Big probs win XP + raid

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:10
Ik heb ene epox 8K3A+ ( raid ) gekocht/. ( voor verdere specs chek me profile onder game sys ) 2x D740 maxtors in raid 0.

Maar als ik windows wil installen dan kan hij geen vasteschijfvinden nja ik d8 kan gebeuren dus ik liet setup nog 1x draaien en ik drukte op F6 zodat ik kon kiezen voor custom driver's, nou ik deed dus de HighPoint HPT 372 ( A ) disk er in en hij vond keurig 3 driver's voor NT4, Win 2000, en XP ik select XP. En nou zegt hij dat de driver's van de disk dus nieuwer zijn en dat ik op S moet druken om die tegebruiken ( moet dus want anders kan hij me HDD's in raid niet vinden :( ) maar dan gebeurt er nixx aleen lees hij nog ff van de CD-rom maar daarna stopt hij en doet nixx meer. als ik op enter ( windows driver's gebruiken ) druk gaat hij gewoon verder met setup zonder de custom driver's tegebruiken en RESULTAAT Could not find anny Harddrive's :'( .

Wie kan mij helpen want ik heb al in de bios gekeken en nog iets de 2 HDD's hebben alebij een eigen kanaal ( dat kan ook ) en primary master is boot en de sec master is hidden ( kan het niet meer veranderen moet eerst dan in windows komen :? )

dusse ik BAAL :( 7000 piek en het werkt niet BTW het is WINXP home.

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Zo, nog steeds geen reply :P

zal hem even voor je kicken, omdat ik toevallig je venster nog had openstaan :D

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05-2025

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Dat is een bekend probleem. zorg er eerst even voor dat je de schijven geactiveerd hebt met fdisk. Het probleem met de drivers kan je oplossen door in plaats van een S een E in te drukken. Bij mij werkte de xp drivers niet echt lekker. mocht dit bij jouw ook zo blijken te zijn gebruik dan de 2k drivers, dan werkt het prima.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• vincentdeboer

vincentdeboer

"en nog iets de 2 HDD's hebben alebij een eigen kanaal ( dat kan ook ) en primary master is boot en de sec master is hidden ( kan het niet meer veranderen moet eerst dan in windows komen ) "

Dit kan je in de htp bios bijstellen door select boot disk aan te klikken. Dan gaat de eerste schijf van boot af en kan je de raid instellingen weer veranderen.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Je moet de hdd aan de normale ATA133-controller hangen en de cd op de 2e ATA133 en niets op de hpt372.
Als XP geïnstalleerd is en je de drivers hebt ge-update dan kan je de boel terugzetten.

Verwijderd

Zelfde probleem met een EPoX 8K7A+ (RAID). Heb zelfs de nieuwste beta BIOS van EPoX gehad ... neen, geen verbetering. Na het restarten tijdens XP zwart .. en blijft zwart. Alle IDE eraf gegooid en mijn CDROM en HD op de gewone IDE (no RAID) geprikt). XP Prof. proberen te installeren ... en ..... ja werkt. Daarna ff omprikken naar de RAID en klaar is Clara ... . SUCCES

• Roberto
nja het is me gelukt om alles te-installen ( met bootdisks wou hij wel het paken als ik op de E drukte :? ) maar hij zij dat hij somige DLL's niet kon loaden van de CD en dat me GF 4 TI 4400 niet compatible was met window :? en als ik me netwerk kaart wil installen dan geeft hij meteen een foutmelding dat de intsalitie niet wil lukken

dus me vraag nu is was me windows CD brak ? want dan haal ik een nieuwe want dit is niet luek :(

• Roberto
Op zaterdag 20 april 2002 12:46 schreef RS_003 het volgende:
nja het is me gelukt om alles te-installen ( met bootdisks wou hij wel het paken als ik op de E drukte :? ) maar hij zij dat hij somige DLL's niet kon loaden van de CD en dat me GF 4 TI 4400 niet compatible was met window :? en als ik me netwerk kaart wil installen dan geeft hij meteen een foutmelding dat de intsalitie niet wil lukken

dus me vraag nu is was me windows CD brak ? want dan haal ik een nieuwe want dit is niet luek :(
maar ff over de netwerk kaart ik heb de chello welkoms CD version 6.0 staan daar geen XP driver's op ? en waar kan ik dan de driver's vinden voor de 3com PCI etherlink TPO want ik heb nou me nieuwe computer draaiend gekregen aleen als je het net niet op kan heb je er nog niet zoveel aan :(

[edit] ik download nu deze driver's ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c90x/3c90x1.exe

• Roberto
nja ik ben heel de dag bezig geweest maar iederekeer zegt hij dat er een fout is opgetreden tijdens het instaleeren en dat setup niet verder kan gaan :( zou het komen door die brake WINDOWS CD ? ( ik kon paar DLL's niet installen en somige dingen werden niet ge-suport )

Als het zo is haal ik dinsdag een nieuwe windows CD en gooi ik alles van me computer en begin gewoon over nieuw want nu staat er toch bijna nixx op aleen 4 game's ( online ja ... :'( :'( ... en dat kan ik dus niet ) ik wordt er gek van.

• vincentdeboer

vincentdeboer

Die cd kan inderdaad brak zijn. ik heb ook zo'n probleem gehad met een 2k cd waar een dikke kras op zat. Toen ik een ander gebruikte deed hij het gewoon.

Verwijderd

Ik ken het probleem ik ben er haast een heel weekend mee bezig geweest een keer.
Heel veel drivers en bios versies geprobeert en dat terwijl de oplossing zo kinderlijk eenvoudig was.

DRUK NIET OP DE ""S"" MAAR OP DE ""E""(XP-BUGJE)

SUC6 de ""E"" was het geloof ik(in ieder geval in die buurt)

• Roberto
Op zaterdag 20 april 2002 22:44 schreef silures het volgende:
Ik ken het probleem ik ben er haast een heel weekend mee bezig geweest een keer.
Heel veel drivers en bios versies geprobeert en dat terwijl de oplossing zo kinderlijk eenvoudig was.

DRUK NIET OP DE ""S"" MAAR OP DE ""E""(XP-BUGJE)

SUC6 de ""E"" was het geloof ik(in ieder geval in die buurt)
ja maar daar ben ik gelukig omheen gekomen met bootdisks. Maar zou er iets met de CD kunnen zijn. ( foutje in de fabriek ? ) Want er zitten niet echt super veel krassen op ;) . Nja het beste wat ik kan doen is dus maadag naar informatiqeu bellen en dan een nieuwe CD eisen want nu kan ik dus me netwerk kaart niet installen ( door die DLL die ik niet kon installen toch ? ... tijdens setup )

Verwijderd

Je kan toch zo de nieuwste drivers en bios versies van de site van highpoint af plukken.

Ik zie dat probleem niet zo.IK gebruik zelden bijgeleverde drivers die zijn meestal al gedateerd.

• Roberto
Op zaterdag 20 april 2002 23:00 schreef silures het volgende:
Je kan toch zo de nieuwste drivers en bios versies van de site van highpoint af plukken.

Ik zie dat probleem niet zo.IK gebruik zelden bijgeleverde drivers die zijn meestal al gedateerd.
ja maar zonder internet.... :'( dus nu is me vraag zou het dan aan de CD ligen ( ik heb chello welcoms paket 6.0
en die zou toch ook op XP moeten werken <<<werkte eerst @ win98 >>> want anders moet ik ook nog ergens XP driver's zien te downen )

maar het enige wat ik dus niet kan instalen is die netwerkkaart :(

• Roberto
Op zondag 21 april 2002 11:37 schreef RS_003 het volgende:

[..]

ja maar zonder internet.... :'( dus nu is me vraag zou het dan aan de CD ligen ( ik heb chello welcoms paket 6.0
en die zou toch ook op XP moeten werken <<<werkte eerst @ win98 >>> want anders moet ik ook nog ergens XP driver's zien te downen )

maar het enige wat ik dus niet kan instalen is die netwerkkaart :(
Iemand ? die ook nog meer probs had ( of een oplosing weet ;) ) want ik wordt er gek van om iederekeer bijde computer uit temoeten zetten en de netwerk kaart in de computer met win98 tedoen om te-interneten :( ( ow ja in CS haal ik 44 fps :? en D2+EXP 24 constant zeker ff Vsycn uitzetten ? ).
Pagina: 1