code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| tdb((null)): tdb_open_ex: could not open file /usr/local/samba/var/locks/brlock.tdb: No such file or directory Failed to open byte range locking database tdb((null)): tdb_open_ex: could not open file usr/local/samba/var/locks/locking.tdb: No such file or directory ERROR: Failed to initialise locking database Can't initialise locking module - exiting |
Hey, vorige week was m'n hele bak gecrashed toen ik wat kopieerde (wazige crash, ik hoop dat het niet nog een keer happent). Nu heb ik alles weer geinstalleerd, maar samba doet het niet!
Ik heb wat gezocht, en deze error: [topic=371558/1/25] lijkt op de mijne, als ik handmatig de ontbrekende bestanden (zie mijn error) maak.
Ik heb dezelfde config als voor m'n server crashde, alleen nu heb ik samba niet geinstalleerd tijdens de Slack install (vorige keer had ik 'm dubbel, omdat Slack 'm ergens anders neer had gezet).
Testparm heeft m'n config goedgekeurd. De bovenstaande error krijg ik als ik smbstatus doe. Smbd en nmbd draaien wel maar doen niks (zal wel met die error te maken hebben).
Heeft iemand een idee waar het aan ligt?