Toon posts:

visual basic web/http-server??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor een school opdracht heb ik een programmatje geschreven waarmee ik mijn webcam van links naar rechts kan bewegen (lego-motortjes) dit gaat via mijn seriele poort ....
nu begrijp ik dat het mogelijk is om deze VB script aan te sturen via een VB-server, over het internet...
dus dat je je script aanroept via een html-pagina, op een andere computer dan degene die de webcam bedient....

weet iemand hoe je dit aanpakt, het heeft te maken met ASP dat weet ik nog net.......

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 15:10
dan moet je er een ActiveX dll van maken, en daarvan kun je dan doormiddel van Server.CreateObject("ProjectName.ClassName") de functies aanroepen in die class...

beetje moeilijk uit te leggen, maar er staat volgens mij genoeg op internet

zoek maareens met google op "Visual Basic Class ASP ActiveX" ofzo...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zou je graag willen verwijzen naar de faq waar een aantal basic ASP/VBscript tutorials staan. Ook zou je nog even kunnen kijken naar [topic=397053/1/25] omdat me bijv. niet duidelijk is wat je al geprobeerd hebt, of je al gekeken hebt bij msdn enz. enz.

Waar het om gaat is dit. Je draait een server sided scripttaal en als men dan de internetpagina oproept, kan die met de juiste parameters een Systemcall of objectcall uitvoeren.

Wat ook kan is programma ipv naar de seriële poort te laten luisteren naar een Socket te laten luisteren. Hiernaartoe kan je ook connecten vanuit een ASP pagina

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:46
heb wel eens een webserver geschreven in VB, echt moeilijk is het niet. in dat geval heb je geen asp nodig maar programmeer je de scriptjes die je nodig hebt gewoon in de webserver.
in het andere geval laat je je VB prog luisteren op een bepaalde poort, waar je dan via een (asp/perl/php/whatever) script verbinding mee maakt, en het script geeft je vb prog opdrachten.

Maak je eigen poll

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Check you're mail :9

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Kan iemand mij dat ook es mailen? Ben er wel benieuwd naar!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Zou best willen knutselaar.... maar je emailadres is niet bekend bij je profile :'(

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1