Ok, ik heb een voodoo banshee (AGP) videokaart in mijn server, er wordt dus geen 3d zooi gebruikt (alleen linux terminal). nu zit er op die kaart een fan, die mij te veel herrie maakt, kan ik deze er ongestraft afhalen? of moet er per see een koelblokje op ofzo?
die fan zit er niet voor niets op
ik zou hem laten zitten
ik zou hem laten zitten
Het is wel slim om er dan een koelblok op te zetten voor de zekerheid, maar als de kaart toch niet veel hoeft te doen, wordt de chipset ook niet heel erg warm...Op vrijdag 19 april 2002 19:49 schreef decrypt het volgende:
Ok, ik heb een voodoo banshee (AGP) videokaart in mijn server, er wordt dus geen 3d zooi gebruikt (alleen linux terminal). nu zit er op die kaart een fan, die mij te veel herrie maakt, kan ik deze er ongestraft afhalen? of moet er per see een koelblokje op ofzo?
als ie toch nie veel belast wordt, kun je misschien een flinke HS eropzetten.
Ja kan het proberen, als je wat airflow in je kast hebt met een koelribje.
Als 't niet voor zwaar 3D werk gebruikt wordt zeker.
Als 't niet voor zwaar 3D werk gebruikt wordt zeker.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
banshee met een fan? 
ik heb er een zonder fan in mijn server, draait al bijna een jaar constant zonder problemen
ik heb er een zonder fan in mijn server, draait al bijna een jaar constant zonder problemen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
een keer eraf halen, stofzuiger op de hoogste stand erop. En daarna even opnieuw smeren met vaseline of smeerolie of zoiets!
Gewoon een grote sink erop en voelen offie niet warm word enzoOp vrijdag 19 april 2002 19:49 schreef decrypt het volgende:
Verwijderd
Jupz mijn voodoo banshee draait ook gewoon zonder fan, en met heatsink (standaard) dus het moet kunnen.
ik heb de fan er nu afgehaald, en het kleine heatsinkje wat er onder zat op laten zitten, en hier nog een dik blok op gezet (welliswaar maar 4 kleine aansluitpuntjes met de orginele HS) zou dit genoeg zijn? (i hope so...)
nu eens even kijken hoe ik dat ding onder linux terminal kan stressen...(ideeen?)
mjah, normaal is het enige wat er op het scherm staat een half scherm vol witte tekst op een zwarte achtergrond.
nu eens even kijken hoe ik dat ding onder linux terminal kan stressen...(ideeen?)
mjah, normaal is het enige wat er op het scherm staat een half scherm vol witte tekst op een zwarte achtergrond.
Verwijderd
Gewoon dat standaard koelblokje eraf halen en er een groter koelblok opzetten.. Kan makkelijk.
Bij mij ging de fan zo van de banshee af zonder probs
Volgens mij zijn er zat mensen die zo'n kaartje willen ruilen voor een kaart die ook prima 2D kan weergeven zonder fan 
Een simpel 4 of 8 MB kaartje of zoiets
. Ik weet niet welke resolutie je draait, misschien kun je met een 1 MB kaart al af, die kun je haast voor niks krijgen, en dan zou je zelfs die banshee voor nog een paar euro's kunnen verkopen
Een simpel 4 of 8 MB kaartje of zoiets
Verstuurd vanaf mijn Computer®
dit:

ging niet goed, maar dit:

wel, das een standaard coolermaster fannetje van een ouwe processor...zou evt ook op het standaard heatsink kunnen, maar deze cooler is stil en zou zo (met dit grote blok) misschien wel op 5v moeten kunnen draaien...8-)
tis nu allemaal lekker stil, en koud zat, dedankt voor jullie tips enzo

wel, das een standaard coolermaster fannetje van een ouwe processor...zou evt ook op het standaard heatsink kunnen, maar deze cooler is stil en zou zo (met dit grote blok) misschien wel op 5v moeten kunnen draaien...8-)
Verwijderd
Hehe mooi vast gemaakt

Kan je niet gewoon beter koelpasta + seconde lijm in de hoeken doen?
Valt er echt niet af. Bij mij dan iig. Bison roeleert
Kan je niet gewoon beter koelpasta + seconde lijm in de hoeken doen?
Valt er echt niet af. Bij mij dan iig. Bison roeleert
Allemaal om een te snelle videokaart stil 2D weer te laten gevenOp vrijdag 19 april 2002 21:41 schreef decrypt het volgende:
dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil wel een videokaartje ruilen hoor
edit:
Sloten, niet kaarten
. Ik typ niet geweldig vandaag.
Sloten, niet kaarten
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Even dit: Een server stel je meestal via telnet o.i.d. in toch? Dus wat doet die VGA-kaart daarin dan?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
hey broer, die heatsink heb je van men kamer af gejat!!!
(maakt niet uithoor...)
idd wel strak gedaan, volgende keer proberen recht te zagen???
(maakt niet uithoor...)
idd wel strak gedaan, volgende keer proberen recht te zagen???
Lame heatsink...Op vrijdag 19 april 2002 21:41 schreef decrypt het volgende:
dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Pagina: 1