&L, lees de policy eens om erachter te komen waaraan een topic in W&L aan moet voldoen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.