switch to raid - goed of niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 17:46

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
ik heb nou me hd op de gewoone ide controller, me vraag wsa kan ik em nou gewoon op de raid controller zetten zonder verder iets te doen? ik heb win 2000 en ff na het aan zetten van me comp begint dat fast trek shit naar raid disks te zoeken (die vind ie dus niet) kan ik dat ook uit zetten want het is totaly nutteloos, duurt ook nog is vet lang. anyone?

My life for hire!

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ik zou zeggen, lees je gmanual van je moederbord eens door. Daar staat de meeste informatie in en vaak ook of je je RAID controller kan uitzetten of niet. Bij mijn moederbord gaat dat dmv een jumper (MSI K7T Turbo LE RAID), maar zo te zien heb jij een Giga-byte. Misschien dat zij het in het BIOS hebben verstopt.

Je kunt je HDD wel aan je RAID controller hangen, maar dan moet ie wel als gewone IDE controller ingesteld kunnen worden. Als ie dat niet kan, zul je een melding krijgen dat je geen RAID array hebt gedefinieert en kan ie er alsnog niet veel mee. Zoek even uit zou ik zeggen en als je er nog niet uitkomt, vraag dan nog maar eens hier.

I think, therefor I am.....I think.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
Als je je hd op je raid poortje wilt laten werken, moet je hem gewoon een array laten maken van 1 hd (1+0 raid staat er bij het opstarten dan geloof ik, dat je 1 hd hebt.)
Gebruik gewoon striping, is alleen mogelijk ook waarschijnlijk. Hij gaat nu een raid array aanmaken, en als het goed is (bij mij met een promise ft100 lite) gaan er geen gegevens verloren, en kun je hem daarna ook zo weer terug hangen aan je gewone ide. LET WEL: installeer wel de goeie drivers voor win2k, anders doet ie niets meer.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire