Toon posts:

DNS client Windows 2000 pro doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:
een windows 2000 pro (SP2) machine is via een netwerkje, en een isdn router aan internet gekoppeld. ip adressen en dns en zo is allemaal goed in gevuld en werkt ook goed.
maar na een aantal uur werken kan ik niet meer internetten, dwz. wel als ik een ip adres in vul maar niet als ik bijvoorbeeld www.tweakers.net invul.

als vervolgens de dns-client in services herstart werkt alles weer naar behoren.

iemand een id hoe ik dit kan oplossen of waar het aan ligt? want ik kan de gebruiker moeilijk zeggen dat deze de computer maar 1x in de 2 uur moet herstarten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff
code:
1
ipconfig /flushdns

dan cleared ie de cache,

het geheel werkt via een netwerkje? kun je dan niet beter een DNS server als forwarder inrichten, dan doe die machine de dns aanvragen naar het internet toe.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
met dns forwarder heb ik geprobeerd maar geen effect. doet ie het zelfde

• Zwelgje
wat voor netwerkkaart zit erin? en heb je hiervoor wel de nieuwste drivers gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
net werkkaart is een onboard intel. met de nieuwste drivers.
maar daar kan het niet aan liggen volgens mij want de rest werkt gewoon wel.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Zwelgje
op het moment dat je niet meer met een URL bij een website kan, kun je dan wel op de commando prompt een ping doen? ping www.tweakers.net bv

als dit wel kan, dan kan het zo zijn dat de internet explorer brak is (zet er desnoods een nieuwe versie op)

Verwijderd

Topicstarter
nee lukt ook niet, wel pingen naar een ip. nslookup werkt overigens wel, het is niet alleen IE waar het niet werkt ook mail op halen/verzenden lukt dan niet omdat de servernaam nietgevonden word.

• Zwelgje
Op zaterdag 20 april 2002 20:12 schreef HeliumCore het volgende:
nee lukt ook niet, wel pingen naar een ip. nslookup werkt overigens wel, het is niet alleen IE waar het niet werkt ook mail op halen/verzenden lukt dan niet omdat de servernaam nietgevonden word.
het zit hem dus in het internet explorer gedeelte (waarvan ook outlook express een onderdeel is)

installeer maar eens even ie 6.0... kijken of het dan over is (of 5.5 met sp2)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dan wel outlook, en geen outlook express maar het valt te proberen. heb de machine niet hier, dus dat word volgende week.

maar ping doet het ook niet, dat is geen onderdeel van IE.
Pagina: 1