Intentionally left blank.
maw: welk os ga je draaien?
A wise man's life is based around fuck you
Toch best goed neem ik aan? Geen ander OS dat nog lager met pings zit?
bijna alle OS'sen hebben dezelfde pings,Op vrijdag 19 april 2002 21:42 schreef aKra het volgende:
Slackware 8.0...
Toch best goed neem ik aan? Geen ander OS dat nog lager met pings zit?
het gaat ook om de driver natuurlijk, check dat de driver voor de 3com wel goed ontwikkeld is onder slackware (het ding wordt natuurlijk veelgebruikt)
A wise man's life is based around fuck you
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
pings zijn idd belangrijk voor games , maar netwerkkaartjes ( iig de 2 bovengenoemde ) spelen enit zo een hele grote rol.
wat zijn eiglijk de specs van je systeem die je gaat gebruiken voor deze server
ik ken alleen die 3com NiCs , en ik weet wel zeker dat die dingen zeer goed/stabiel zijn. Ook bij pcs met wat minder power , dankzij onboard cpu van 3com
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
De AMD PCnet-Fast+ komen er elke keer als beste uit, en kunnen met gemak een PCI clock hebben van 45+ MHz (niet aan te raden met een 3com;)
Verders hebben ze hardware flowcontrol (dat was volgens mij de officieele marketing term ja;) waardoor je cpu gebruik lekker laag wordt .
Ping's maken wel degelijk uit, albeit maar 2 a 3% .
Digital en Intel zijn t laagst, en AMD en 3com weer iets hoger.
AMD heeft alleen een lekker grote cache op t kaartje zitten, derhalve voelt je connectie met dit kaartje toch echt t vloeiendst en stabielst.
Ow..en laat ik niet vergeten dat de PCnet-Fast serie met voorsprong de MEEST ondersteunde kaart ter wereld is!
Van elk willekeurig (mini) linux-Os, tot Beos tot QNX tot Win95 tot ....jeetje..noem t maar op
perfect dus..
Enkele van mijn problemen met 3Com in linux:
905C: snelheid van max 5 mbyte/s ofzo.. vervangen door 905B-> 10-11mbyte/s
905: wilde geen dhcp gegevens ontvangen, vervangen door realtek 8139C-> geen problemen meer.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
We testen het wel op de volgende server die we gaan bouwen.
euh server overklokken? wil je geen stabiele server ipv enkele MHz meer?Ik zou zelf de AMD PCnet-fast nemen, maar dat komt omdat ik t afgelopen jaar zo ongeloofelijk veel AMD PCnet-fast(+), 3com 3c905B/C en Intel Pro/100(+), niet te
vergeten Digital 2114x series netwerkkaarten heb mogen testen op overclockbaarheid, game performance, cpu gebruik, max troughput
You don't need eyes to see, you need vision
was gewoon een van de meerdere argumenten die ik heb om voor AMD PCnet-fast based NIC's te gaan....en ik gebruik em in me werkstation net zo goedOp zaterdag 20 april 2002 17:05 schreef leffe_blond het volgende:
[..]
euh server overklokken? wil je geen stabiele server ipv enkele MHz meer?
maar waar haal je die AMD nic's dan?Op zaterdag 20 april 2002 18:28 schreef majic het volgende:
[..]
was gewoon een van de meerdere argumenten die ik heb om voor AMD PCnet-fast based NIC's te gaan....en ik gebruik em in me werkstation net zo goed
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nergens....;)Op zondag 21 april 2002 10:38 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
maar waar haal je die AMD nic's dan?
Zitten alleen in HP workstations en servers.
Heb ze bij mn oude werkgever gekocht, die had er honderden van liggen maar daar kan je als particulier niet kopen.
heb er zelf wel een setje van liggen dus als je er een zoekt ..mail maar naar majic@xs4all.nl
daarom zou ik die dan niet nemen, maargoed, dat kan ook aan onze mobo's gelegen hebben natuurlijk.
In principe is een losse 3com beter dan een OB AMD.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.