Toon posts:

Computer reset zomaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als m'n pc even aan staat reset die zomaar. Het probleem is een paar maanden weg geweest maar nu begint het weer. Als die een keer gereset is, dan met het opnieuw opstarten reset de pc steeds bij het laden van win xp.
Aan de achterkant van mijn pc waar de voeding zit zijn 2 schroefjes dol gedraaid. Die krijg ik dus niet meer vast. Zou dit het probleem kunnen zijn van het zomaar resetten??
Als ik m'n pc openmaak en even aan de voeding rommel, doet de pc het weer een tijdje normaal.
Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen??

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Nieuwe voeding kopen?

Edit: Of even in je bios kijken of je de functie reset on power loss wel op disabled hebt staan.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
andere voeding kopen????

Verwijderd

nieuwe voeding kopen :)

edit:
LOL @ replies ^^

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
te warm??? ... In de wintermaanden was het iets kouder ... dus dan had je het probleem niet ... nu is het terug als het een beetje warmer wordt ??

Verwijderd

Probeer eerst maar eens dit uit te zetten in Windows XP, misschien krijg je dan een BSOD te zien maar je weet dan wel waar het aan kan liggen.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit is vrijwel zeker een kapotte voeding koop een nieuwe en je zal zien dat je probleem opgelost is.

Verwijderd

kan je niet ergens ff een PSU lenen ofzo..
kan je het zo testen, als het het probleem niet is heb je ook niet voor niks een PSU gekocht..

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Spontane reboots bij starten is 90% van de tijd een geheugenfout, geen voedings-fout.

Specs? Zie ondertitel...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik verdenk ook de PSU, niet het geheugen.
Btw heb je een MSI bord? Sommigen schijnen dit probleem ook te kennen.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 12:28 schreef DaDaJoker het volgende:
Spontane reboots bij starten is 90% van de tijd een geheugenfout, geen voedings-fout.
Idd

Als je onregelmatige spontane reboot's hebt dat is een voeding prob.

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:01
Hmm... Heb ik ook met windows 2000... Onder winME of linux heb ik echter totaal geen problemen...

Het is zelfs wel eens zo erg geweest dat mn compu zich 7 keer opnieuw deed opstarten voordat ik me kon inloggen... :(

Verwijderd

Test anders even je geheugen op fouten, dat kan o.a met Memtest86

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels "XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?" uitgezet en heb nu geen problemen meer!
Maar voor hetzelfde geldt begint het over een paar dagen weer. Het is zelfs een keer 2 maanden geen last van gehad.
Heb trouwens een epox 8363A- 686B moederboard en een 1,34 GHZ athlon processor
In ieder geval bedankt voor de oplossingen .

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 21 april 2002 00:42 schreef jackooo het volgende:
Heb inmiddels "XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?" uitgezet en heb nu geen problemen meer!
Maar voor hetzelfde geldt begint het over een paar dagen weer. Het is zelfs een keer 2 maanden geen last van gehad.
Heb trouwens een epox 8363A- 686B moederboard en een 1,34 GHZ athlon processor
In ieder geval bedankt voor de oplossingen .
Van dat vinkje word je pc niet stabiel hoor, hij gaat alleen niet rebooten bij een bsod maar laat een blue screen zien }:O .

Rommel eens aan de psu als je pc aanstaat ? doet ie dan ook gek ?

Ennehh, haal 1 reepje mem eruit, test dat en daarna doe je er een ander in en de eerste eruit. Kijken offie dan ook vastloopt :)
Pagina: 1