Stille hub/switch

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil voor mijn netwerk een 5 of 8-poorts 100 mbs hub of switch kopen. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong), hebben deze vrijwel altijd een of andere ventilator. Weet iemand of er ook stille hubs of switches zijn, en zoja, welk merk/type dan goed is?

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Er staat hier een NetGear FS108 switch, metalen behuizing, zonder fan....oftewel, lekker stil... :)

My software never has bugs, it just develops random features...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
SITECOM..

Maar als je op GoT ff zoekt, had je dat ook zelf kunnen vinden.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:26
ik heb een 8 poorts mini switch, die maakt geen enkel geluid.
zit volgens mij niet eens een fan in.

Verwijderd

In bijna alle kleine switchen en hubs zit geen fan en maken dus geen geluid... pas bij de grote jongens (24+, enz enz) komen er fans in.

Verwijderd

Van die fannetjes zitten alleen in de grote swithes en dat zijn die van Cisco of van dat soort merken. Maar in de kleine hubs/switches zitten die dus niet.
En de switches van SVEC zijn ook erg goed en ze hebben een lekker prijsje.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ik heb hier een 5 poorts fast ethernet hub staan met fan, dus dat over de grote jongens is niet helemaal waar.

Echter, bij bijv gistron.com hebben ze mooie switches 5/8 poorts zonder fan (en zo ook bij meerdere zaken).

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 20:28 schreef LAN het volgende:
Ik heb hier een 5 poorts fast ethernet hub staan met fan, dus dat over de grote jongens is niet helemaal waar.
Welk merk en type is het ? en waarom heb je die gekocht ? oud model of zo ? en had ik al gevraagd welk type het is ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Switch Mini 8 port RJ45 10/100 59,90

www.gistron.nl

geen fan :)

volgensmij hebben alle "simpele" switches geen fan hoor...

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Op vrijdag 19 april 2002 20:31 schreef mgfun het volgende:

[..]

Welk merk en type is het ? en waarom heb je die gekocht ? oud model of zo ? en had ik al gevraagd welk type het is ?
Type? geen idee.
Gekocht? gekregen.
Ouder model? mwja, is wel wat ouder (ok, verklaart een hoop).
Werkt ie nog? nou, euh, hijs met pensioen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op vrijdag 19 april 2002 20:18 schreef SWfreak het volgende:
Ik wil voor mijn netwerk een 5 of 8-poorts 100 mbs hub of switch kopen. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong), hebben deze vrijwel altijd een of andere ventilator. Weet iemand of er ook stille hubs of switches zijn, en zoja, welk merk/type dan goed is?
edimax 8 poorts (ook 5 poort trouwens), die hebben geen ventilatoren,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Veel hubs/switches hebben een fan hoor :+, ik heb een 5port en 8port met fan.

Verwijderd

Safeway ook niet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op vrijdag 19 april 2002 21:04 schreef VipTweak het volgende:
Veel hubs/switches hebben een fan hoor :+, ik heb een 5port en 8port met fan.
hangt allemaal van het model af, dat moet ik toegeven.

loop gewoon naar de eerste de beste computerzaak en neem een kijkje in de collectie aldaar

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik heb een Edimax fast 5 poorts hub, perfect en helemaal nit duur, gekocht in een kit, met 2 netwerk kaarten, kabels en een mini orginizer er gratis bij (lcd had geen backlight maar op 230 gaf ie toch een mooi licht :-) ) maar mijn hub heeft ook geen fan hoor, tegenwoordig is dat helemaal niet meer nodig, alleen oude of grote modellen hebben dat, ik heb mijne open gehad en het is alleen maar een klein plakje mat 1 chipje en 6 utp aansluitingen (5 poorten en 1 uplink) en een dun plastic kapje erom (ohwjah zitten ook ledjes op het bordje en een aansluiting voor 9v adapter (ook bijgeleverd) Edimax is goed en goedkoop, vooral de netwerk kits zijn leuk voor beginners

Verwijderd

Hmmm Ja als ik op kantoor het nethok binnen val is het gezoem van fan's neit te overhoren (soms wel lekker hoor..monotone zoem.. :z ..) En in tegenstelling tot het hok vol cisco's en een enkele Nortel heb ik thuis een simpelen 8 poort switch van ..(kuch) edimax staan (voor dat geld....) en die heeft ook geen ventilator(nodig), voor zo'n 7 tienen ben je klaar enne...bijna helemaal P&P :P ...

Verwijderd

zie mijn eigen topic:

[topic=466106/1/25]

heb dus uiteindelijk voor de SVEC gekozen... deze heb ik gekocht bij http://www.fhgcomputers.nl
niks dan lof voor deze jongens... houden je prima op de hoogte.. ik bestelde de switch zondagavond, en had deze onder rembours dinsdag middag al in huis... Ze zijn ook nog eens de goedkoopste dacht ik... was in totaal 73 euro kwijt, incl rembourskosten voor mijn superstille, perfect werkende 8 poorts svec switchje..

Aanrader dus!!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

DLink DES 1008-D hier, 8 poorts switch, no fan included... Staat dag en nacht aan :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Mijn 3com officeconnect 10/100 switch heeft ook geen fan. Als oorzaak wordt op de 3com site vermeld dat er gebruik gemaakt wordt van een externe voedingsadapter en dat dat de noodzaak voor een fan in de switch wegneemt. :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 10:36
ik heb een Linkpro 8 poorts 10/100 FD switch .. zonder fan.. super ding :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1