Vage problemen met Edimax router!!

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Heb sinds deze week een Edimax router bij Mycom gehaald, nou het internet was binnen 2 minuten gefixt. Alleen het gaat niet helemaal gesmeerd. Ten 1ste als ik opstart crasht Win2K en dat is al meerdere malen gebeurd sinds ik die router heb, hij wil gewoon nie booten, bij knalt eruit voordat bij Win2K boot scherm komt. Als hij nie crasht moet ik 2x opstarten voordat ik verbinding heb met het internet.
Het gaat om een Edimax Broadbandrouter in combi met Adsl, kom aub niet met antwoord tweak je modem, want das bij nie mogelijk.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 22:03
ok je kunt een aantal dingen doen, het kan je netwerkkaart zijn die vastloopt probeer een ander, of de firmware van je edimax router updaten als er een nieuwere van is, en als het kan je modem ook je firmware updaten, ik heb er trouwens nooit problemen gehad met crashen tijdens het opstarten met win2k

Verwijderd

Aan win2k kan het niet liggen,want die draait hier perfect op die router.
Zal je netwerkkaart of zo wel zijn.
Heb je DHCP aan staan in de router?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Heb het vermoeden dat als ik de pc uit zet, dan blijft het lampje van router branden (poort1) terwijl als ik mijn andere pc uit zet het lampje uit gaat (poort2)omdat er spanning op mijn pc blijft staan, zou het daar mee te maken hebben.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i