[photoshop] Hoe krijg ik dit soort effect?

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik wil graag met photoshop de rookachtige effecten op het bijgeleverde plaatje krijgen. Ik heb het over dat groene dat overloopt in het zwart en wit. Het lijkt in ieder geval op rook. :)

Ik heb al op de diverse tutorial sites gekeken, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit specifiek effect bereik. Ook met google zoeken leverde niets op. Alleen lelijke, knullige rooktextures, maar niet zo mooi als hier op dit plaatje.

Ik werk met photoshop 5.5 én 6.0.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexomnium.nl/pics/stuff/thefight1-0.jpg

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm. je zou een vierkant kunnen tekenen, en dan met [Distort] [Twirl] wat aan de gang kunnen...?

* Dark Blue rommelt even wat. Ben terug als ik wat weet...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
  • Laatst online: 00:49
Dark Blue:
Hmm. je zou een vierkant kunnen tekenen, en dan met [Distort] [Twirl] wat aan de gang kunnen...?
* Willem denkt dat Dark Blue iets te simpel denkt...

Denk dat je al gauw aan een 3d Studio moet gaan denken, en daarna wat Polar Coordinates eroverheen... maar alleen een Twirl op een vierkantje? Nee dat gaat er bij mij niet in.

nofi ;) :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Lijkt me dat daarvoor beter een 3dprogramma uit je kast kunt pakken. Met photoshop is 't vast wel mogelijk, maar ik vrees dat je 't dan niet zo 'mooi' krijgt als op deze plaat.

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
3D programma....oh. ;(

Dat zit nou net ff niet in het rijtje van mijn vaardigheden :)

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op vrijdag 19 april 2002 17:30 schreef willem169 het volgende:

[..]

* Dark Blue denkt dat Dark Blue iets te simpel denkt...

Denk dat je al gauw aan een 3d Studio moet gaan denken, en daarna wat Polar Coordinates eroverheen... maar alleen een Twirl op een vierkantje? Nee dat gaat er bij mij niet in.

nofi ;) :P
Nee idd... ik slingerde dus net ff Photoshop aan om het uit te proberen maar dat wil dus niet echt...

ja Willem ik bedoel dus ook niet gewoon maar ff zo'n vierkantje, maar dan wel 3 over elkaar, elk iets geroteerd, en dan flink faden; en sommige layers op Dodge zetten. Ik zag helaas al na een paar probeersels dat dat ook niet echt dat effect zou geven...
Of je moet dan zelf met de push en smudge gaan rommelen maar je ziet zo aan die plaat wel dat dat echt niet zo is gedaan!

Ik kan je wel ff melden... dat Eric Hubbell van Blue Moebius ook zo die dingen maakt... hij heeft wat wallpapers met van die fades.
Afbeeldingslocatie: http://www.bluemoebius.com/gallery/images/waveguide_160.jpg
Misschien kun je hem eens om een beetje uitleg mailen?
www.bluemoebius.com

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

ik denk ook dat je met een 3d prog aan de gang kan misschien een paar spikes of tentacles met een hele berg warp elementen in de buurt ? 't is maar een gedachte

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Welk 3D programma is hier het meest geschikt voor?

Of beter gezegd: met welk 3D programma kan ik het gemakkelijkst dit resultaat bereiken?
Op vrijdag 19 april 2002 17:33 schreef Dark Blue het volgende:

Ik kan je wel ff melden... dat Eric Hubbell van Blue Moebius ook zo die dingen maakt... hij heeft wat wallpapers met van die fades.
[afbeelding]
Misschien kun je hem eens om een beetje uitleg mailen?
www.bluemoebius.com
Hey Thx, maar ik denk niet dat het precies is wat ik bedoel.

Verwijderd

Het ziet er inderdaad erg mooi uit, een beetje als zijde ofzo. Maar ik vrees dat dit niet zo na te maken is in PS.

Wat Dark Blue probeerde uit te leggen, volgensmij werd een dergelijke techniek pas nog uitlegd in topic over je eerste Photoshop creaties. Maar dat leek echt op dit jammer genoeg.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
toevallig gister met zoiets gespeeld en het valt best gedeeltelijk in PSP/PS te doen

mijn resultaten in een paar minuten:

Afbeeldingslocatie: http://karp.netfirms.com/images/trendwhore.png

en dit was echt ff een paar minuten om te zien hoe dat lukt
met wat moeite valt er heel wat moois te maken, das zeker

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Ja zoals Karp vertelde, ff kijken wat lukt.
Met standaard Photoshop lukt dat niet. ;)
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/e98350ed/bc/My+Documents/warp.gif?bc6QNE9Ao1ExTc6D

Ik heb zo maar wat kleuren gebruikt, het kan wel mooier als je er wat tijd in steekt...

• Karp
trouwens ff korte uitleg van mijn vooral simpele werkje

Zwart vlak, polygon selection (ster vorming in dit geval)
Inkleuren met kleur naar keuze
Gaussian blurren

Herhaald voor een volgende laag, die op dodge gezet
Herhaal zo vaak als je wil

en in dit geval de eerste laag ook nog geduplicate en op difference gezet voor wat meer kleur

Het stelt echt niks voor

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 14:56
mja...

heb even op t gevoel wat aangerommeld........
meest met twirl, setje layers, lekker rotaten en de opacity systematisch met elke rotate omlaag gooien, keuren adjusten, en als achtergrond een gaussian blur op max van iets wat eerst felgroen was ;)
daarna nog gespeeld met hue saturation en brightness tot alles beetje naar wens was

t lijkt er niet echt op..maarja...voor die 15 mins is t wel wat ik ongeveer wou bakken

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/got/twirly.jpg

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
doet me denken aan endeffect.com. Helaas geen tutorials daar. Misschien even mailtje sturen :?? :P

je kan ook kijken bij de galleries op gfxartist.com en deviantart.com. Zo kom ik ook aan mijn info :)

• Karp
Op zaterdag 20 april 2002 01:47 schreef Flaman het volgende:
je kan ook kijken bij de galleries op gfxartist.com en deviantart.com. Zo kom ik ook aan mijn info :)
ooOOooOOoo

wat is je naam op DeviantArt?

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 22:05 schreef majic het volgende:
mja...

heb even op t gevoel wat aangerommeld........
meest met twirl, setje layers, lekker rotaten en de opacity systematisch met elke rotate omlaag gooien, keuren adjusten, en als achtergrond een gaussian blur op max van iets wat eerst felgroen was ;)
daarna nog gespeeld met hue saturation en brightness tot alles beetje naar wens was

t lijkt er niet echt op..maarja...voor die 15 mins is t wel wat ik ongeveer wou bakken

[afbeelding]
Deze vind ik tot dusver het meest geslaagd. Kan je mij even wat uitgebreider vertellen hoe jij dit voor elkaar krijgt?

:)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 14:56
Op zaterdag 20 april 2002 08:44 schreef RexomniuM het volgende:

[..]

Deze vind ik tot dusver het meest geslaagd. Kan je mij even wat uitgebreider vertellen hoe jij dit voor elkaar krijgt?

:)
euhm eigenlijk zoals ik al eerder vertelde :)

Nouja ff denken dan

Ik maak 2 vierkante of rechthoekige selections in t midden van t beeld, en stroke die selections met 30 pix dik bijv. (kleuren maken niet uit als t maar contrastrijk is met de achtergrond) ...je moet er wel new layers van maken he, dus niet fysiek op de background stroken.

Dan twirl-en, dan de layer stuk of 8x duplicaten, kleuren lichtelijk aanpassen en de opacity van elke layer wat verminderen tot het geheel er mooi chaotisch uitziet...ow en een layer op de background van een felle kleur die je helemaal uitblurred (geeft dat wazige groene mist effect)

Ik denk trouwens dat die pic die je gepost hebt in topic hevig op bep. filters leunt (En wel degelijk in fotosoep te maken is..) die niet std er in zitten..

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/stuff/renders/error/lantastic.jpg
Deze heb ik gemaakt via 3dsmax met fallof shaders en displacement maps.

github.com/Error323

Verwijderd

Deze heb ik met twee plugins gemaakt, die behoorlijk zwaar zijn.
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/e98350ed/bc/My+Documents/Twirl+met+text.jpg?bcl0kE9AmuMu0wxN

Uitleg is overbodig, KPT5 een wannehave.
Hier meer info over KPT.

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op zaterdag 20 april 2002 08:18 schreef Karp het volgende:

[..]

ooOOooOOoo

wat is je naam op DeviantArt?
ook flaman :)

Verwijderd

mijn tip:

selecteer die groen band. Smooth hem flink, zodat je mooie overlopende randen hebt.

copieer hem als nieuwe laag,
in de nieuwe laag selecteer je de kopie, dan delete je in inhoud vna je selectie, maar zo dat je de selectie zelf nog hebt en je gooit er een rookeffect (render) overheen met de kleuren van hte orginele plaatje.

Dan heb je dus alleen rookeffect in de groene rand. Dan neem je nog een beetje mooie layerstyle, en kies een goed opacity, en dan heb je rook en die groene rand gemengd.

btw, erg mooie pic trouwens. Hoe heb je die gemaakt?

Verwijderd

offtopic:
Error323 heb je daar toevallig de PSD van? Ik zou een gedeelte ervan graag gebruiken voor een CKV opdracht (CD hoes ontwerpen) Je zou me er ontzettend mee helpen!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:12

flexje

got-father

offtopic:
error323 , zou je mij kunnen uitleggen hoe je dat hebt gemaakt? ik zoek al heel lang naar een tutorial van zoiets maar nog niet gevonden ! tnx !

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Error323

Error323

d-_-b

Op zaterdag 20 april 2002 14:06 schreef D-Smoove het volgende:
offtopic:
Error323 heb je daar toevallig de PSD van? Ik zou een gedeelte ervan graag gebruiken voor een CKV opdracht (CD hoes ontwerpen) Je zou me er ontzettend mee helpen!
tis met 3dsmax gemaakt... dus neej kheb geen psd. Maar ik zal ff kijken voor de maxfile... als jullie die willen moet je ff mailen folkert@quicknet.nl

github.com/Error323

Verwijderd

<offtopic>
error 323, die fallof shades en dispalecement maps, zitten die standaard in 3dmax?
</offtopic>

• Error323

Error323

d-_-b

Op zaterdag 20 april 2002 15:19 schreef lombdude het volgende:
<offtopic>
error 323, die fallof shades en dispalecement maps, zitten die standaard in 3dmax?
</offtopic>
die moet je maken.. maar dat kan standaard met max ja. als je ff mail stuur ik je wel de maxfile... alleen voor leren dan.

github.com/Error323

Verwijderd

bedankt voor het aanbod, maar ik ga zelf wel ff klooien, was alleen ff benieuwd :) gracias!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:24 schreef Error323 het volgende:

[..]

die moet je maken.. maar dat kan standaard met max ja. als je ff mail stuur ik je wel de maxfile... alleen voor leren dan.
Stuur hem maar ff naar mij doen, lieve Error323. lars@rexomnium.nl

Ik heb toevallig 3D studio max 4.0 gisteren gekregen. Ik wil wel eens weten hoe je dat doet.
Op zaterdag 20 april 2002 13:53 schreef olav het volgende:

btw, erg mooie pic trouwens. Hoe heb je die gemaakt?
Als je die ik heb gepost bedoelt, kan ik je helaas niets anders vertellen dan dat ik hem ergens op customize.org of deviantart heb gevonden.

Het is een kant en klare wallpaper.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Op zaterdag 20 april 2002 15:16 schreef Error323 het volgende:

[..]

tis met 3dsmax gemaakt... dus neej kheb geen psd. Maar ik zal ff kijken voor de maxfile... als jullie die willen moet je ff mailen folkert@quicknet.nl
[oftopic]
He Error323,
zit jij niet op het Grafisch Lyceum te Eindhoven ?
[/oftopic]

nikszolekkeralss.exe

• Error323

Error323

d-_-b

neej... helaas niet :/... ik woon in Noord Holland. Dus ga naar Amsterdam GLA waarschijnlijk.

github.com/Error323

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
glR rules...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Nou......
School is maar een beetje klote vind ik. Wel gezellig, maar wel een stel prutsers daar als leraren imho.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem
  • Laatst online: 00:49
Absoluut eens met OkkE, maar dit terzijde.
Nog zo'n nutteloze kick maar dan met nog minder inhoud. :/

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.