• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Wie kan me wat meer vertellen over dataverkeer (inbellen naar bank)met een met een ericsson t39m (of desnoods een nokia 6150).

Ik heb geen idee wat voor hardware ik nodig heb, of ik gewoon kan inbellen of dat er limitaties opzitten dus als iemand me wat info of handige link kan geven: mijn dank!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
gewoon een infrarood verbinding
als je de gsm ervoor legt herkent ie um vanzelf en installert hij hem als modem
kan zijn dat je de drivers moet downloaden

Tijd van werken, tijd van rusten

• witchdoc
Hoe herkent dat beest die infrarood verbinding? Hoe weet hij dat hij via dat infrarood moet bellen/data naar welk progsel sturen?
....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jammer, IR met een nøkia 6150 via irda gaat niet werken omdat de implementatie van IRda in die telefoon niet goed is.
Wat je wel kan doen is zo'n simpel kabeltje halen en je mobiel via je COMpoort laten werken.

Drivers kun je meeatal gelijk met NDS installeren, zodat je mobiel als modem gebruikt kan worden.

Uiteraard zit je met de beperking van GSM qua snelheid, 9.6K dus (soms 14.4K)...

* alt-92 heeft 'n ouwe 6150 met data-kaart van z'n vorige werkgever overgehouden + een telematica-pakket om z'n kilometers te registreren :P

Software pakket is bedoeld als tracking+tracing systeem met een blackbox in de auto, voorzien van een Siemens M20 GSM + datakaart/Jupiter GPS module, deze stuurt dagelijks de verreden kilometers naar het basisstation met de 6150 :)

Kan er ook routes mee plannen enzo, afgelegde routes terugspelen...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/prv/fleetstar.jpg

Rapportages voor kilometerverantwoording --> importeren in Excel en je hebt je kilometers zakelijk en privé :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/prv/fleetstar2.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• witchdoc
Op zaterdag 20 april 2002 02:23 schreef BackSlash32 het volgende:
Jammer, IR met een nøkia 6150 via irda gaat niet werken omdat de implementatie van IRda in die telefoon niet goed is.
Wat je wel kan doen is zo'n simpel kabeltje halen en je mobiel via je COMpoort laten werken.

Drivers kun je meeatal gelijk met NDS installeren, zodat je mobiel als modem gebruikt kan worden.

Uiteraard zit je met de beperking van GSM qua snelheid, 9.6K dus (soms 14.4K)...
9600 is geen probleem, is maar om de bankrekening en verrichtingen op te halen.. niet veel data dus. En aangezien dat de enige reden is waarom men hier nog een vaste telefoonverbinding heeft...

NDS=nokia datasuite ofzo?? Da's dat kabeltjes wordt geleverd met de nodige drivers en stuff voor wat ik wil? Is dat kabeltje hetzelfde als dat befaamde datakabeltje?
Wat moet dat ongeveer kosten?

Verwijderd

Wie kan me wat meer vertellen over dataverkeer (inbellen naar bank)met een met een ericsson t39m (of desnoods een nokia 6150).
Ik heb geen idee wat voor hardware ik nodig heb, of ik gewoon kan inbellen of dat er limitaties opzitten dus als iemand me wat info of handige link kan geven: mijn dank
-----------------------------------------------------------

Voor de nokia kun je gebruik maken van logomanager van nokia.
Hiermee heb je ook een aantal mogelijkheden.
Pagina: 1