In Quake en dergelijke is spawnkillen idd heel lame... Zodra iemand uit een pod komt kan ie worden gefragged. Tevens hebben ze dan alleen maar een armetierig blastertje.
In RTCW is dat heel anders... daar ben je eerst een aantal seconden "invulnerable" en heb je direct dezelfde wapens... waarschijnlijk met nog meer ammo dan de spawnkiller ook.
Maar toch... ik ben er nog niet uit. Bij de traditionele shooters is het idd gewoon lame... Bij RTCW hangt het een beetje van de situatie af.
Ik zelf probeer ze altijd wat ruimte te geven. Bijvoorbeeld door in assault niet in de Axis Hanger te gaan zitten, maar bijvoorbeeld achter de kratten die ervoor staan. Dat is best een aardige afstand.
Mijn clan heeft in het begin doelbewust geen gebruik gemaakt van panzers om mensen direct na het spawnen af te schieten... maar andere clans deden dat wel, dus wij zijn van dat idee ook maar afgestapt. In RTCW worden dat soort dingen best redelijk geaccepteerd. Ook zombiekills en typekills wordt (nog) niet als lame beschouwd.
Ook die trachtte ik altijd te vermijden. Ik liet die gasten altijd keurig staan, maar zodra je er voorbij was gelopen kreeg je kogels in je rug. Nu is het dus met drie headdies einde verhaal voor driftige chatters.