-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Verwijderd
Dan zou ik graag weten welke software en hardware je heb gebruikt.
mr._Anderson says: thankyou
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Hey JsB ff een crosspost vraag maar kan je me ff meelen op mijn email adres (martijnp@hotmail.com)? senks GeckooOp zaterdag 20 april 2002 19:50 schreef JsB het volgende:
De Creative dxr3 is de Hollywood plus. Het is dezelfde kaart met een creative bios erin. Ik heb namelijk ook al heel lang een creative dxr3 maar draai er altijd al de hollywood drivers en software op.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik lees genoeg verhalen over mensen die een standalone bakkie hebben gemaakt, maar nooit iemand die een hollywood+ heeft gebruikt, is dit gewoon niet mogelijk ofzo?
Verwijderd
Lijkt me een leuke uitdaging om dat met linux te proberen.Op vrijdag 19 april 2002 20:21 schreef mr._Anderson het volgende:
Maar om de dvd af te draaien wil ik wel graag de Hollywood plus kaart gebruiken die ik nog heb liggen, dit omdat ik kan vette performance heb, mooi beeld, en geluid in een kaart! Nu heb ik al wat rond gekeken, maar ik kan alleen maar DivXOS vinden, hiermee kan ik volgens mij niet die hollywood+ ondersteunen. Ook wil ik graag de hollywood + remote gebruiken die ik al heb, deze sluit je via de seriele poort aan.
Weet iemand of dit mogelijk is met dat DivXOS, of weet iemand een alternatief?
Ik gebruik mijn DXR3 onder linux, werkt perfect. mplayer schijnt ondersteuning voor bepaalde TV-outs te hebben en heeft ook ondersteuning voor de DXR3, dus met mplayer zou het mogelijk moeten zijn om een volledige videobox te bouwen. mplayer heeft alleen een standaard kernel nodig.
Maar kun je dat mplayer dan misschien ook met de afstandbediening van de hollywood+ bedienen, of met een andere afstandsbediening. Ik ken het namelijk niet, zal wel iets van linux zijn (mediaPlayerOp maandag 22 april 2002 11:40 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Lijkt me een leuke uitdaging om dat met linux te proberen.
Ik gebruik mijn DXR3 onder linux, werkt perfect. mplayer schijnt ondersteuning voor bepaalde TV-outs te hebben en heeft ook ondersteuning voor de DXR3, dus met mplayer zou het mogelijk moeten zijn om een volledige videobox te bouwen. mplayer heeft alleen een standaard kernel nodig.
Fijn zou het zijn om iemand te hebben die dit al gedaan heeft, want ik wil dus wel graag mijn hollywood+ gebruiken, want dat geeft gewoon een perfect beeldje
Ik heb trouwens een programma waar je zelf dingen kan toekennen aan mijn afstandbediening, als je die dan zo instelt dat je alle functies van dat Mplayer kan bedienen, kan je misschien DVD/Divx/mp3 kijken en/of luisteren via de hollywood+, een aanzetten van de films moet dan wel dus via een videokaartje gebeuren. Maar dit is dus wel te realiseren.
Weet iemand toevallig hoe ik mijn ViperV550 pci met tv-out zo kan instellen dat hij altijd op tv-out begint?
en weet iemand hoe ik mijn viperV550 kan locken op de tv-out?
Verwijderd
De meeste afstandsbedieningen werken via een simpel infrarood protocol en worden ondersteund in linux (LIRC). Mplayer kun je via afstand besturen, as far as I know, dus dan moet je alleen een afstandsbediening even configureren...Op maandag 22 april 2002 12:28 schreef mr._Anderson het volgende:
Maar kun je dat mplayer dan misschien ook met de afstandbediening van de hollywood+ bedienen, of met een andere afstandsbediening.
Maak een optie om output te kiezen. Met mplayer kun je de DXR3 of de gewone framebuffer (videokaart) als output device gebruiken...Ik ken het namelijk niet, zal wel iets van linux zijn (mediaPlayer), in principe is het geen probleem om linux te installeren. Als mplayer dan uit zichzelf op kan starten, en dan uit zichzelf de tv-out van de hollywood+ activeert, is het gewoon vet. Met DVD's zou dit nog wel te doen zijn, maar als je divx wil kijken via de hollywood+ of mp3 wilt luisteren, denk ik dat je dus wel een extra gewone videokaart nodig zult hebben die op tv-out staat, dus volgens mij word dit allemaal nog best wel een probleem.
Volgens mij niet, tenminste, niet dat ik weet... Daarvoor moet je echt de mplayer mailinglijsten gaan bekijken...Fijn zou het zijn om iemand te hebben die dit al gedaan heeft, want ik wil dus wel graag mijn hollywood+ gebruiken, want dat geeft gewoon een perfect beeldje
Dat weet ik niet... Ik weet alleen dat de nvidia drivers de TV out ondersteunen, dus het moet geen probleem zijn de TV out werkend te krijgen...Weet iemand toevallig hoe ik mijn ViperV550 pci met tv-out zo kan instellen dat hij altijd op tv-out begint?
Een ding, ik noemde het als 'projectje' omdat het dus iets 'anders dan anders' is. Het is niet makkelijk, het zal veel handwerk worden en misschien zul je zelfs hier en daar kleine stukjes moeten programmeren. Het is dus echt een doe-projectje, niet een 'installeer wat software en be done' iets. Ik weet dat de hardware ondersteuning er is en dat mplayer dat allemaal kan. Ik weet niet of alle onderdelen exact op genoemde manier met elkaar kunnen praten, daar zou je dus zelf moeten knutselen. Als je dat leuk lijkt, doen! Heb je liever iets simpels, dan weet ik niet of dit zo'n goed idee is...
nou dan zal ik dit 'projectje' iig even uitstellen naar de vakantieOp dinsdag 23 april 2002 11:42 schreef beelzebubu het volgende:
Sorry, kom hier niet vaak genoeg..
[..]
De meeste afstandsbedieningen werken via een simpel infrarood protocol en worden ondersteund in linux (LIRC). Mplayer kun je via afstand besturen, as far as I know, dus dan moet je alleen een afstandsbediening even configureren...
[..]
Maak een optie om output te kiezen. Met mplayer kun je de DXR3 of de gewone framebuffer (videokaart) als output device gebruiken...
[..]
Volgens mij niet, tenminste, niet dat ik weet... Daarvoor moet je echt de mplayer mailinglijsten gaan bekijken...
[..]
Dat weet ik niet... Ik weet alleen dat de nvidia drivers de TV out ondersteunen, dus het moet geen probleem zijn de TV out werkend te krijgen...
Een ding, ik noemde het als 'projectje' omdat het dus iets 'anders dan anders' is. Het is niet makkelijk, het zal veel handwerk worden en misschien zul je zelfs hier en daar kleine stukjes moeten programmeren. Het is dus echt een doe-projectje, niet een 'installeer wat software en be done' iets. Ik weet dat de hardware ondersteuning er is en dat mplayer dat allemaal kan. Ik weet niet of alle onderdelen exact op genoemde manier met elkaar kunnen praten, daar zou je dus zelf moeten knutselen. Als je dat leuk lijkt, doen! Heb je liever iets simpels, dan weet ik niet of dit zo'n goed idee is....
bedankt voor de uitleg iig