Pinnacle PCTV Pro codec ?

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hallo,

Ik probeer om video's, opgenomen met een Pinnacle PCTV Pro, af te spelen op een andere PC. Dat lukt dus niet omdat de codec niet op de andere PC staat. Op de site van Pinnacle is geen losse codec te verkrijgen. De bestanden zijn ook niet in VirtualDub te openen, dit programma geeft aan dat er een Video for Windows compatible codec aanwezig moet zijn, en niet een DirectShow codec...

Heeft iemand een idee hoe ik die bestanden toch af kan spelen, of kan converteren naar bijvoorbeeld MPG ?

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
Iemand ????

Verwijderd

codec kan je zelf kiezen bij de software, die codec ff installe

klaar.

• FreeRider
Bedankt voor je reply, maar ik heb geen ID waar je het nu over hebt, VirtualDub of de Pinnacle software of de player op de andere machine. De losse codec is niet te vinden in de vorm van een setup bestandje, en is ook niet te selecteren in VirtualDub... Is het dan zo simpel ?

Verwijderd

codec selecteren op de machine die het moet gaan maken, zoek opties ff door van het proggie. selecteer codec: indeo, divx, avi, enz.

die codec ff op de "client" installe, divx is en blijft t beste/makkelijkste. et voila

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Eerst je crap cappen en dan converteren naar b.v. DivX met Virtualdub, en die DivX die daaruit komt kun je dan op die andere pc afspelen.
Of je zoekt een leuke MPG encoder en maakt MPGtjes van je gecapte avi files, wat jij wil...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• FreeRider
W3ird_N3rd, dat was dus ook de bedoeling, maar zoals gezegd slikt VirtualDub de codec van Pinnacle niet.
Maar, ik heb nu een werkende oplossing : Capturen met VirtualDub zelf ipv met de Pinnacle soft (realtime naar DivX , fantastisch)... Deze bestanden zijn wel afspeelbaar op de andere PC. Blijft dat ik nog 2 films heb die ik niet kan converteren, maargoed. Heren, bedankt !

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 21:55 schreef FreeRider het volgende:
W3ird_N3rd, dat was dus ook de bedoeling, maar zoals gezegd slikt VirtualDub de codec van Pinnacle niet.
Maar, ik heb nu een werkende oplossing : Capturen met VirtualDub zelf ipv met de Pinnacle soft (realtime naar DivX , fantastisch)... Deze bestanden zijn wel afspeelbaar op de andere PC. Blijft dat ik nog 2 films heb die ik niet kan converteren, maargoed. Heren, bedankt !
np @ all :) divx roelt :P

Verwijderd

Mag ik stout zijn en vragen in dit topic welke compressie het hoogst is van een filmpje? Je kunt namelijk kiezen tussen Divx 5 en allerlei wincrap etc..

Verwijderd

divx levert over het algemeen de beste beeldkwaliteit, ook bij zware compressie. je kan bij divx gewoon de bitrate/sec instellen.
Pagina: 1