Toon posts:

Matrox G550 DH TV Out problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb hier een PC met een Matrox G550DH + TV out cable maar krijg met geen mogelijkheid tv-out aan het lullen.
2 displays werken, dat heb ik al geprobeerd maar op het moment dat ik de TV-Out cable connect met de TV S-VHS of Composite krijg ik minder dan een halve seconde beeld en dan nix meer. nVidia werkt wel.

Ik zit al aan mijn 2e kaart om te kijken of het daar aan lag.

Tuurlijk heb ik de nieuwste drivers al geprobeerd.

Is er misschien een instelling met PAL of NTSC mogelijk??

Thanks

Verwijderd

je kan idd wel kiezen tussen PAL of NTSC, maar als je een PAL tv hebt, en je kaart staat ingesteld op NTSC, moet ie (bij mij wel tenminste) beeld geven (grijs met strepen)

'k zou 't eigenlijk niet weten wat 't problem is...

Verwijderd

Zit de tv-out wel op je D-SUB connector en niet DVI?

Dat probleem had ik namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de TV out moet op de D-Sub en niet op DVI met verloop naar D-Sub?

Ga ik proberen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Zowiezo moet de TV-OUT verloop in de 2e poort voordat je je PC aanzet. In de verloop (althans bij de G400) zit een brug, waardoor de BIOS van de kaart weet dat er een TV aangesloten is. Hotswappen werkt niet.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Off topic post:

Op een G400/G450 kan je wel hotswappen tussen monitor/tv op de 2e uitgang, door van kabel te wisselen en dan 'scan for hardware changes' in de device manager te doen.

En voor de topic starter:

En je probleem is inderdaad dat je de tv-out alleen op de dsub kan gebruiken, niet op de DVI.... rtfm

Verwijderd

Klopt: monitor op 2e uitgang, en tv op 1e uitgang. Tip: wel herstarten, en het swappen van kabels pas doen als ie uit is.
Tip2: je refreshrate van je gewone monitor bepaalde of (bij mij) of ik wel of geen beeld op tv kreeg.
Bv 1280*1024, bij 85HZ kreeg ik geen beeld op mijn tv, bij 75 hz wel..

Succes
Pagina: 1