Toon posts:

AMD K6-2 550 start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb (had) een AMD k6-2 550mhz (ss7) draaien op een DFI k6xv3+/66 (revBB+) plank.
de een op andere dag (zonder overklokken enzo) werd hij niet meer wakker.
als ik de powerswitch indruk gaat ie direct weer uit.
is dit een reden om een nieuwe mobo te kopen of heeft de CPU het begeven.
er is nu weinig te maken als ie niet aangaat..
tips voor reparatie of welke apparatuur ik moet aanschaffen zijn welkom

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat je als eerste kan proberen is er een andere voeding aan hangen.

Whatever.

Verwijderd

Hij geeft niet een bepaald aantal piepjes of zoiets? En anders proberen zo kaal mogelijk te draaien, dus de meeste kaarten eruit halen, en als ie het dan doet een voor een terugstoppen, totdat je de fout vindt....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je toevallig een of andere oude Pentium liggen?

Ik heb dezelfde mobo gehad (één van de allerbeste So7 planken ooit IMHO) en er een keertje een P100 op getest. Als zoiets het doet (wel de jumpers goed zetten!) dan is de mobo iig OK.

Als je geen reserve So5/7 CPU hebt kun je proberen de FSB tijdelijk naar 66MHz te schakelen en de multiplier omlaag te gooien. Als dat goed gaat is de mobo hoogstwaarschijnlijk OK en is de CPU wankel.

Maar ik zou in de eerste instantie voor de zekerheid alle kabels, PCI kaarten etc. eruit trekken zodat je alleen mobo, CPU, VGA en 1 DIMM overhoudt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 20:28 schreef jv777 het volgende:
Hij geeft niet een bepaald aantal piepjes of zoiets? En anders proberen zo kaal mogelijk te draaien, dus de meeste kaarten eruit halen, en als ie het dan doet een voor een terugstoppen, totdat je de fout vindt....
dat is het probleem zeker niet..
dat heb ik bijdeweg al gedaan.
maar hij geeft idd ook helemaal geen piepjes.
ik geloof dat de lampjes n keer knipperde en daarna is tie weer dood.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens ook geen P1 liggen, en ook weinig zin om voeding uit me andere kast te slopen!
maar als het niet anders kan..
is het wel de moeite waard, of moet ik een nieuwe mobo kopen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eigenwijs! |:(

Hang er nou eens een andere voeding aan.

Whatever.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 12:08 schreef meendering het volgende:
Eigenwijs! |:(

Hang er nou eens een andere voeding aan.
pzies!
het is of je voeding OF je mobo..
als je cpu dood was begon het ding als een gek te piepen, hetzelfde met je ram..

dus ff proberen zonder IDE en alle overige kaarten erin..
dus alleen VGA RAM en CPU te booten met andere voeding..
gebeurt er dan nog niks, dan kan jeje mobo een een spijkertje hangen aan de muur ;)

Verwijderd

Ik wil je proc wel graag overkopen :) Als ie het nog doet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 12:18 schreef _Brake_ het volgende:
Ik wil je proc wel graag overkopen :) Als ie het nog doet...
tnx but no thanks
ik ga vanmiddag wel weer me kast, die ik net helemaal af heb en afgesealt(?) en weggezet, uit elkaar mollen..
de voeding eruit en testen maar.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 20 april 2002 12:22 schreef tomaz het volgende:

[..]

tnx but no thanks
ik ga vanmiddag wel weer me kast, die ik net helemaal af heb en afgesealt(?) en weggezet, uit elkaar mollen..
Veel suc6!

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook eens bij een vriend van me gezien, maar daar bleek het een heel stom onderdeeltje te zijn wat het niet meer deed: de power switch |:(

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 12:22 schreef tomaz het volgende:

[..]

tnx but no thanks
Als je de 2 kasten naast elkaar zet hoeft de voeding niet eens uit de andere, gewoon loskoppelen van z'n eigen mobo en in de DFI stoppen.

Trouwens, als niets mocht baten kun je hier nog voor €20 vervanging regelen van mobo. Maar zorg er iig eerst voor dat je zeker bent dat het de mobo is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 13:05 schreef dion_b het volgende:
Trouwens, als niets mocht baten kun je hier nog voor €20 vervanging regelen van mobo. Maar zorg er iig eerst voor dat je zeker bent dat het de mobo is.
daar had ik al op gereageerd :9
€20 is nie veel.
ik ga nu ff proberen, want ik heb net gehoord dat ik naar die PC beurs in rijswijk (darling market) ga.
als ik weet wat er mis is, kan ik het daar cheapi kopen *D

gelijk maar ff een andere vraag:
is het verstandig om NU nieuw DDR te kopen?
ik heb al 256 PC-2100; maar een extra 256 lijkt me wel bonus.
gaan de prijzen sterk dalen/stijgen in de loop van de tijd?
wordt het product binnenkort schaars, waardoor de prijs stijgt? wel of niet kopen?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 13:32 schreef tomaz het volgende:

[..]

daar had ik al op gereageerd :9
€20 is nie veel.
ik ga nu ff proberen, want ik heb net gehoord dat ik naar die PC beurs in rijswijk (darling market) ga.
als ik weet wat er mis is, kan ik het daar cheapi kopen *D
Overschat niet wat je op beurzen kan vinden. Goedkoper dan die €20 zal je daar echt niet tegenkomen voor iets vergelijkbaars (ja, of een 'geen garantie' plank bij een of andere dubieuze tent), zelfde geldt voor CPUs.
gelijk maar ff een andere vraag:
is het verstandig om NU nieuw DDR te kopen?
ik heb al 256 PC-2100; maar een extra 256 lijkt me wel bonus.
gaan de prijzen sterk dalen/stijgen in de loop van de tijd?
wordt het product binnenkort schaars, waardoor de prijs stijgt? wel of niet kopen?
Hoezo off-optic :? :+

Maar goed, daar is geen antwoord op te geven. Ik heb in feb. 1996 DFL 560,- uitgegeven aan 2x4MB EDO SIMMs. Tegen april had ik het voor DFL 280,- oftewel de helft kunnen kopen :(
Vorig jaar daarentegen haalde ik een keer voor DFL 50,- 256MB PC-133 6.5ns en voor DFL 115,- 256MB PC-2100 (Hyundai BOB). De prijzen hangen momenteel vrij exact rond dezelfde bedragen in €, oftweel 2.2x duurder :z

Kortom, je kunt het nooit weten. Als morgen een aardbeving in Taiwan de RAM bakkers platlegt zullen de prijzen stijgen, als morgen men en masse op RDRAM overgaat zullen de DDR prijzen kelderen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 12:16 schreef _DaWamZ_ het volgende:
dus ff proberen zonder IDE en alle overige kaarten erin..
dus alleen VGA RAM en CPU te booten met andere voeding..
gebeurt er dan nog niks, dan kan jeje mobo een een spijkertje hangen aan de muur ;)
ok, hij ligt hier nu open..
CPU op de mobo RAM erin en de VGA kaart aan het beeldscherm
voeding(oud) in het stopkontact. pc aan.
en.. de CPUkoeler gaat draaien, maar aan piepen of beeldschermen (?) komt ie niet toe.
wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
Op mn VGA kaart zit ook een fan, die komt ook niet aan draaien toe..
dus het probleem ligt daarvoor. of aan de videokaart.

[denk hardop]
nee, ik heb ook een aantal oue videokaarten geprobeerd.
dat werkte ook niet. het kan natuurlijk ook de AGP slot zijn. shit! ik heb geen PCI videokaart. bestaan die eigenlijk wel? als die AGP stuk is kan ik beten een nieuwe mobo kopen
[/denk hardop]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 14:05 schreef tomaz het volgende:
Op mn VGA kaart zit ook een fan, die komt ook niet aan draaien toe..
dus het probleem ligt daarvoor. of aan de videokaart.
VGA probleem :?

Kan, maar ik denk veel eerder aan mobo. Dat die fan niet draait ligt er hoogstwaarschijnlijk aan dat er geen stroom op de PCI bus zit (AGP hangt ook min of meer aan de PCI)
[denk hardop]
nee, ik heb ook een aantal oue videokaarten geprobeerd.
dat werkte ook niet. het kan natuurlijk ook de AGP slot zijn. shit! ik heb geen PCI videokaart. bestaan die eigenlijk wel? als die AGP stuk is kan ik beten een nieuwe mobo kopen
[/denk hardop]
Bestaan er PCI VGA kaarten :? :+ :X :+

Zo niet zou ik nu weinig zien :z

Maar goed, waarom zou je een goede mobo wegdoen als je AGP kaart brak zou zijn :?

Doet er niet toe, je hebt meerdere AGP kaarten geprobeerd...

Ik verdenk ondertussen voor 90% de mobo, maar een dode CPU is nog steeds niet uit te sluiten- kun je nergens ff een P100 ofzo lenen :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Mn CPU eruit gehaalt en niets te zien.. maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen.

ik kan natuurlijk op die beurs een P1 100 meebrengen :9

Verwijderd

Topicstarter
oja, en het idee van de dode voeding is nu uitgesloten??
omdat de CPUfan draait?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 14:32 schreef tomaz het volgende:
omdat de CPUfan draait?
Nee, nog niet automatisch. Ik dacht dat je het al met die andere getest had (dan was het namelijk wel uitgesloten).
Mn CPU eruit gehaalt en niets te zien.. maar dat hoeft natuurlijk niets te betekenen.
Nope, maar het sluit indirect iets uit- ik heb mobo's meegemaakt die af en toe zo reageren als de jouwe (een QDI Legend was het..) maar het perfect weer doen als de CPU eruit getrokken wordt en er weer ingedaan wordt. Erg vreemd. Maar de DFI K6XV3+/66 heb ik zelf gehad en er nog nooit zoiets op gezien.
ik kan natuurlijk op die beurs een P1 100 meebrengen
Als je er eentje kunt vinden. Ik ben ook een keer naar de Rijswijk beurs geweest en hij viel me behoorlijk tegen, vooral qua vage oude troep. Wat dat betreft is de PC Dump volgend weekend in de RAI stukken interessanter. Maar kijk ff bij V&A- er is iemand die al weken van z'n P1's probeert af te komen.

Meerdere zelfs momenteel:

div pentium 1 processoren socket 7
Pentium 1 processoren
Diverse Intels

Vooral die laatste heeft een P100 voor €5

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 14:41 schreef dion_b het volgende:
Nee, nog niet automatisch. Ik dacht dat je het al met die andere getest had (dan was het namelijk wel uitgesloten).
[..]
ik zal dat gelijk ff doen :)

Verwijderd

Topicstarter
what about:
..haal de CPU eruit en hoor watvoor piepjes je mobo maakt..

las dat in een ander topic. ID?
of doe DFItjes dat niet??

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 14:54 schreef tomaz het volgende:
what about:
..haal de CPU eruit en hoor watvoor piepjes je mobo maakt..

las dat in een ander topic. ID?
of doe DFItjes dat niet??
Mijn ervaring is dat zonder CPU ook geen piepjes te verwachten zijn. Maar het kan zeker geen kwaad om dat uit te proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:08 schreef dion_b het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat zonder CPU ook geen piepjes te verwachten zijn. Maar het kan zeker geen kwaad om dat uit te proberen.
dat verschilt welk mobo je hebt.. die van mij begint als een tiet te piepen als ik er een kapotte cpu in duw..

en wat betreft die voeding.. probeer die eens in een andere pc en kijk of die pc opstart zoja heb je dat ook weer uitgesloten...

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 20 april 2002 14:32 schreef tomaz het volgende:
omdat de CPUfan draait?
Nee. Mijn laatste voeding die overleed, gaf nog genoeg power om fans te laten draaien en zelfs om de HDD af en toe op te laten spinnen, maar aan booten kwam m'n PII-233 niet meer toe. Met nieuwe voeding draait íe weer als een zonnetje.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 21:07 schreef superwhimpy het volgende:
laatste voeding die overleed, gaf nog genoeg power om fans te laten draaien en zelfs om de HDD af en toe op te laten spinnen, maar aan booten kwam m'n PII-233 niet meer toe. Met nieuwe voeding draait íe weer als een zonnetje.
het is gelukt m weer te booten.
ik heb de CPUcooler aan een andere power gehangen..(zoon klein omvormertje)
eerst werkte dat ook niet.
maar nu doet ie het.
wat blijkt:
als ik de power erop zet, en de knop indruk.
gaat de mobo aan :o
dan gaat ie waarschijnlijk naar de videokaart.
want toen ik met de monitoraansluiting klootte, ging het beeld aan, en begon ie te booten.
hij wacht dus eerst of ie beeld krijgt :?
ik kan nu dus bijna zeker zeggen dat het de voeding is die mol is; omdat die alle apparaten gewoon niet trekt.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 21:39 schreef tomaz het volgende:

[..]

het is gelukt m weer te booten.
ik heb de CPUcooler aan een andere power gehangen..(zoon klein omvormertje)
eerst werkte dat ook niet.
maar nu doet ie het.
wat blijkt:
als ik de power erop zet, en de knop indruk.
gaat de mobo aan :o
dan gaat ie waarschijnlijk naar de videokaart.
want toen ik met de monitoraansluiting klootte, ging het beeld aan, en begon ie te booten.
hij wacht dus eerst of ie beeld krijgt :?
ik kan nu dus bijna zeker zeggen dat het de voeding is die mol is; omdat die alle apparaten gewoon niet trekt.
Toch raar, want zoveel trekt een K6-2 + VGA ook weer niet normaal gezien, maar goed, het lijkt wel op PSU.

Die DFI trok zowel AT als ATX PSU. Wat dan ook je nu hebt, ik zou een ATX aanraden (beter nog, een GOEDE ATX 300W+) en evt die in je #1 systeem zetten en die uit de #1 hierin. Heb je alsnog morgen wat op die beurs te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 21:46 schreef dion_b het volgende:
Die DFI trok zowel AT als ATX PSU. Wat dan ook je nu hebt, ik zou een ATX aanraden (beter nog, een GOEDE ATX 300W+) en evt die in je #1 systeem zetten en die uit de #1 hierin. Heb je alsnog morgen wat op die beurs te doen.
ik heb idd een ATX230 dat is wel weinig
in me #1 zit een ATX350 *D
hoe duur zijn die dingen eigenlijk..

Verwijderd

Topicstarter
bij pc-tronix verschillen de voedingen van 20 tot 200 uuros
veel voordelen van een enermax voeding

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik deacht dat socket 7 pentiums pas vanaf 133 waren, ik ken iemand met een p120 die een p166 van em kocht, en hij paste niet want dat was s5. (heb em wel weer teruggenomen hoor)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 22:55 schreef thettes het volgende:
ik deacht dat socket 7 pentiums pas vanaf 133 waren, ik ken iemand met een p120 die een p166 van em kocht, en hij paste niet want dat was s5. (heb em wel weer teruggenomen hoor)
Zijn verschillende soorten. Socket 7 is al vanaf 75 MHz, maar tot 133 ofzo waren ze er ook in Socket 5. Socket 7 is wel backwards compatible... Ik had zelf een P75 S7...

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook goedkopen PSUs halen bij de PCDiscount.. of zijn die prijsverschillen niet veel.
dan hoef ik er nl niet heen, scheelt weer reistijd en €ntree..
en dan ga ik gelijk weer gelden uit geven.. *D

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 21 april 2002 00:30 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Zijn verschillende soorten. Socket 7 is al vanaf 75 MHz, maar tot 133 ofzo waren ze er ook in Socket 5. Socket 7 is wel backwards compatible... Ik had zelf een P75 S7...
:Z

So7 was volledig backwards compatible met So5- So5 is als een beperkte subset van So7 te beschouwen.

Wat heeft So7 wat So5 niet heeft:
- Pin 321 als 2e multiplier pin
- Mogelijkheid tot split voltage (moet mobo nog wel ondersteunen)

So5 CPUs kunnen dus altijd op een So7 (mits je de voltage op single instelt), andersom niet perfect- So7 CPUs v.a. P150 gebruikten een 2.5x multiplier dat via pin 321 liep. Door afwezigheid van die pin zou zo'n CPU niet boven de 120MHz (133MHz voor 66MHz FSB) lopen.

So5 CPUs op So7 OCen gaat ook niet altijd- So5 CPUs hebben geen pin 321, dus zullen nooit een multiplier boven de 2 herkennen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1