• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 15:35
Beste Napa 380 gebruikers,

Waarom geeft mijn napaatje een geiverteerd signaal op een van de aux uitgangen??? (Ofwel links of rechts is geinverteerd) Dit heeft als nadeel dat het geluid "raar" uit je boxen komt (weinig bas, buiten bij mono muziek heb je stille plaatsen (knopen en buiken oid)). Nu moet ik dus een ompoolcirquitje maken, da's niet fijn (extra voeding, ruis, connectoren en ruimte...). Of heb ik weer een vaag dingetje en jullie niet?

Ps. graag niet reageren als je:

a) Geen Napa 380 hebt
b) Niet weet wat ik bedoel (en het eigenlijk ook niet wil weten...)

Dank u voor uw tijd. Benadski.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 19 april 2002 19:09 schreef Benadski het volgende:
Beste Napa 380 gebruikers,

Waarom geeft mijn napaatje een geiverteerd signaal op een van de aux uitgangen??? (Ofwel links of rechts is geinverteerd) Dit heeft als nadeel dat het geluid "raar" uit je boxen komt (weinig bas, buiten bij mono muziek heb je stille plaatsen (knopen en buiken oid)). Nu moet ik dus een ompoolcirquitje maken, da's niet fijn (extra voeding, ruis, connectoren en ruimte...). Of heb ik weer een vaag dingetje en jullie niet?

Ps. graag niet reageren als je:

a) Geen Napa 380 hebt
b) Niet weet wat ik bedoel (en het eigenlijk ook niet wil weten...)

Dank u voor uw tijd. Benadski.
Ik weet wat je bedoeld, ik heb de napa speler niet maar ik ken het fenomeen.

heb je de draden naar je speakers/hoofdtelefoon/dopjes niet omgekeerd ?

Staat er zo'n vage stereo effect dsp filter aan ? die doen dat soort dingen ook wel eens voor 'ruimte' effect.

• Benadski
Nee, niets is verkeerd aangesloten, en geen filters aan... Ik vind het raar! :(

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb niet zoveel verstand van die audiotermen. Maar ik vindt het geluid uit de line out wel een beetje dof klinken. maar de bas is wel goed bij mij.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft dat ding niet toevallig zo'n stereo expander of surround effect oid? Dat is meestal gewoon een doodsimpele faseverdraaier waardoor je bass idd grotendeels verdwijnt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Nee de napa heeft geen effecten oid. Alleen een simpel equalizertje maar die draaid de kannalen niet om.

Breng je napa terug, het is een fabrieksfout...

[edit]
Willen degene met napa vragen/problemen die aub in mijn topicje plaatsen ? Je zult dan sneller een antwoord krijgen op je vraga en er zullen meer reacties op komen, bovendien is het dan ook zo wat overzichtelijker. Bedankt !

Verwijderd

buiten bij mono muziek heb je stille plaatsen (knopen en buiken oid)).
Dat is toch gewoon de natuur, en daar kun je toch niets aan doen?

• Benadski
Wat ik bedoel is dat je dan in het midden geen muziek meer hebt (als je je oren op exact dezelfde plek houdt (succes! :))).

Ik had niks moeten zeggen over die knopen die van me buik afspringen, die liggen toch (altijd + meestal) anders bij verschillende frequenties, het heeft iets met golflentes te maken in de lucht, 1/2 lambda verschil = stil oid??? En zo monotoon is de muziek die ik luister niet, toch?

Maarre, het gaat dus om Bas, bekend bij eenieder. Bas is bijna weg en ik wil m terug, zeker in het midden. Ik heb hetzelfde trouwens bij een andere Napa 380 ondervonden (en kabels heb ik niet omgewisseld, kan niet door gedeelde massaaansluiting). Dusse, iemand een mooi schemaatje voor me?
Willen degene met napa vragen/problemen die aub in mijn topicje plaatsen ? Je zult dan sneller een antwoord krijgen op je vraga en er zullen meer reacties op komen, bovendien is het dan ook zo wat overzichtelijker. Bedankt !
Liever niet, ik vind het onoverzichtelijk, iedereen vraagt doorelkaar enzo. Sorry...

Verwijderd

...als je je oren op exact dezelfde plek houdt
Ik heb mijn oren altijd op dezelfde plek, gewoon aan de zijkant van mijn hoofd. :P

• Benadski
Twee oren op de plaats van 1 oor, 'n soort oorfusie bedoel ik dus. (Wat allemaal niet kan tegenwoordig...)
Pagina: 1