Toon posts:

WTF? Boot niet vanaf HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nog nooit gehad. oud Comprak computertje een 166 van me pa's werk. Ze hadden win95 er opnieuw opgeprobeerd te zetten. Nou dat ging dus mis mooi blauw scherm bij het booten. Dus ik dacht hier met dat ding ik gooi win 95 er wel ff op. HD eruit gesloopt en in een andere PC gestopt ivm die comprak geen cd-rom heeft. HD geformateerd. Win95 en office 97 bestanden erop gegooit en weer terug gezet in de comprak.

Jumpertje ook netjes terug gezet zoals die stond (netjes een streepje gezet waar die zet). Win 95 stond er ook zo weer op ff floppy eruit en rebooten. En ja hoor geen systeem diskette geplaatst. Sorry? Je moet van de HD booten. :( Maar goed dat ging dus niet systeem disk erin en ja hoor win 95 en alle installatie zooi staat er goed op.

fdisk /mbr uitgevoerd maar booten ho maar.
met fdisk alle partities verwijdert, rebooten partitie aanmaken en format c:. Maar nog wilt die niet booten behalve van een floppy dan.

Iemand een suggestie wat dit kan zijn? ik heb alles toch terug gezet als het was. En toch wilt ie niet booten. Ik snap er ff geen fuck meer van.

BVD :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
In de bios gekeken naar de Boot Sequence :?

Verwijderd

(hele domme opmerking) power connector en ide aansluitingen controleren

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 23:32 schreef fedex het volgende:
(hele domme opmerking) power connector en ide aansluitingen controleren
Hij boot alleen niet vanaf de HD voor de rest kan ik er wel gewoon op komen en windows installeren enzo. Heel raar.

• catfish
  • Laatst online: 11:40
lijkt mij dat hij in het bios op a:\ only booten staat :)
ff naar c: of iets dergelijks veranderen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 23:27 schreef zmn het volgende:
Geloof het of niet maar ik kan niet meer in de bios komen hij laad hem niet. Comprak is het toch F10? met F1, EEC of Del doet ie ook niks. Ja een keyboard error krijg ik 9 van de 10 keer. het raam maar uit met dat ding?

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Op vrijdag 19 april 2002 23:27 schreef zmn het volgende:
In de bios de boot sequence dus veranderen :) naar iets wat niet begint met a: :?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Sommige oudere compaq's hebben problemen met grote schijven. FF bios flashen met laatste bios dus.
Om in de BIOS zelf aanpassingen te kunnen maken moet je een Systeempartitie hebben. ALs die software er niet op staat, kun je ook niet in de bios (of met floppies, maar dan ben je net een disk-jokkie). DUs ff nieuwe BIOS en nieuwe F10 Setup Disks downen, SYsteem upgraden en nieuwe System partitie maken en klaar is klara.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

Activeer je windhoos partitie :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Die is helaas al actief :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 23:44 schreef DaRealRenzel het volgende:
Sommige oudere compaq's hebben problemen met grote schijven. FF bios flashen met laatste bios dus.
Om in de BIOS zelf aanpassingen te kunnen maken moet je een Systeempartitie hebben. ALs die software er niet op staat, kun je ook niet in de bios (of met floppies, maar dan ben je net een disk-jokkie). DUs ff nieuwe BIOS en nieuwe F10 Setup Disks downen, SYsteem upgraden en nieuwe System partitie maken en klaar is klara.
Dat ga ik maar ff proberen dan.

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14

Ids

Zit je met die Compraq zooi niet te kloten met zo'n rescue disk??? Als ik mij niet vergis zetten die compaqs de bios op de harde schijf, en vanaf daar regelt hij alles. Je hebt dus geinstalled via een andere computer, dus geen bios gegevens op de schijf.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Op zaterdag 20 april 2002 00:38 schreef Ids het volgende:
Zit je met die Compraq zooi niet te kloten met zo'n rescue disk??? Als ik mij niet vergis zetten die compaqs de bios op de harde schijf, en vanaf daar regelt hij alles. Je hebt dus geinstalled via een andere computer, dus geen bios gegevens op de schijf.
Zie mijn tekst...

P.S. Rescue disks zijn er pas sinds de laatste twee jaar of zo.. DI's een heeele ouwe...

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instanite had ik die nog wel. Maar nu heb ik inderdaad fdisk gedaan en ben ik alles kwijt. Heb die zooi opnieuw gedownload en ga het morgen ff installeren hopen dat het helpt. Ben bang van niet want toen die er nog niet af was booten die ook al niet meer.

Doet u mij toch maar een normale PC de volgende keer. :7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je *zou* natuurlijk ook een ROMpaq kunnen zoeken voor dat ding, die met een flop op de schijf knallen en dan weer verder gaan...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14

Ids

Op zaterdag 20 april 2002 00:44 schreef DaRealRenzel het volgende:

[..]

Zie mijn tekst...

P.S. Rescue disks zijn er pas sinds de laatste twee jaar of zo.. DI's een heeele ouwe...
Ja hoor, sinds de laatste 2 jaar...........dacht het niet, bij compaq is dat systeem al een stuk ouder

Enne die tekst van jou, daar word je nou niet echt wijzer van.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt weer.

- Bios geUpdate.
- IDE kabels vervangen
- ipv win 95 win 98se er op gezet.

Welke van die drie de oplossing was geen idee. Ik ben al lang blij dat ie weer werkt. >:)
Pagina: 1