Toon posts:

Dungeon Siege traag

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1000 MHz AMD en een Geforce 2 Pro. Dat is toch nog redelijk nieuw. Maar als ik Dungeon Siege draai kom ik niet boven 25 fps uit met de resolutie 1024x768x16 :'(

Wordt het nu tijd voor een nieuwe pc of ligt het aan het spel?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Zorg eerst eens dat je de nieuwste drivers van alles hebt. En als je een moederbord met een VIA chipset hebt, ook zorgen dat je de 4in1 drivers hebt geïnstalleerd. Oh ja, en de laatste DirectX.

</standaardreply>

Maar het is inderdaad wel een redelijk zwaar spel... bij mij loopt het alleen best goed in 1024x768x32 (zie sig voor specs), alleen soms bij veel monsters of gedetailleerde bossen loopt het wel eens schokkerig.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Het is nogal zwaar spel, ontzettend veel effecten en details enzo, ik zit met Athlon 1,2 Ghz + Gf 2 MX ook rond de 14 ofzo.

There is no magic.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 20:35 schreef wacko het volgende:

</standaardreply>
jij was me voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo wat een zwaar spel, want ik de laatste drivers op mijn systeem + draait mijn GF2 Pro op 230 HMz.

Zijn er mensen die Dungeon Siege met een GF3 of GF4 draaien. Zo ja hoe snel?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik draai met een ti200@ti500 en nog niet meer dan 40 frames p/s, hiervoor met mijn gf2ultra precies hetzelfde niet boven de 40 framens per second.

specs:
kr7a-raid
512DDR@148=1702Mhz XP

Snel zat dus :)

Heb net ff fora's afgezocht en het schijnt gewoon aan de engine te liggen. Aangezien mensen met een gf4 ti4600 hetzelfde probleem hebben.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Tja het schijnt nogal een processor-intensief spel te zijn.
Het draait bij een vriend van me op een duel 450 board met tnt1 bijna even goed als bij mij.
Moest eerst de dxdiag refresh overriden (60hz) ivm mijn tft scherm maar in 1024 resolutie haalde ik met mijn geforce2 ti (underclocked omdat dat ding te heet wordt) en amd 1400 cpu @ 1300 (don't ask) toch een nette 40 fps - 90 fps, gemiddeld 60fps ongeveer denk ik.

Ik klaag niet hehe... Volgens mij is het gewoon de resolutie, en heb ik het geluk dat ik "maar" een 15" tft heb :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 20 april 2002 12:17 schreef GaRDy het volgende:
Tja het schijnt nogal een processor-intensief spel te zijn.
Het draait bij een vriend van me op een duel 450 board met tnt1 bijna even goed als bij mij.
Moest eerst de dxdiag refresh overriden (60hz) ivm mijn tft scherm maar in 1024 resolutie haalde ik met mijn geforce2 ti (underclocked omdat dat ding te heet wordt) en amd 1400 cpu @ 1300 (don't ask) toch een nette 40 fps - 90 fps, gemiddeld 60fps ongeveer denk ik.

Ik klaag niet hehe... Volgens mij is het gewoon de resolutie, en heb ik het geluk dat ik "maar" een 15" tft heb :P
Vaag hoor, ik draai het geheel onder XP, en heb af en toe gewoon onwijse framerate drops-->25 of lager. Aan mijn systeem ligt het sowieso speel giants, tribes2, en andere intensieve games met resoloutie van 1280x1024 en een framerate van 60+ ten alle tijde.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 12:48 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Vaag hoor, ik draai het geheel onder XP, en heb af en toe gewoon onwijse framerate drops-->25 of lager. Aan mijn systeem ligt het sowieso speel giants, tribes2, en andere intensieve games met resoloutie van 1280x1024 en een framerate van 60+ ten alle tijde.
Yep, same here. En als ik hem op z'n allerlaagst zet en alle opties uit dan nog heb ik maar 25-35 fps. Gelukkig is het spel goed speelbaar met alles aan en op hoge resolutie met maar 15 fps..
Bij first person shooters is dat natuurlijk mega laag, maar je kunt de twee eigenlijk niet vergelijken. Q3 enzo haal ik wel gewoon 100fps met alles aan..

Verwijderd

ik speel het op een T-bird 1400 met Geforce 2 mx-400 64mb en 256 mb sdram en op 800x600 schokt het vaak nog (chapter 3)
op 1024x760 was het nie meer te harden (8 fps ofzo)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 14:18
mwah ik heb het detail op zn hoogst (32 bit, shadows complex enzo) en ik zit hier met een tbird 1400 en ati radeon vivo en 256 megjes ram tussen de 20 en 40 fps, meestal 30, maar ik heb er niet echt last van.
Het ziet er trouwens super uit!

Verwijderd

Gewoon effe een vraagje tussendoor: hoe kan je de fps bepalen/ waar kan je dat aflezen?. Ik draai Dungeon Siege op een 1,7 ghz processor en geen vertragingen ofzo op schermresolutie 640x480x32.

• DarkShadow
mwah wat voor grafische kaart heb je bij je p1,7 gig? want 640 bij 480 is veels te laag voor zo'n proc!
en je kan het instellen in het options menu ergens.

Verwijderd

Tof spel trouwens! Ik heb een rage fury pro,
zo'n ingebouwde kaart weet je wel, maar op hoeveel fps zit ik nu dan? Ik speel hem niet op 1024 omdat ie dan wel gaat haperen als je snel wil draaien of keren.

• DarkShadow
owja rage fury is een kut kaart, koop liever een ander :)
maar dat met fps kan je echt gewoon ergens in het options menu instellen, iets van show fps ofzo
Dan zie je het links bovenaan staan

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 10:18

daaf258

For Aiur

Ik speel op de specs die hier onder dit berichtje staan. Ik haal meestal een framerate van gemiddeld 40. Maar vooral in de dorpjes dan wil de framerate nog wel eens onderuit gaan naar 15 ofzo. Maar heel erg hinderlijk vind ik dat niet.

- specs - audioscrobbler -

Verwijderd

Als ik op een resolutie van 640x480 speel kom ik dus ook niet boven de 25 fps en op een resolutie van 1024 heb ik een fps van 7,0...lol!

• DarkShadow
hmm :{

*denkt

koop een nieuwe videokaart!! :)
Een geforce 4 titanium 4200, zeer goede resultaten voor niet al te veel geld (199 $ --> adviesprijs)

Verwijderd

En wat mag dat dan wel niet kosten, meneer de poenschepper!? ;)

Verwijderd

Ik ben tevreden met deze kaart die ik nu heb, ik speel er niet zo vaak spellen op. maar toch bedankt!

Verwijderd

Tof spel trouwens! Ik heb een rage fury pro,
zo'n ingebouwde kaart weet je wel, maar op hoeveel fps zit ik nu dan? Ik speel hem niet op 1024 omdat ie dan wel gaat haperen als je snel wil draaien of keren.
"fps weergeven" aanzetten in het optie-menu.

Mijn pc'tje is ondertussen wat ouder (P3-550 + GForce 256 Pro + WinXP), maar het spel loopt op 640x480x32 met alles uit (object detail wel op z'n hoogst). Framerate zit gemiddeld tussen de 5 en 25. Het aan of uitzetten van EAX is niet erg merkbaar. Schaduw simpel of niet, eigenlijk ook niet echt. Ik merk trouwens ook dat soms een optie naar beneden niet voor een boost maar een penalty vormt (gpu geoptimized voor wat complexere dingen?).

Quake3 speel ik altijd op 800x600x16, maar daar heb ik gemiddeld 30-50 fps.

Echt veel fps krijg ik er niet uit...

Verwijderd

Svp hier verder gaan: [topic=453918/1/25]

Zoeken: 999 posts per pagina + ctrl f ;)
Anders even de vraag erbij zetten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.