Toon posts:

Asus 7100 TV-OUT SVHS: Soms kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in de vele topics over TV out dat veel mensen geen kleur hebben als ze een SVHS kabel gebruiken. Vaak wordt geconcludeerd dat dit aan de TV ligt en toen ik zelf ook zwart/wit beeld kreeg had ik deze conclusie ook maar heel snel getrokken.

Maar toen kwam ik er achter dat als ik het snoertje dat ASUS bij de kaart levert (met composite uit, SVHS uit en audio uit) een beetje half in de aansluiting stop en een beetje rommel, dat ik dan WEL kleur heb. Alleen wordt het beeld dan licht gestoord (schuine strepen).

Als ie niet helemaal goed zit, dan gebeurt het ook wel dat ie zo af en toe (paar seconden) wisselt tussen zwart/wit en kleur, maar de kleuren zijn dan heel vaag, terwijl bij zwarte dingen hele felle paarse storingslijnen komen.

De vraag: Is mijn snoertje of mijn kaart/connector gewoon niet goed? (alle pinnetjes zien er goed uit)
Of kan het zijn dat ik door hem half er in te stoppen perongeluk de SVHS aarde lijn(en) niet aansluit. Misschien dat de 7100 vreemde dingen doet met de aardelijnen waar de TV niet tegen kan. Als deze dan niet aangesloten worden kan het misschien wel werken. (dit verklaart ook de storing)

Heeft iemand misschien een vermoeden wat het probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee...?

Ik hoopte eigenlijk ook een beetje dat dit een algemeen probleem zou zijn en dat ik andere mensen met zwart/wit beeld op een idee kon brengen.

Misschien binnenkort toch maar ff m'n kaart laten nakijken.

Verwijderd

Vertel eens of je zeker weet dat jouw tv wel een S-Video signaal AAN kan, pas dan kunnen we concluderen waar het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik het stekkertje er half in stop, dan heb ik wel kleur, dus het lijkt me dat m'n TV er mee overweg kan.
(of zie ik dat verkeerd?)

Ik heb een SVHS kabel met een SCART verloopplug er aan.

Mijn TV (philips) is al vrij oud, maar ziet er vrij modern uit. Heeft ook teletekst enz. Ik heb het ook meteen geprobeerd met een andere TV (1 jaar oud), maar daar had ik ook zwart/wit. Ik zal nu eens kijken of daarmee hetzelfde gebeurd als ik aan het stekkertje zit.

Verwijderd

Volgens mij kan een s-video kabel ook een gewoon composite signaal doorsturen, weet alleen niet precies hoe dat zit. Kan best dat als je stekker er niet goed inzit hij als compsite werkt :)

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Je kunt bij de electroboer ook van die scartaansluitingen kopen, waarop je s-video en tulpstekkertjes kunt pluggen. Misschien dat het op die manier wel lukt :?

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 11:38 schreef McBoldy het volgende:
Je kunt bij de electroboer ook van die scartaansluitingen kopen, waarop je s-video en tulpstekkertjes kunt pluggen. Misschien dat het op die manier wel lukt :?
Ik heb zo'n scartaansluiting. Maar ik heb ook een S-video kabel van 20 meter en het zou fijn zijn als ik die kon gebruiken. Was namelijk erg duur (Ik heb een hekel aan verkopers die zeggen: Dat werkt prima) :(

Ik heb trouwens net die andere TV geprobeerd. Daar krijg ik ook wel wat kleur in. Het is moeilijk te proberen omdat ie 2 verdiepingen lager staat, maar het is volgens mij hetzelfde als bij mijn eigen TV.

Ik krijg alleen geen normale kleuren. (ook niet op mijn eigen TV). Alles wat blauw moet zijn, is rood. Begin aan mezelf te twijfelen of het gisteren wel goed was :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 11:31 schreef Sinterklaas het volgende:
Volgens mij kan een s-video kabel ook een gewoon composite signaal doorsturen, weet alleen niet precies hoe dat zit. Kan best dat als je stekker er niet goed inzit hij als compsite werkt :)
Het lijkt me dat dat ook andere aansluitpinnen zijn op de TV. Dus als ik hem in m'n SVHS aansluiting stop (SCART) dan zou dat toch niet moeten werken? of wel?
Pagina: 1